Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-04-20, 20:39
  #1
Medlem
414.s avatar
Argh, klippdags!

Ok, dags för mig att gå till en frisör för en gångs skull och fixa en frisyr, eller i alla fall klippa mig. Lite bakgrundshistoria först. De senaste åren har alltid tjejen "klippt" mig, vilket innebär att hon tagit trimmern och fixat cirka 14mm över hela huvudet. Ergonomiskt, billigt och praktiskt! Nu är tjejen dock annorstädes och det börjar bli dags att fixa lite vårfrisyr, jag måste alltså gå till en frisör för första gången på ett bra tag. Alltså ett bra tillfälle att fixa något roligare än bara trimmerklippning.


Vad vill jag ha då? Tja... jag vet inte riktigt. Som synes på bilderna är det ganska tjockt och i alla fall på sidorna vill jag ha det ganska kort, typ 15 - 20 mm eller liknande. Annars har jag nog inga direkt preferenser. Jag har ett socialt arbete med mycket kundkontakt men så länge jag inte ser ut som en luffare eller har något väldigt uppseendeväckande sätter arbetet inga hinder för frisyrval. Lite övrig fakta om mig är att jag är 30 år, 187 cm och 82 kilo. Klär mig privat lite rock / streetwear med jeans / cargopants, t-shirt och luvtröja. När solen tittar fram blir det mest pikétröja eller möjligtvis kortärmad skjorta.


Japp, och så bilderna då... som synes har jag väldigt tjockt hår men annars antagligen "normalt" utan några kala fläckar. ;-) Bilderna är tagna på håret utan gelé eller annan fixning, i vanliga fall fixar / ruffsar jag till det alternativt bär keps. (och ja, jag behöver raka mig)

http://img24.imageshack.us/img24/9356/dsc003522.jpg

http://img17.imageshack.us/img17/5022/dsc003532b.jpg

http://img17.imageshack.us/img17/9282/dsc003542.jpg


Frågorna är alltså... hur fan skall jag klippa mig? Vad säger man till frisören? Vart finns schyssta frisörer i GBG city?
__________________
Senast redigerad av 414. 2009-04-20 kl. 20:43.
2009-04-20, 20:42
  #2
Medlem
ifoughtthelaws avatar
Kör på snaggat det är aldrig fel
2009-04-20, 20:44
  #3
Medlem
Dr_Dollars avatar
Själv kör jag med hyvel all the way May!

Funkar klockrent på sommaren, lättvårdat, skönt, kan bli kopplad som nasse..men va faan
2009-04-20, 21:17
  #4
Medlem
414.s avatar
Tack för hjälpen, fast nu var det ju just inte snaggat / hyvel jag ville ha då jag normalt har det och vet hur jag ser ut i det. Nu har jag ju en möjlighet att göra något annat. =D
2009-04-21, 09:54
  #5
Avstängd
Zamboka.ses avatar
Det bästa är att hitta nåt du tror du skulle trivas i. Sök lite på goglan efter frisyrer så kommer du få hur många förslag som helst.
2009-04-21, 11:28
  #6
Medlem
414.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zamboka.se
Det bästa är att hitta nåt du tror du skulle trivas i. Sök lite på goglan efter frisyrer så kommer du få hur många förslag som helst.

Jasså det säger du? Nej personligen tänkte jag att jag skulle klippa den fulaste frillan jag kunde hitta och sedan gå runt och vantrivas tills tjejen kom hem igen och fixade till min misär.

Nej allvarligt alltså, jag HAR googlat och jag brukar som sagt klippa mig som ovan nämnt. Men nu tänkte jag för en gångs skull göra något annorlunda och därför hade det varit intressant att veta vad andra, personer jag inte känner, tycker om det hela.

Nödlösningen finns fortfarande kvar och det är att klippa 12 mm över hela huvudet (vilket turken på hörnet antagligen fixar utmärkt till en billig penning), något jag trivs i och ser bra ut i. Men kom igen, något annat måste vi väl kunna lyckas föreslå?
2009-04-21, 11:46
  #7
Avstängd
Zamboka.ses avatar
Nä, raka av det bara.. finns inget hopp..
2009-04-21, 11:47
  #8
Medlem
wannbees avatar
Jag funderar själv på att snagga till sommarn. Fast vet inte om jag skulle trivas i det
2009-04-21, 13:24
  #9
Medlem
Pallevantes avatar
Kör preppy-delicious. Trimma ner det lite på sidorna och i nacken och jämna till det litte upp på pallet. Kommer bli fint. Funderar själv på att kapa av mitt hår, börjar tröttna på det som fan.
2009-04-21, 22:28
  #10
Medlem
bananfodrals avatar
Korttrimmat på sidorna och längre ovanpå huvudet, sen kan man kleta i lite vax av bra kvalité och vips.


Edit: Lite beat to the punch
2009-04-21, 23:56
  #11
Medlem
414.s avatar
Jo det är det jag funderat på med. Har väl lite runt ansikte så att "förlänga" det kanske inte varit helt fel.

Någon som har en bild så man får lite idé vad som menas, det som beskrivs ovan kan ju vara ganska många olika frisyrer...
2009-04-23, 12:45
  #12
Medlem
qwertylols avatar
http://www.imdb.com/media/rm1456704256/tt0903747
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback