Citat:
Om man tror på den teori RTF hade nyss, behöver han inte alls ha varit farlig, utan bara ett enkelt bondoffer för att berätta för regimvänliga albaner att de kunde råka illa ut. Om det bara hölls inom albanska kretsar, nådde det inte majoritetssamhället. Båda sidor kan ha haft hållhakar på varandra (annars hade de varit raska att tipsa svenska myndigheter).
Jag tror inte Bosse alls hade planer på att avsluta sitt liv även om det såklart är möjligt då vi inte vet vad som hände.
Jag tror att Bosse efter han ha varit i Svensk-albanska föreningens lokal har köpt en biljett och åkt med tunnelbanan hemåt.
En möjlig anledning till att Bosse försvann var att han kanske hade bestämt möte med någon som hade andra intentioner än Bosse anade. Kanske blev mördad och slängd i ett bagage sen begravd inom en radie på 100 km från Stockholm.
Bosse var väldigt förtegen om sitt privatliv kanske hade han stämt in en träff med nån/några den dagen?
Men å andra sidan var Bosse verkligen ett sådant hot att han var tvungen att tas ur daga? också en viktig fråga om man ska tro på mordteorin. Kanske var han de eller var han inte det? vad tror ni?
Jag tror att Bosse efter han ha varit i Svensk-albanska föreningens lokal har köpt en biljett och åkt med tunnelbanan hemåt.
En möjlig anledning till att Bosse försvann var att han kanske hade bestämt möte med någon som hade andra intentioner än Bosse anade. Kanske blev mördad och slängd i ett bagage sen begravd inom en radie på 100 km från Stockholm.
Bosse var väldigt förtegen om sitt privatliv kanske hade han stämt in en träff med nån/några den dagen?
Men å andra sidan var Bosse verkligen ett sådant hot att han var tvungen att tas ur daga? också en viktig fråga om man ska tro på mordteorin. Kanske var han de eller var han inte det? vad tror ni?
Man kan tänka sig att de få regimvänliga albaner och exilalbaner (jag har känt en!) som fanns i Sverige då hade god koll på varandra och inte släppte andra sidan för nära, men att Bosse bara tyckte att det var lattjo med någon annan som pratade albanska.