Citat:
Ursprungligen postat av
Elsa2018
Jag har inte låst upp artikeln men kan ändå se den (fattar inte hur det där funkar riktigt). Man får väl inte kopiera för mycket men de skriver:
Kjell Johansson ska vara 77 år och bodde på "Kapten klännings" gård. Han är misstänkt för nytt grovt narkotikabrott. Tidigare dömdes han för att ha varit ledare för en liga som på 1987 försökte smuggla narkotika genom att dyka in som grodmän. (En annan Grodmansliga än den som slog till i Gbg samma dag killarna försvann alltså.) Väldigt sorgligt att han verkar ha fortsatt vara kriminell sedan 1980talet.
Den här mannen verkar ha rätt ålder om jag räknar rätt och (nästan) rätt namn (men det är inte så ovanligt) men om det är "vår" Kjell-Åke Johansson?? Polisen borde väl ha avskrivit försvinnandet på 1980talet eftersom han låter som om han är oerhört välkänd av dem?
Jag antar att Skaraborg2 har hört om denne Kjell Johansson och har litet mer info.
Edit: det finns massor av info lättillgängligt om den där Kjell Johansson. Man kan t.o.m. höra honom i en podd.
Har läst tidigare om denne man men känner inte till något närmare om honom.
Nu är ju inte namnet precis ovanligt. Vi har också "Hyresvärden från helvetet" (eller "Mannen från Aspa") som heter Kjell-Åke Johansson. "Vår" Kjell-Åke blev avlyst
1986-04-09. Detta kan man säga var polisens "födelsedagspresent" till honom.
Mycket svårt att söka uppgifter om denne Kjell Johansson som på t. ex. Arkiv Digital eftersom namnet är så vanligt förekommande. Var kommer han ursprungligen från? Foto på "vår" Kjell-Åke från 1965.
https://www.expressen.se/gt/anne-christines-bror-har-varit-forsvunnen-i-53-ar/