2016-12-30, 05:25
Medlem
Vill också säga till er, Reijos föräldrar, att jag beundrar att ni orkat det här o orkat gå vidare och ff orkar kämpa för Reijo
Citera
2016-12-30, 16:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inte vanligt under 1980-talet.

Citat:
Ursprungligen postat av tjej7h
I fick ju könsoperation någon gång på 80-talet, det är väl ff ganska ovanligt i Sverige med sådana operationer? Och ännu mer då? Jag känner en tjej som vill ha sån op, o hon får genomgå många psykologsamtal mm o har väntat i 4-5 år. Kan I gjort op utomlands o var fick han isf det o till vilken kostnad? Och hur passerade han gå, i psykolgsamtal? Någon som har koll på könsbytesoperationer?

Nej det var inte vanligt under 1980-talet men det förekom åtminstone redan i det tidiga 1960-talet sådana.

Om I inte blev "godkänd" att genomgå denna operation av de svenska myndigheterna så gjorde han nog denna utomlands. Ett land som är känt för att utföra sådana är Brasilien. I s f kom det att kosta honom mycket pengar.

Fick han däremot tillstånd för en sådan i Sverige gjorde han nog denna här och då kostade den honom inte mycket - om ens något alls.
Citera
2016-12-30, 19:51
Bannlyst
Citat:
I fick ju könsoperation någon gång på 80-talet, det är väl ff ganska ovanligt i Sverige med sådana operationer? Och ännu mer då? Jag känner en tjej som vill ha sån op, o hon får genomgå många psykologsamtal mm o har väntat i 4-5 år. Kan I gjort op utomlands o var fick han isf det o till vilken kostnad? Och hur passerade han gå, i psykolgsamtal? Någon som har koll på könsbytesoperationer?
Hejsan 7h
Har för mig att de utförde såna operationer på Sahlgrenska i Göteborg vid den tiden.

Ha ett Gott Nytt år.
Citera
2016-12-30, 21:36
Medlem
Skaraborg2s avatar
Även i Stockholm.

Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hejsan 7h
Har för mig att de utförde såna operationer på Sahlgrenska i Göteborg vid den tiden.

Ha ett Gott Nytt år.

Dessa operationer gjordes även i Stockholm. Har för mig att dessa utfördes på Karolinska.

Eftersom personen i fråga bodde i Stockholm under 1980-talet så kan den ev. ha utförts där.

Ha ett riktigt Gott Nytt År 2017.
Citera
2016-12-31, 03:44
Medlem
Undrar om BT försökt få en intervju med I? Gott nytt år själv Skaraborgaren
Senast redigerad av tjej7h 2016-12-31 kl. 03:58.
Citera
2016-12-31, 13:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inga uttalanden.

Citat:
Undrar om BT försökt få en intervju med I? Gott nytt år själv Skaraborgaren

Kan de mycket väl ha gjort men Cathrine vill säkert inte göra några uttalanden om mordet 1976.

Vi får se vad som ev. som mer kan framkomma genom BT.

Jag har inte lyssnat på tidningens program men skall jag fatta det som så att när Reijo hittades hade han en blåtira?
Citera
2016-12-31, 14:40
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
Sträcklyssnade på de tre första avsnitten av BT:s podcast och sen sträckläste jag denna tråd, tack alla flashbackdetektiver och BT för ett bra jobb!

Det är sorgligt för föräldrar/anhöriga att mördaren går fri trots att alla vet vem gärningsmannen(/gärningskvinnan?) är. Fast på sätt och vis får den skyldiga ett livstidsstraff som hen får leva med resten av livet i stället för att sona brottet genom att avtjäna några år i fängelse...

Skulle vara mycket intressant att få höra ”The Cathrine Loford Story” i sista avsnittet av podcasten!
Citera
2017-01-01, 07:12
Medlem
Gott nytt år. Jag var på fest igår och snackade med en kille som kände I ganska väl o han bekräftar att I var med i After Dark innan han genomgick könsbyte
Citera
2017-01-01, 11:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
After Dark.

Citat:
Gott nytt år. Jag var på fest igår och snackade med en kille som kände I ganska väl o han bekräftar att I var med i After Dark innan han genomgick könsbyte

Det samma.

Till er alla som har bidragit i tråden: Nyårshälsning.

Att I var med i After Dark har tidigare tagits upp i tråden och det är bra att du har fått detta bekräftat av en person som kände den MGM ganska väl. Han måste då ha varit med i After Dark någon gång under 1980-talet.
Citera
2017-01-02, 13:24
Medlem
Blev förvånad I tackade nej att intervjuas av BT, trodde hon ville stå i rampljuset lite till o förklara sin oskuld
Citera
2017-01-02, 14:00
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Blev förvånad I tackade nej att intervjuas av BT, trodde hon ville stå i rampljuset lite till o förklara sin oskuld

Jag blev dock inte förvånad. Om I. hade medverkat så hade det hela blivit än mer uppmärksammat och det tror jag inte att I. är intresserad av.
Citera
2017-01-02, 16:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
Cathrine tacke nej till intervju med BT.

Citat:

Fullt logiskt att Cathrine tackade nej till att bli intervjuad av BT. Förvånar mig inte det minsta.

Visst vill hon stå i rampljuset men detta är "fel" slags rampljus. Dessutom hade mordet på Daag blivit ännu mera uppmärksammat om hon hade ställt upp och detta är naturligtvis inget hon vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in