Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Jag tror att skribenten undrar om du är lika hemlighetsfull och undanglidande mot de anhöriga om vad du säger dig ha fått reda på som du är mot andra engagerade. Till exemepl "Locky" här i tråden verkar ju inte ha blivit delgiven någon information om sin broders öde av dig.
När det gäller Kjell-Åkes syster Locky så vet hon precis
exakt lika mycket som jag.
Ingen annan är så insatt i massförsvinnandet.
Jag antar att du svenne-i-viken vill att hon skall skriva ut vad hon vet? Detta kommer hon dock inte göra.
Att till 100% säga vad som skedde denna dag kommer
aldrig att kunna ske. Däremot så passar bit för bit ihop som i ett puzzle efter åratal av bl.a. sökningar i olika myndigheters register och handlingar som gör att man kan säga mycket bra vad som hände, delvis vilka som var "deltagare", var detta utspelade sig m.m.
Naturligtvis kommer det alltid att finnas vissa oklarheter. Konstigt vore väl annars med tanke på att det snart är 46 år sedan det hände.
I
Bohusläningen tisdagen den 21 december 1965 finns den utförligaste artikeln om "Hymme" som jag har läst.
Där står det bl.a. följande: "Den 29 juli kl. 3 på dagen lämnade Hybner "Hymme" Lundquist familjens sommarstuga för att åka til Gerlesborg."
En ganska sen tid på dagen att bege sig till Gerlesborg via Göteborg.