• 1
  • 2
2009-04-23, 08:19
Medlem
De flesta lär väl känna till europa-skämtet, om inte drar jag det nu:

I himmelen så är polisen engelsk, kocken fransk, mekanikern tysk, älskaren italienare och allt är organiserat av schweizarna.

I helvetet så är polisen tysk, kocken engelsk, mekanikern fransk, älskaren schweizare och allt är organiserat av italienarna.

Jag har kommit på en nordisk version av detta skämt:

I himmelen så är armén finsk, sportstjärnorna svenska, bankerna norska, popstjärnorna isländska och alkoholpriserna danska.

I helvetet så är armén svensk, sportstjärnorna danska, bankerna isländska, popstjärnorna finska och alkoholpriserna norska.

Vad tycks? Kommentera gärna. Kom med förslag på alternativa versioner och skriv egna skämt som ni har på lager om olika nationaliteter.
Citera
2009-04-24, 01:45
Medlem
Kamelen Berts avatar
Faktiskt jättebra, men jag tror nästan jag hört den förr. Säker på att det var du som kom på den?
Citera
2009-04-24, 14:45
Medlem
JointOfStyxs avatar
ja, bra var den ju iaf

får tänka efter ifall jag kommer på nått..
Citera
2009-04-24, 14:57
Medlem
Tobiaslindgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sympatico
De flesta lär väl känna till europa-skämtet, om inte drar jag det nu:

I himmelen så är polisen engelsk, kocken fransk, mekanikern tysk, älskaren italienare och allt är organiserat av schweizarna.

I helvetet så är polisen tysk, kocken engelsk, mekanikern fransk, älskaren schweizare och allt är organiserat av italienarna.

Jag har kommit på en nordisk version av detta skämt:

I himmelen så är armén finsk, sportstjärnorna svenska, bankerna norska, popstjärnorna isländska och alkoholpriserna danska.

I helvetet så är armén svensk, sportstjärnorna danska, bankerna isländska, popstjärnorna finska och alkoholpriserna norska.

Vad tycks? Kommentera gärna. Kom med förslag på alternativa versioner och skriv egna skämt som ni har på lager om olika nationaliteter.

Vad är det för fel på tyska poliser?
Citera
2009-04-24, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelen Bert
Faktiskt jättebra, men jag tror nästan jag hört den förr. Säker på att det var du som kom på den?

Ja, nästan iallafall. Det där med isländska popstjärnor och banker var med i nån avancerad version av europa-skämtet med fler länder, där belgien var de dåliga popstjärnorna och schweiz de bra bankerna, men resten kom jag på själv. Sen har ju skämt om sveriges militär en lång tradition i våra grannländer...
Citera
2009-04-24, 16:01
Medlem
Evolution!s avatar
Hehe, den var bra!
Citera
2009-04-24, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslindgren

Syftar på nazismen och gestapo, antagligen.
Citera
2009-04-24, 16:04
Bannlyst
Hur många dör om man bombar Irak?

Ingen, alla är i Sverige.
Citera
2009-04-24, 16:46
Medlem
Bidrar med ett till:

Tre blivande KGB-agenter, en öst-tysk, en polack och en ryss, ska utföra sista uppgiften på KGB-utbildningen. De får varsin pistol och blir tillsagda att gå in i ett rum och döda personen där inne för att bevisa sin lojalitet tll sovjet. De dom inte vet är att pistolerna har blanka skott.

Man skickar öst-tysken in i första rummet, där hans mamma ligger fastbunden vid en säng med munkavel. Efter några minuter kommer han ut, kallsvettig, utan att ha utfört uppgiften.

Man skickar polacken in i nästa rum, där hans mamma ligger bunden. Även han klarar inte av uppgiften.

Man skickar in ryssen i det tredje rummet, där hans mamma ligger bunden. Det förs ett jävla liv inne i rummet och sen kommer ryssen ut, svettig och andfådd. Han ger pistolen till sin examinator och säger med stark rysk brytning:

"Gunn did not vork, so I chad to strangle bitch."
Citera
2009-04-24, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslindgren

http://www.rankopedia.com/CandidatePix/11160.gif
Citera
2009-04-24, 23:20
Medlem
Tobiaslindgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krikk
http://www.rankopedia.com/CandidatePix/11160.gif

Italien var ju också en diktatur på den tiden. Det är väl värre med italienska poliser nuförtiden med tanke på den mer utbredda korruptionen i Italien.
Citera
2009-04-24, 23:26
Moderator
Ruskigbusss avatar
Ett skämt på engelska, som berättas av nigerianer själva:

- The japanese has invented a machine that catches thieves. They tried it in different countries.
In USA - it caught 20 thieves in 40 minutes.
In England - it caught 30 thieves in 30 minutes.
In Uganda - it caught 100 thieves in 10 minutes.
In Kenya - it caught 1000 thieves in 5 minutes.

In Nigeria - the machine was stolen in 1 minute.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in