2020-08-06, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Vi får hoppas att så var fallet.

Det var tre systrar som bodde i närheten av BO och besökte henne ofta. Dessa flickor var hon mycket förtjust i och hade förtroende för dem. Hon hade visat var hon hade sina pengar. Dock endast småpengar aldrig några sedlar. Systrarna hade ibland en annan flicka med sig som var hemmahörande i Göteborg. Hon var fosterdotter i den här familjen. Vid tiden för mordet hade hon flyttat tillbaka till Göteborg.

Alla tre systrarna, framför allt den äldsta, kom att höras en hel del. Även deras föräldrar. Även flera lantbrevbärare hördes och det framkom att BO inte fick brev ofta.

Den man som verkar mest ha blivit misstänkt mest var en 44-årig ogift man som bodde i trakterna tillsammans med sin gamla styvmor - som han åtminstone en gång hade misshandlat. Han hade även visat intresse vid åtminstone ett tillfälle för en ung flicka.

Det låter glädjande nog som vänskap, trots åldersskillnaden.

Polisen verkar ha gjort ett grundligt arbete, och deras teori var väl att det rörde sig om ett sexualbrott, så den starkt misstänkte 44-årigen var kanske den som stod utanför och tittade in. Det är lockande att koppla ihop allt Annie företog sig den dagen, med mordet, men det behöver ju inte alls höra ihop.
Citera
2020-08-06, 23:10
Medlem
Citat:
Alla tre systrarna, framför allt den äldsta, kom att höras en hel del.

Började flickornas efternamn på C?
Citera
2020-08-07, 16:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
De "kända" männen i trakten 1970.

Citat:
Ursprungligen postat av Gamache
Det låter glädjande nog som vänskap, trots åldersskillnaden.

Polisen verkar ha gjort ett grundligt arbete, och deras teori var väl att det rörde sig om ett sexualbrott, så den starkt misstänkte 44-årigen var kanske den som stod utanför och tittade in. Det är lockande att koppla ihop allt Annie företog sig den dagen, med mordet, men det behöver ju inte alls höra ihop.

Det måste man verkligen säga.

En enorm och noggrann polisutredning gjordes verkligen. Jag har dessutom bara en enda del av denna gigantiska utredning. Det är så mycket papper att jag fick detta skicka till mig i en mindre pappkartong. Dessutom inget av innehållet har blivit maskat.

Om den misstänkte 44-åringen hade stått och tittat in i fröken Larssons fönster vet inte. Om han misstänktes för ett. ev fönstertittande vet jag inte. Däremot tillhörde denne man de s. k. "kända" männen i trakten och hade uppmärksammats tidigare av polisen.

När det gäller fönstertittare, så fanns det åtminstone en av de "kända" männen som var bekräftad att vara det. Det var en ogift man som stod på ett barns nivå intelligensmässigt.
Citera
2020-08-07, 21:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
De tre systrarna.

Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
Började flickornas efternamn på C?

Vill inte gå in på de tre systrarnas efternamn.

De var, mig veterligen, aldrig misstänkta på något sätt. Åtminstone en av systrarna har kvar sitt efternamn som hon hade 1970 och bor på en ort inte långt ifrån där hon då bodde.
Citera
2021-02-12, 00:06
Medlem
PeoFallmos avatar
Trots att jag bott bara några km ifrån platsen i hela mitt liv hörde jag först talas om detta mord i samband men 25-årsdagen, 1995.

Huset finns ej längre kvar, det låg precis intill vägen, en väg jag åker varje dag till jobbet.

En av de yngre killarna som hade åkt förbi hennes hus den natten var pappa till en klasskamrat till mig.
Senast redigerad av PeoFallmo 2021-02-12 kl. 00:12.
Citera
2021-02-12, 00:23
Medlem
PeoFallmos avatar
https://kartor.eniro.se/?c=58.277442,12.999725&z=16&l=aerial

Vill minnas att huset låg här.
Citera
2021-02-12, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
https://kartor.eniro.se/?c=58.277442,12.999725&z=16&l=aerial

Vill minnas att huset låg här.

Menar du här? https://kartbild.com/?fbclid=IwAR3bxD65zEBXt6_whrSxGnxj2ReAvW8DfhJhu7iK 0h0jaB96pvbuTLN7IbM#18/58.27615/12.99606/0x9
Citera
2021-02-12, 16:17
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persephone
Menar du här? https://kartbild.com/?fbclid=IwAR3bxD65zEBXt6_whrSxGnxj2ReAvW8DfhJhu7iK 0h0jaB96pvbuTLN7IbM#18/58.27615/12.99606/0x9

Ja, där är det. Det låg precis intill vägen. En liten röd stuga med vita knutar.
Citera
2021-02-12, 19:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
En polisman på post utanför stugan.

Citat:
Trots att jag bott bara några km ifrån platsen i hela mitt liv hörde jag först talas om detta mord i samband men 25-årsdagen, 1995.

Huset finns ej längre kvar, det låg precis intill vägen, en väg jag åker varje dag till jobbet.

En av de yngre killarna som hade åkt förbi hennes hus den natten var pappa till en klasskamrat till mig.

Samma dag, eller dagen efter, jag fick reda på det åkte jag ut till hennes lilla stuga.

Minns att det stod en polisman på post när jag var där. Detta mord pratades det om något rent otroligt i dessa trakter efter att det hade blivit upptäckt. Kände båda dessa killar mycket väl. En av dem hade en syster som jag var skolkamrat med under tre års tid.
Citera
2021-02-12, 20:32
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Samma dag, eller dagen efter, jag fick reda på det åkte jag ut till hennes lilla stuga.

Minns att det stod en polisman på post när jag var där. Detta mord pratades det om något rent otroligt i dessa trakter efter att det hade blivit upptäckt. Kände båda dessa killar mycket väl. En av dem hade en syster som jag var skolkamrat med under tre års tid.

Jag var inte född 1970, föddes några år senare. Vet att det nämndes 1995 när det preskriberades, det var först då, när jag gick på gymnasiet i Vara, jag hörde om det.

Blomqvist vet jag att han hette, som jag tänker på, tror dock inte han är i livet längre, och ska väl hörts av polis angående att de åkt förbi där under natten.
Citera
2021-02-12, 20:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Folk i farten natten mot den 22 mars 1970.

Citat:
Jag var inte född 1970, föddes några år senare. Vet att det nämndes 1995 när det preskriberades, det var först då, när jag gick på gymnasiet i Vara, jag hörde om det.

Blomqvist vet jag att han hette, som jag tänker på, tror dock inte han är i livet längre, och ska väl hörts av polis angående att de åkt förbi där under natten.

Jag förstår.

Själv flyttade jag från den här trakten 1971. Jag har polisutredningen och Blomqvist kom att helt riktigt bli hörd. Han hade själv inte körkort i mars 1970, så det var en annan person som körde hans bil.

Det paret jag tänker på var två andra personer som också var hemmahörande i Skarstad 1970. De hade stannat till alldeles utanför BOs tomt den här natten där de hade kissat i snön/snöslasket. Den yngre av dem berättade sedermera detta för mig.
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-02-12 kl. 20:51.
Citera
2021-02-12, 21:28
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Jag förstår.

Själv flyttade jag från den här trakten 1971. Jag har polisutredningen och Blomqvist kom att helt riktigt bli hörd. Han hade själv inte körkort i mars 1970, så det var en annan person som körde hans bil.

Det paret jag tänker på var två andra personer som också var hemmahörande i Skarstad 1970. De hade stannat till alldeles utanför BOs tomt den här natten där de hade kissat i snön/snöslasket. Den yngre av dem berättade sedermera detta för mig.

Världen är liten. Då känner du förmodligen till släktingar till mig då du bodde här i området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in