Citat:
Ursprungligen postat av
hoxha
Min teori är ju att Haglind fick en påringning från någon han kände på Säpo: "Du behöver inte leta, han kommer inte tillbaka." Det förutsätter alltså att man visste om vart ha tagit vägen, inte att han var mördad/självmord. Om Bosse bara varit en östagent hade nog Säpo kunnat avslöja det men inte om CIA var inblandade.
Från början trodde jag nog att Haglind bara var en slapp polis i största allmänhet men jag lutar mer åt det här. Däremot tror jag inte att polisen som tog över sen visste om det här, Haglind behöll det för sig själv. Tycker fortfarande att det vore intressant att få veta vad han sa till sin dotter.
Eftersom ingen av oss
vet någonting, så är även detta scenario fullt möjligt. Precis som de flesta andra scenarios som har tagits upp här. PH var i a f av den uppfattningen i oktober-november 1977 att Bosse inte skulle komma tillbaka p. g. a. att han hade begått självmord.
Du tror alltså inte att Thorstensson fick reda på vad ev. PH hade fått reda på?
Ja det vore intressant att få veta vad PH sa till sin dotter när hon hyrde lägenheten. Tyvärr lär vi knappast någonsin få reda på detta.
Skulle PH/Säpo verkligen ha vågat att göra på detta sätt?