Igår, 11:01
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Vår" Kjell-Åke blev avlyst 1986-04-09.

Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jag har inte låst upp artikeln men kan ändå se den (fattar inte hur det där funkar riktigt). Man får väl inte kopiera för mycket men de skriver:

Kjell Johansson ska vara 77 år och bodde på "Kapten klännings" gård. Han är misstänkt för nytt grovt narkotikabrott. Tidigare dömdes han för att ha varit ledare för en liga som på 1987 försökte smuggla narkotika genom att dyka in som grodmän. (En annan Grodmansliga än den som slog till i Gbg samma dag killarna försvann alltså.) Väldigt sorgligt att han verkar ha fortsatt vara kriminell sedan 1980talet.

Den här mannen verkar ha rätt ålder om jag räknar rätt och (nästan) rätt namn (men det är inte så ovanligt) men om det är "vår" Kjell-Åke Johansson?? Polisen borde väl ha avskrivit försvinnandet på 1980talet eftersom han låter som om han är oerhört välkänd av dem?

Jag antar att Skaraborg2 har hört om denne Kjell Johansson och har litet mer info.

Edit: det finns massor av info lättillgängligt om den där Kjell Johansson. Man kan t.o.m. höra honom i en podd.

Har läst tidigare om denne man men känner inte till något närmare om honom.

Nu är ju inte namnet precis ovanligt. Vi har också "Hyresvärden från helvetet" (eller "Mannen från Aspa") som heter Kjell-Åke Johansson. "Vår" Kjell-Åke blev avlyst 1986-04-09. Detta kan man säga var polisens "födelsedagspresent" till honom.

Mycket svårt att söka uppgifter om denne Kjell Johansson som på t. ex. Arkiv Digital eftersom namnet är så vanligt förekommande. Var kommer han ursprungligen från? Foto på "vår" Kjell-Åke från 1965.

https://www.expressen.se/gt/anne-christines-bror-har-varit-forsvunnen-i-53-ar/
Senast redigerad av Skaraborg2 Igår kl. 11:10.
Citera
Igår, 11:48
Medlem
kraksparks avatar
tyvärr kan man inte höra hela.
Citat:
Jag har inte låst upp artikeln men kan ändå se den (fattar inte hur det där funkar riktigt). Man får väl inte kopiera för mycket men de skriver:

Kjell Johansson ska vara 77 år och bodde på "Kapten klännings" gård. Han är misstänkt för nytt grovt narkotikabrott. Tidigare dömdes han för att ha varit ledare för en liga som på 1987 försökte smuggla narkotika genom att dyka in som grodmän. (En annan Grodmansliga än den som slog till i Gbg samma dag killarna försvann alltså.) Väldigt sorgligt att han verkar ha fortsatt vara kriminell sedan 1980talet.

Den här mannen verkar ha rätt ålder om jag räknar rätt och (nästan) rätt namn (men det är inte så ovanligt) men om det är "vår" Kjell-Åke Johansson?? Polisen borde väl ha avskrivit försvinnandet på 1980talet eftersom han låter som om han är oerhört välkänd av dem?

Jag antar att Skaraborg2 har hört om denne Kjell Johansson och har litet mer info.

Edit: det finns massor av info lättillgängligt om den där Kjell Johansson. Man kan t.o.m. höra honom i en podd.
Citera
Igår, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakspark
tyvärr kan man inte höra hela.
Det finns en mkt kost tråd på kriminalhistoria om KJ: han fick hjälp av Clark Olofsson som sedan tyckte att KJ var olojal.
(FB) Kjell Johansson och grodmansligan
Citera
Igår, 13:42
Medlem
kraksparks avatar
Eller är det en annan tjomme m samma namn??
Citera
Igår, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakspark
Eller är det en annan tjomme m samma namn??
Det verkar vara det. Kjell Axel Johansson ska den här heta. Men.... Jag hittar inte uppgifter om var han är född, så vem vet. När jag tittar på fotot från 1987 på KJ, ser ögonen kanske hyggligt lika ut KÅJ, men hakpartiet är annorlunda på ett sätt som jag inte tror är bara att han blivit äldre.
Senast redigerad av Elsa2018 Igår kl. 13:49.
Citera
Igår, 14:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kjell Axel.

Citat:
Det verkar vara det. Kjell Axel Johansson ska den här heta. Men.... Jag hittar inte uppgifter om var han är född, så vem vet. När jag tittar på fotot från 1987 på KJ, ser ögonen kanske hyggligt lika ut KÅJ, men hakpartiet är annorlunda på ett sätt som jag inte tror är bara att han blivit äldre.

Med också detta förnamn går det att leta sig fram till dags dato.

Kjell Axel är född i söderort och inte född 1949. Bodde åtminstone fram till 1990 runt Stockholm. Numera är han mantalsskriven i Småland.
Citera
Igår, 22:57
Medlem
Svedalafoxtrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Runt 2015 kom det en uppgift som rörde Dahlsjö från en UL.
Han skall ha setts sommaren 1966 på en sjömanskrog i antingen Amsterdam eller Rotterdam.
Nu i år kom det en uppgift från en annan UL att Dahlsjö bodde i Rotterdam.
Två av varandra oberoende källor har alltså lämnat uppgiften Rotterdam.

Vad/Vilka är dom två "UL" som du uppger som "källor"?
PM eller inlägg i tråden eller vad?

Dina "UL" kan sett uppgiften i gamla inlägg i denna tråd.
"UL" som Du sedan kallar "av varandra oberoende".

Knäppt eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in