Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-04-25, 03:26
  #1
Avstängd
lawrenceees avatar
Tjenare! Tänkte höra, vad är det längsta tiden som du har varit ifrån din flickvän/pojkvän, skriv gärna orsak och skulle vara lite intressant att höra ifall det påverkade förhållandet negativt, alternativt positivt på något sätt
Citera
2009-04-25, 03:38
  #2
Medlem
KaZibers avatar
6mån, träffades nog en eller två gånger under den perioden.
Citera
2009-04-25, 04:13
  #3
Medlem
24-26 timmar, har iof bara träffat henne 1månad Men mer tror jag inte jag pallar än på länge!
Citera
2009-04-25, 06:28
  #4
Medlem
CommonKnowledges avatar
Nästan två månader då båda var på sitt håll utomlands.
Citera
2009-04-25, 07:14
  #5
Avstängd
Bantumis avatar
Är just nu i Sapporo, Japan och hon är hemma i Oslo. Kommer vara här i tre månader, det blir en riktig prövning. Det är ungefär lika länge som vi har varit tillsammans.
Jag är faktiskt inte så orolig. Jag tror det kommer gå snabbt och eftersom vi bodde 4h från varandra även hemma så vet jag att vårt förhållande klarar av längre perioder från varandra. Vid ett tillfälle sågs vi inte på tre veckor och även om det var jobbigt så funkade det.
Tror också att det faktum att vi kommer bo tillsammans i höst är en stor tröst för oss båda, något gemensamt att se fram emot.
Citera
2009-04-25, 07:51
  #6
Medlem
Normalt några dagar eftersom jag reser en del. Men en gång om året så besöker jag Sverige och förnyar pass, försäkringar etc och då är jag vanligtvis borta en till två månader.

Visst saknar man tanten och barnen men i det stora hela så är det rätt skönt att få ägna lite tid åt sig själv. När man sedan förenas med familjen igen så har man nya krafter och en jäkla åtrå till sin käresta. Det finns inte så stor risk att förhållandet blir slentrianmässigt och det är ju positivt.
Citera
2009-04-25, 10:20
  #7
Medlem
Är borta från min familj ca: 20 dagar i månaden, men så har jag jobbat sen jag träffade min fru för 11 år sedan så det är en del av vårat liv. Men det är inte kul att åka från sina barn, det är otroligt tungt.
Citera
2009-04-25, 10:49
  #8
Medlem
Alladins avatar
3-4 veckor närmare, känns som en hel evighet men påverkar inte mina känslor det minsta. Life is ahead of us...
Citera
2009-04-25, 10:53
  #9
Medlem
lillablommas avatar
länge!

7 månader, och under den tiden träffades vi 3 gånger. Han gjorde utlandstjänst inom militären. Klart att det var hemskt jobbigt, men man vänjer sig med tiden. Och när man väl träffas så är man den lyckligaste på denna jord.

Vet inte om det är något man ska ge sig in i om man nyss har träffats för det är en ordentlig prövning! Vårt förhållande tog slut för två månader sedan, men jag tror inte hans tidigare utlandstjänst påverkade hans "beslut". But who will ever know? Kan mycket väl vara så... Att känslorna förändras när man är ifrån varandra är en sak som är sann i alla fall. I mitt fall blev de starkare!
__________________
Senast redigerad av lillablomma 2009-04-25 kl. 11:08.
Citera
2009-04-25, 10:55
  #10
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillablomma
7 månader, och under den tiden träffades vi 3 gånger. Han gjorde utlandstjänst inom militären. Klart att det var hemskt jobbigt, men man vänjer sig med tiden. Och när man väl träffas så är man den lyckligaste på denna jord.

Afganistan eller är du måntro äldre?
Citera
2009-04-25, 11:09
  #11
Medlem
lillablommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Afganistan eller är du måntro äldre?

Kosovo.
Citera
2009-04-25, 13:58
  #12
Medlem
Caves avatar
Det blir 5 månader i Juni pga att jag är och studerar utomlands. Hon besökte mig vid halvtid och det kändes som vanligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback