Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Det är nog detta scenario jag personligen tror mest på. Bosse kom att bli indragen i något som han inte skulle ha fått insikt i.
Som jag förut vid ett flertal tillfällen har skrivit, så tror jag att han kom att få denna insikt p. g. a. sina goda kunskaper i det albanska språket samt att han bodde just i Stockholm. När Bosse väl upptäckte vad det var han var indragen i så var det försent att dra sig ur det hela.
Skulle detta scenario ev. stämma, så var det helt säkert inte svårt att gömma undan hans kropp. Stockholms län är stort och ev. hitresta torpeder kan mycket väl ha fått hjälp av personer boende i Stockholm.
Jag tror alltså mest på att BJ fick insikter i saker och ting som var mycket farliga att känna till. Detta kom att göra honom till en "osäkerhetsfaktor". Alla visste att Bosse var tystlåten och förtegen av sig. Dock gick det inte att det skulle förbli på detta sätt i all evighet. Han kom därmed att bli ett problem för någon/några. Uppstår problem måste dessa lösas. Det har alltid funnits kunniga och erfarna "problemlösare".
Vi får inte heller glömma att nämna återigen om att Bosse ev. kan ha haft kopplingar till K55 under 1975-76? Han hade i a f en koppling till denna adress i det tidiga 1970-talet.
Den här tråden är gigantisk, massor av tid och arbete har lagts ned på den. Har det hittills kommit fram
någonting som pekar på:
1. att Bosse "fick insikter i saker och ting som var mycket farliga att känna till"?
2. att Bosse velat "dra sig ur" någonting?
3. att Bosse var "ett problem för någon/några"?
4. att "torpeder har rest hit" för att ta hand om Bosse?
5. att någon har "gömt undan hans kropp"?
Angående Wiberg, så vore det bästa om någon bad honom besvara frågor direkt i tråden, istället för via ombud.