Tnkte se den p bio men biografen i staden man bor i har inga planer p att visa denna, ser ven att grannstaden kommer visa filmen p den lilla duken samt att bussfrbindelsen hem p kvllen r katastrof.
Fr hoppas p att den snart gr att hyra och fr d se filmen p filmduken hr hemma.
Ful stream duger fr mig Men ja frsta filmen r fr mig helt episk, 2an nja sdr, som folk skrivit innan, inledningen var skitbra men sedan sdr.. Hoppas som fan p denna!
Vr senaste filmstjrnor fr export verkar vara mer skdespelare n filmnrd.
Edvin Ryding 22 r knde inte till vem Danny Boyle var men hade sett Train Spotting och ngon till film fre han fick erbjudande att spela svensk NATO- soldat i denna storfilm.
Han r frmst knd frn Gsmamman och fick internationellt genombrott i Young Royals.
12 min frvnande bra intervju fr att vara frn grdagens Nyhetsmorgon. Han verkar stllvis lite "starstruck" angende medskdespelarna.
Det hr r den frsta utav tre nya filmer i samma serie. Jag tycker att den var bra ven om handlingen hade tjnat p en mer fokuserad handling. +++ Till Ralph Fiennes.
verlag r jag vl mer positiv n negativ men frhoppningarna var hga och filmen ndde inte upp dit. Blir intressant att hra vad andra tyckte men fr min del var det 2 saker som stack ut i negativ bemrkelse.
Tonen p filmen var vldigt ojmn. Det fanns vissa delar som kndes ondigt skruvade fr komedi. Den svenska NATO-soldaten t.ex. men dr kan jag vl ge filmen lite svngrum d en svensk publik sitter och smfnissar hela tiden medans i ett annat land blir det inte samma grej att "kolla det r ngon frn vrt land i filmen". Sista scenen i filmen r dock ett annat exempel p vad jag menar. Jack O'Connell dyker upp och jag vet inte ens hur jag ska beskriva att han och hans gng ser ut. Kldsel, frisyrer. Hela den scenen kndes som ngot ur en komedifilm, vldigt konstiga vibbar.
Den andra delen fr mig och den pverkar tonen p filmen och det r musiken. Frsta filmen r ju ikonisk med sitt post-rock soundtrack som verkligen frstrker knslorna av isolering och hopplshet. Cillian Murphy vandrar genom ett tomt London till tonerna av Godspeed You! Black Emperor - East Hastings, och man knner misren genom skrmen. Nu r det ett mer traditionellt film-soundtrack med orkester och det gjorde att de lskiga scenerna aldrig riktigt kndes lskiga och "misren" fanns liksom inte dr.
verlag r jag vl mer positiv n negativ men frhoppningarna var hga och filmen ndde inte upp dit. Blir intressant att hra vad andra tyckte men fr min del var det 2 saker som stack ut i negativ bemrkelse.
Tonen p filmen var vldigt ojmn. Det fanns vissa delar som kndes ondigt skruvade fr komedi. Den svenska NATO-soldaten t.ex. men dr kan jag vl ge filmen lite svngrum d en svensk publik sitter och smfnissar hela tiden medans i ett annat land blir det inte samma grej att "kolla det r ngon frn vrt land i filmen". Sista scenen i filmen r dock ett annat exempel p vad jag menar. Jack O'Connell dyker upp och jag vet inte ens hur jag ska beskriva att han och hans gng ser ut. Kldsel, frisyrer. Hela den scenen kndes som ngot ur en komedifilm, vldigt konstiga vibbar.
Den andra delen fr mig och den pverkar tonen p filmen och det r musiken. Frsta filmen r ju ikonisk med sitt post-rock soundtrack som verkligen frstrker knslorna av isolering och hopplshet. Cillian Murphy vandrar genom ett tomt London till tonerna av Godspeed You! Black Emperor - East Hastings, och man knner misren genom skrmen. Nu r det ett mer traditionellt film-soundtrack med orkester och det gjorde att de lskiga scenerna aldrig riktigt kndes lskiga och "misren" fanns liksom inte dr.
Efter att jag sett Trailern s tycker jag att denna filmen gr mer t actionventyrs hllet med vissa skrck och Zombie element. De tv frsta var ju bra just fr stmningen och att ingen gr sker, vilket var ovanligt p den tiden, innan GOT och The Walking Dead, finns ju dock undantag som i de gamla Italienska zombie och skrckfilmerna men de var ju knappast mainstream d.
Hller helt och hller med dig. Det kndes som att filmen hade en identitetskris. Gillade faktiskt inte alls denna likt de tv fregende.
Jag hade hoppats p en uppfljare i samma anda som den frsta. Det var ingen dlig film, men att de valde att den till strre del skulle utspela sig i en annan milj drog ner lite p betyget. Det kndes som att de hade hmtat mycket inspiration frn The Lord of the Rings och The Walking Dead.
Vissa scener var i klass med Hollywood-storfilm, vilket jag inte tycker r passande fr en film baserad p 28 Days Later. Jag gillade nd att de lyckades fnga samma sorts panikknsla hos mig som tittare, som frsta filmen hade. Nr de blir upptckta och jagade
Ls ej spoilern om ni inte har sett filmen!
Ngot som ocks drog ner betyget var Alpha-zombies. Det gav fr mycket fantasy feeling fr en film av det hr slaget, vilket gjorde det lite ljligt. Att de ocks envisades med att g i nrstrid med pilbge kndes verdrivet heroiskt. Lite verklighetsfrankring kunde det nd finnas, tycker jag.
Om man nu r rdd fr att bli attackerad av en sn dr dre, s leker man definitivt med sitt liv om man tror sig vinna nrstrider med en pilbge. Det finns bttre alternativ fr det, som r lika tysta.
Helt okey film och jag tror att jag hade uppskattat den mer om den inte hade med de tidigare filmerna att gra. Det blev fr mycket jmfrelser med ettan fr min del och nr den inte kunde leva upp till den nivn blev jag orttvist besviken. Det r en bra film, men om man frvntar sig samma klass som 28 Days Later s r det bara att frbereda sig p att det var alltid bttre frr.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!