Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-21, 01:21
  #1
Medlem
Nisques avatar
Jag har fått uppdrag av bandet att hitta bra lättandvänd (läs mamma ska kunna andvända.) porta. Den kommer andvändas för att spela in all sorts musik.

Ända kravet är att det finns hårddisk samt brännare.
Budget ligger på ca 10.000:-
Någon som kan komma med förslag?
Citera
2009-04-21, 12:21
  #2
Medlem
HellFists avatar
Ägde en BOSS BR-900 innan, men sålde den i en pengakris och spelar bara in i datorn just nu. Rekomenderar den

Den är jävligt lättanvänd, bra ljud och det finns brännare inbyggt. Finns ju givetvis portas för bättre ljud osv men jag tror inte du kan få en mer komplett porta billigare.

Hittade den i din signaturlänk..där även jag beställde min (men jag gav 499 då): http://www.thomann.de/se/boss_br900_cd.htm
Citera
2009-04-21, 12:46
  #3
Medlem
N2O/THCs avatar
Nu vet jag att detta inte är någon porta, men jag skulle lägga mina pengar på en EDIROL UA-25. Den är billig, lättanvänd och SONAR-LE följer med. Jag tror att jag pungade ut ca 1600 kronor för den och den levererar. Det enda som behövs är en dator. Mina band har i varje fall fått ut MYCKET mer av den här produkten än av någon portastudio. Vi har ändå testat några olika portastudior, som vi har lånat.

Med EDIROLEN har vi nu studio i replokalen och kvalitén på ljudet är definitivt tillräckligt för allt vi spelat in på den. Detta är dock huvudsakligen punk, vilket inte säger så mycket, men vi har även spelat in ett rockband och ett heavemetalband och de blev helnöjda i varje fall.
Citera
2009-04-21, 13:02
  #4
Medlem
Selbstmords avatar
Jag tipsar också om BOSS BR-900, sist jag hade med portor att göra, i 'band'-situation då, så var det den som gällde.
Funkade skitbra och är inte galet dyr heller.

Annars har du ju BOSS BR-1200, liite dyrare än din budget, men det kan det kanske vara värt...

http://www.thomann.de/se/boss_br1200_cd.htm

Och Edirol UA-25 är ju inte en porta... Det är ju ett ljudkort!
Anledningen till att TS vill ha en porta är ju förmodligen för replokal eller så och h*n inte har tillgång till dator i de tillfällen den behövs.

Sen så är ju inbyggd clicktrack/trummaskin och flerspårsinspelning inte fy skam heller.
__________________
Senast redigerad av Selbstmord 2009-04-21 kl. 13:08.
Citera
2009-04-21, 17:22
  #5
Medlem
N1riums avatar
undvik zoom HD16 (tror det är HD-16 jag äger). Bossen som tidigare nämnts är grym!
Citera
2009-04-22, 00:17
  #6
Medlem
Nisques avatar
Aha. Man tackar.

Jo. Självklart finns allt på Thomann, men då de inte är så.. Informativa väljer jag att fråga först.
Men fedt.
Får se hur det blir nu. Måste sparka på ekonomiansvarige.. Helvete va seg han är. Märks att han är trummis.
Men men. Tack för tips.
__________________
Senast redigerad av Nisque 2009-04-22 kl. 00:21.
Citera
2009-04-22, 00:24
  #7
Medlem
Nisques avatar
Kruxet med Boss är att de tar in max fyra kanaler sammtidigt.
Fast det kanske kan lösas med flera mixers. iofs. Eller?
Citera
2009-04-22, 00:33
  #8
Medlem
Nisques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N1rium
undvik zoom HD16 (tror det är HD-16 jag äger). Bossen som tidigare nämnts är grym!
Vad är det för fel på den?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback