Citat:
Ursprungligen postat av
Sixten97
Ett vittne som jag tycker är mycket intressant är Linköpingsvittnet 1972 då en kvinna som var bekant till Kjell-Åke stötte på honom på stan.
Hur tillförlitligt var/är detta vittnet? Har vittnet bekräftat sina iakttagelser längre fram på senare dagar?
Nu hoppar jag inte fastän jag inte känner till detta vittne och bara har ett eget anekdotiskt "bevis". Jag har märkt att det är mycket lätt att ta miste på folk. Speciellt tänker jag att det är extra svårt efter så där många år (65 till 72) att veta hur någon ändrats.
Min historia: en väninna till mig flyttade från landet. Vi hade vissa likheter: långt blont hår i fläta, glasögon och en massa barn samt tvillingvagn på längden (men olika färg och olika fabrikat. Hennes var byggd i Österrike och min i Italien. Måste tillägga att den var fullständigt fantastisk: designad för att lasta 60kg och höll för alla år barnen var små, köpt begagnad och såld när vi inte behövde den längre. Tog sig fram i 10cm snö.) Men det var mycket lätt att se skillnad på oss. Flera gånger de första åren efter hennes flytt hände det mig att folk (halvt främmande eller damen i blomsteraffären) pratade med mig och avslutade med "och hälsa NN "(hennes make). Jag blev så förvånad att jag inte sa något. Hade det varit hon som försvunnit som Kjell-Åke, hade de säkert berättat att de visst mött henne!
OM Kjell-Åke kom tillbaka till Sverige, skulle jag gissa att han inte ville riskera att bli igenkänd och att han t.ex anlade skägg.
De jag verkligen skulle velat höra mer av är hans flickvän och hans bror. "Han bara drog", jo men visste hon vart han tänkt sig eller?