Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-25, 13:03
  #1
Medlem
Théodicées avatar
Har köpt en tröttjävla fujitsu värd 4000:-. Så fort datorn får jobba börjar ljudet spraka och efter en tid börjar allt lagga. Har idioterna satt i för svagt nätagg? Eller kan det vara någonting annat?
Citera
2009-04-25, 16:16
  #2
Medlem
-ELF-s avatar
Att det börjar lagga när den får jobba är troligtvis processorn som är för slö eller blir för varm.
Är det ljudet i högtalarna som börjar spraka? Det har jag inget svar på i så fall. Bara så andra får det klart för sig...
Citera
2009-04-26, 08:07
  #3
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Théodicée
Har köpt en tröttjävla fujitsu värd 4000:-. Så fort datorn får jobba börjar ljudet spraka och efter en tid börjar allt lagga. Har idioterna satt i för svagt nätagg? Eller kan det vara någonting annat?

En utmärkt och en bra beskrivning av ett problem som inte talar om vad det är för produkt mer än " tröttjävla fujitsu " som är värd 4000:-

Hör efter med dessa " idioter " och vad dessa " idioter " har gjort med datorn.Passar även på att fråga dessa " idioter " om hjälp.

Upperbarligen så kanske dessa " idioter " kan hjälpa dig då dom säljer denna " tröttjävla " datorn.

Hoppas du förstår min poäng....
Citera
2009-04-26, 15:15
  #4
Medlem
Théodicées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
En utmärkt och en bra beskrivning av ett problem som inte talar om vad det är för produkt mer än " tröttjävla fujitsu " som är värd 4000:-

Hör efter med dessa " idioter " och vad dessa " idioter " har gjort med datorn.Passar även på att fråga dessa " idioter " om hjälp.

Upperbarligen så kanske dessa " idioter " kan hjälpa dig då dom säljer denna " tröttjävla " datorn.

Hoppas du förstår min poäng....

Det finns många upprörda känslor bakom införskaffandet av denna dator, en del går att hitta i tidigare startade trådar av mig då jag ber om hjälp med min förra dator som vägrar starta (och har samma problem som innan bytena) trots nytt moderkort, nätagg, minne, processor samt grafikkort. Det är alltså i princip en helt ny dator, och alla väsentliga delar är bytta. En hel del pengar i sjön med andra ord, och mitt tålamod når bara så långt, men jag ber om ursäkt ifall du fann denna tråden stötande på något sätt, och hoppas att detta kan ge lite insikt i varför jag låter så frustrerad.

Jag väntar på svar från supporten, tack för tipset.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback