Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Håller helt och hållet med dig i det skriver.
Naturligtvis måste sträckan rekognoseras mycket noga. I största möjligaste mån måste man utgå ifrån hur det såg ut 1965. Under dessa 53 år har en hel del förändrats.
Personligen tror jag som jag tidigare skrivit i tråden också att bilen kört i vattnet. Men jag tror inte att bilen lämnade Göteborg. Anledningen till detta är att polisen slog en "järnring" runt Göteborg i samband med grodmansrånet. Så jag tror inte att gänget varken velat eller kunnat passera den. I alla fall inte om de saknade körkort och inte gillade polisen.
Då återstår att de kan ha kört i vattnet relativt centralt i Göteborg. Vi skall ha i tankarna att vid den här tiden pågick stora infrastrukturprojekt som Tingstadstunneln för fullt. Den var ju en sänktunnel så det var mycket vatten i närheten. Samtidigt kulverterades Gullbergsån och den gamla fylldes igen.
Med tanke på väderleken den aktuella dagen skulle det vara lätt att köra ner någostans där och försvinna. Det finns några ställen längs gamla Gullbergsån där de skulle kunna kört ner.
Det fylldes säkert sedan igen med sprängsten/fylle och de kan vara övertäckta för alltid och idag går E6 med av och påfarter över här.
Och om de plockat upp Hymme vid centralstationen så är det inte så långt dit heller.