Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-26, 15:17
  #1
Medlem
God eftermiddag Flashback!

Har en fråga angående aktier, vet inte om detta är rätt forusmdel, mod får gärna flytta om det inte är rätt!

Ponera att jag har 10.000 svenska riksdaler och ska under tre veckor få dessa att växa så mycket som möjligt - vad skall jag investera i? Det är ju kortsiktigt så att säga, och jag skulle vilja ha lite tips!

Tack på förhand!
Citera
2009-04-26, 15:22
  #2
Medlem
dogiees avatar
Åk till tyskland och köpt så mycket öl och sprit som bilen orkar bära. Åk sedan till närmaste gymnasie och sälj alltihop för ockerpriser till studenterna. Upprepa så många gånger du hinner.
Citera
2009-04-26, 15:26
  #3
Medlem
Bra tanke där, haha, glömde dock skriva att det ska investeras i börsnoterade företag!
Citera
2009-04-26, 15:33
  #4
Medlem
Jag skulle kolla vilka bolag som släpper rapporter inom den närmaste tiden och göra nåra kvalificerade gissningar om vilka som kommer skjuta i höjden.
Citera
2009-04-26, 16:14
  #5
Medlem
Brottweilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dogiee
Åk till tyskland och köpt så mycket öl och sprit som bilen orkar bära. Åk sedan till närmaste gymnasie och sälj alltihop för ockerpriser till studenterna. Upprepa så många gånger du hinner.



HAHAHA knark
Citera
2009-04-26, 17:51
  #6
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepsilent
Jag skulle kolla vilka bolag som släpper rapporter inom den närmaste tiden och göra nåra kvalificerade gissningar om vilka som kommer skjuta i höjden.

Då kan man lika gärna köpa en lott.
Citera
2009-04-26, 18:32
  #7
Avstängd
PerZerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Då kan man lika gärna köpa en lott.
Eller köpa premieobligationer
Citera
2009-04-26, 20:48
  #8
Medlem
Epicept är en aktie som jag tror kommer att stiga kraftigt vid nästa PM. Enda ovissheten ligger i huruvida det kommer inom tre veckor eller inom några månader.

Jag köpte Intrum Justitia i fredags; en nedtryckt aktie som jag tror kan komma med en bra rapport den 28/4 och därför rusa iväg.

På tre veckor blir det svårt att tjäna mycket, då gäller i princip bara tur. Har du obegränsat med fritid så kan du läsa på om bolag som du själv tror på.

Lycka till oavsett!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback