Citat:
Ursprungligen postat av
Strasser1337
Mitt första råd till dig blir att om man av någon anledning vill undvika att folk skall spekulera i något är det absolut sämsta man kan göra att gå ut på flashback och skriva att folk ska sluta spekulera. Det är närmast definitionen av "kontraproduktivt".
Jag är övertygad om att alla här är helt medvetna om att det är spekulation vi ägnar oss åt, i synnerhet då ett eventuellt brott ändå är preskriberat och ingen kommer åtalas. Givet omständigheterna att flera personer som kände BL beskrivit honom som en psykopat är det alls icke långsökt att tänka sig att han skulle ha kunnat få för sig att slå en betongklump i huvudet på sin fru och sedan stämma ett fastighetsbolag på skadestånd. Vilken mordutredare som helst värd sitt salt hade velat få svar på frågan om det fanns ögonvittnen till händelsen i Hong Kong. Nu har Wisby Pils varit vänlig att besvara den frågan och därmed finns ingen anledning att tro något annat än att just det var en märklig olycka.
Ni kommer ju ingen vart och " givet omständigheterna" så undrar jag vilka personer som anser att BL var psykopat.
Ska ni få honom till detta i folks tro nu. Är han diagnosierad?.
Först mördare , Nu psykopat och sen då. Pedofil ?.
Om du namnerger några av dessa som hävdar att han är psykopat kan vi spekulera i dessa människors öde stället.
Det görs poddar och skrivs massor utan att det framkommer något nytt.
Det har blivit något som personer försöker tjäna pengar på eller enbart för att få egen reklam för sina poddar mm.
Vad är det senaste som kommit fram och som eventuellt hade fått denna utredning framåt om det inte varit preskriberat.
Enligt en podd sa dom alltid.
Vi ger inga svar , utan bara ställer frågor . (Kanske inte ordagrant men något i den stilen.)
vad är din slogan.
Jag ger inga svar , utan bara spekulerar , ordbajsar och sprider rykten.
Det finns eller fanns inte tillräckligt med bevis från någon som ledde till en fällande dom. Det är fakta.