2022-10-26, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Den enda siffran jag har är att de fick in runt 200 000 på sin "Sven Sjögren-grillkväll" i november förra året. Det är en jäkla massa pengar. Och det jag framför allt har vänt mig mot är att den helt oprövade skelettsökhunden tydligen skulle vara så dyr. Men jag ser fram emot en kostnadsredovisning från poddmakarna.

Och till dig kan jag säga - betala för det du lyssnar på - om du tycker att det är bra.

Och ja, jag jobbar ideellt. Har gjort det i hela mitt liv faktiskt. Och jag betalar för poddar som jag tycker är bra. Kalla fall hör inte dit.
Intressant. Vad äter du? Och var bor du?
Bor du i en jordkula och lever av roadkill och tjuvjakt?

Att man har inkomst av arbete/pension etc och samtidigt jobbar ideellt räknas inte.
Det gör jag också men inte på heltid som poddmakarna. Och jag vill betala för poddar som ger mkt info precis som alla andra som bidrar.
Men jag har skämts för att lägga bara 30 kr per avsnitt. Det är vad jag har råd med för närvarande.
Det är ju det som du ondgör dig över. Folk som bidrar.
Men du lyssnar ändå gratis på Kalla fall för att få vatten på din kvarn.

Den insamlingen gick till grävarbete samt sökhund mm. Och inte ner i poddmakarnas fickor.
För biljettpriset fick bidragsgivarna mat/dryck och underhållning.

EDIT: Skelett hunden Breeze ville polisen använda i ett annat kallt fall.
Men fick avslag på kostnaden tyvärr.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-10-26 kl. 02:30.
Citera
2022-10-26, 04:51
Medlem
Nilsbofinks avatar
Citat:
Jag tror att det är ett gammalt skelettben, bra mycket äldre än från 1972. Från en helt vanlig döing, t.ex. i schaktmassor från kyrkogårdar.

Märkligt att de inte hittade fler ben med tanke på hur djupt och stort de grävde.

Summa summarum tror jag att detta lilla poddäventyr slutar som följer: Det visar sig att benet inte tillhört Sven. Poddarna tar itu med nästa inkomstbringande poddäventyr och "skeletthundens" ägare får återigen en lukrativ benbisyssla.

Inget är löst, men alla tjänar pengar och får semestra på Gotland.

Reagerade också lite på det att de inte hittade mer men kan ju varit att de schaktat runt på tippen så kroppen ligger utspridd över hela. Visar det sig att det kan vara Sjögren så kanske polisen tar vid och gräver ut resten så de kan faställa dödsorsaken. De hittade ju även overallen som enligt bilder och vittnen var en sån han hade

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag hoppas också. Men risken är stor att det är ett gammalt ben.
Eller ett modernt men inte Svens.
Uch! Då har vi ett annat olöst mord på Gotland.

Ja, jag håller tummarna. Sven förtjänar att få komma till sista vilan och inte ligga på en gammal soptipp. Hittade ju en overall också som sagt så tror de hittat rätt
Citera
2022-10-30, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsbofink
Reagerade också lite på det att de inte hittade mer men kan ju varit att de schaktat runt på tippen så kroppen ligger utspridd över hela. Visar det sig att det kan vara Sjögren så kanske polisen tar vid och gräver ut resten så de kan faställa dödsorsaken. De hittade ju även overallen som enligt bilder och vittnen var en sån han hade

Ja, jag håller tummarna. Sven förtjänar att få komma till sista vilan och inte ligga på en gammal soptipp. Hittade ju en overall också som sagt så tror de hittat rätt
Hoppet är det sista som överger människan men tiden är inte oändlig.
Citera
2022-10-30, 14:09
Medlem
Nilsbofinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Hoppet är det sista som överger människan men tiden är inte oändlig.

Håller med helt. Borde väl börja närma sig klart med undersökningen snart tycker jag
Citera
2022-11-02, 17:05
Medlem
Ybsivs avatar
Citat:
Jag tror att det är ett gammalt skelettben, bra mycket äldre än från 1972. Från en helt vanlig döing, t.ex. i schaktmassor från kyrkogårdar.

Märkligt att de inte hittade fler ben med tanke på hur djupt och stort de grävde.

Summa summarum tror jag att detta lilla poddäventyr slutar som följer: Det visar sig att benet inte tillhört Sven. Poddarna tar itu med nästa inkomstbringande poddäventyr och "skeletthundens" ägare får återigen en lukrativ benbisyssla.

Inget är löst, men alla tjänar pengar och får semestra på Gotland.

Semestra på Gotland? De är väl ändå gotlänningar?
Citera
2022-11-02, 23:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ybsiv
Semestra på Gotland? De är väl ändå gotlänningar?

Nej, ingen av dem bor på Gotland.
Citera
2022-11-03, 01:39
Medlem
Citat:
Nej, ingen av dem bor på Gotland.

"Inget är löst, men alla tjänar pengar och får semestra på Gotland."

En väldigt dyr "semester" med tanke på mat o framförallt logi, med svindyrt sommarpris på minsta krypin.
"Semester" är lika då, med slit från morgon till kväll menar du.
Vad tjänar ALLA pengar på menar du? Varifrån kommer inkomsterna?
Och vilka är ALLA?
Citera
2022-11-04, 10:05
Medlem
Citat:
"Inget är löst, men alla tjänar pengar och får semestra på Gotland."

En väldigt dyr "semester" med tanke på mat o framförallt logi, med svindyrt sommarpris på minsta krypin.
"Semester" är lika då, med slit från morgon till kväll menar du.
Vad tjänar ALLA pengar på menar du? Varifrån kommer inkomsterna?
Och vilka är ALLA?
Att säga att hunden var dyr utan att redovisa kostnaden är ett sätt att ta pengarna själv och sen skylla på hunden.
Läkaren har arbetat i Hemse under tiden och kan du säga vad kostnaden för hans boende är och maten kostar lika mycket på Gotland som i övriga landet.
Citera
2022-11-04, 10:32
Avstängd
Var är resultaten efter alla hundratusentals kronor?
Var är Sven? Var är ens en liten tåled av Sven?
Citera
2022-11-04, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Att säga att hunden var dyr utan att redovisa kostnaden är ett sätt att ta pengarna själv och sen skylla på hunden.
Läkaren har arbetat i Hemse under tiden och kan du säga vad kostnaden för hans boende är och maten kostar lika mycket på Gotland som i övriga landet.
I så fall hade nog hundtränarna protesterat. De vill ju ha uppdrag. Och inte rykte om sig att vara svindyra om de nu är billiga. Sniffhundarna i Kim Wall fallet var inte billiga. Det kostar med utbildade specialhundar. Av flera inköpta hundar så är det ett fåtal som klarar utbildningen. De övriga får bli fodervärdshundar. Så är det med polishundar och jag antar att det är samma med alla specialhundar.

Nej att hyra i semestertider på populära turistmål kostar skjortan. Överallt i landet.
Men på Gotland har inte gotlänningar råd att hyra själv på sommaren. De blir utslängda. Vilket det varit flera tidningsartiklar om. https://proletaren.se/artikel/nu-kom...ort-sig-sjalva

Nu är min fråga; Varför riktar ni alltid svepande kritik mot Alla som söker efter Sven Sjögren? Ni har aldrig bevis eller belägg. Det är er magkänsla bara. Att frivilliga, MP, grannar, vänner och podmakarna ingår i någon slags jättekonspiration där huvudsyftet inte alls är att hitta Sven. Oh nej, i själva verket så är det för att berika sig själv med stålar. Och att bli kändisar som minglar på kändisfester. Lol!
Så läkaren jobbar dessutom som läkare i Hemse på sin "semester" samtidigt som han sliter med utgrävning. Ni är för roliga!
Senast redigerad av ottoplommon 2022-11-04 kl. 15:51.
Citera
2022-11-04, 15:47
Medlem
Citat:
Var är resultaten efter alla hundratusentals kronor?
Var är Sven? Var är ens en liten tåled av Sven?
Jag tycker att det här har varit ett beundransvärd sökinsats av frivilliga, missing people och poddmakarna. Det tycker även polisen.
Men vem har utlovat på förhand att det kommer att lyckas? Vem?
Svar: Inte någon. Men om ingen ens försöker kommer det självklart att vara helt fruktlös.
Till listan av undersökta spår där SS inte finns kan det nu läggas flera undersökta.
Dessutom är det inte över än.
Citera
2022-11-04, 18:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inte lätt efter 50 år.

Citat:
Jag tycker att det här har varit ett beundransvärd sökinsats av frivilliga, missing people och poddmakarna. Det tycker även polisen.
Men vem har utlovat på förhand att det kommer att lyckas? Vem?
Svar: Inte någon. Men om ingen ens försöker kommer det självklart att vara helt fruktlös.
Till listan av undersökta spår där SS inte finns kan det nu läggas flera undersökta.
Dessutom är det inte över än.

Jag tycker också att dessa som du har räknat upp har gjort ett mycket bra arbete.

Så långt detta nu är möjligt efter 50 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in