2009-08-23, 01:20
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiki
http://eventkock.se/?artnr=FI%2D83%2D110%2D05%2D000

Vart sugen på detta paket då priset gick ner till 2600 inklusive frakt med rabattkoden från ordinarie pris på 4500. Några som har några synpunkter på Fisslers prylar, är det bra skit?

Jar har aldrig sett några fördelar med glaslock så jag är alltid tveksam till de som tillverkar med detta. Men någon kanske kan berätta varför man ska ha detta och varför då tillverkare använder det.
Citera
2009-08-23, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Jar har aldrig sett några fördelar med glaslock så jag är alltid tveksam till de som tillverkar med detta. Men någon kanske kan berätta varför man ska ha detta och varför då tillverkare använder det.

Förutom den uppenbara att man kan se in i kastrullen?
Citera
2009-08-23, 01:56
Medlem
midnighttrains avatar
varför handla på NK för? dra till ikea istället. ikeas 365+ serie har en hel del bra grejer. stekpanna som stekpanna, varför lägga mer pengar än vad man behöver. spisen är väl det viktiga, att man har snabb uppvärmningstid är värt en extra slant.
Citera
2009-08-23, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midnighttrain
varför handla på NK för? dra till ikea istället. ikeas 365+ serie har en hel del bra grejer. stekpanna som stekpanna, varför lägga mer pengar än vad man behöver. spisen är väl det viktiga, att man har snabb uppvärmningstid är värt en extra slant.

Ikeas 365+ är skit. Har en nu och haft en innan. Teflonet är borta efter ett år. Ja nu kommer någon nisse och säger att man absolut inte för hetta upp pannan för mycket då teflonet släpper och att jag gjort fel.

Ja men nu vill jag ha en varm panna och att den råkar bli lite varmare än vanligt kommer hända lite då och då ändå, samt att jag gärna vill ha lite stekyta också så bespara mig det pladdret . 365+ är skit.

Punkt.
Citera
2009-08-23, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BJB
Ikeas 365+ är skit. Har en nu och haft en innan. Teflonet är borta efter ett år. Ja nu kommer någon nisse och säger att man absolut inte för hetta upp pannan för mycket då teflonet släpper och att jag gjort fel.

Ja men nu vill jag ha en varm panna och att den råkar bli lite varmare än vanligt kommer hända lite då och då ändå, samt att jag gärna vill ha lite stekyta också så bespara mig det pladdret . 365+ är skit.

Punkt.

Vad rekommenderar du då?
Citera
2009-08-23, 09:50
Medlem
tjompans avatar
Hur är då IKEA Favorit? Förutom att handtaget inte är det bekvämaste på stekpannan så verkar Favoritserien i övrigt bra. Har jag fel?
Är det prisvärt?

//Tjompan
Citera
2009-08-25, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjompan
Hur är då IKEA Favorit? Förutom att handtaget inte är det bekvämaste på stekpannan så verkar Favoritserien i övrigt bra. Har jag fel?
Är det prisvärt?

//Tjompan

Brukar man räkna med lock till kastruller när man räknar delar i ett set? Tex ikeas favorit-set på 7 delar varav 3 lock.
Citera
2009-08-26, 16:10
Medlem
Hardstekts avatar
teflonpannor är alltid skit och bör närmast betraktas som en förbrukningsvara.
Citera
2009-08-28, 04:04
Medlem
Citat:
Vad rekommenderar du då?

Jag skulle själv vilja ha svar på den frågan, för jag har kvar min sopiga 365+ som bränner fast skiten varje dag, väntar bara på rätt svar jag med så åker jag och köper ny....
Citera
2009-08-28, 09:36
Medlem
Karl-Bertils avatar
Litet tips

Citat:
Ursprungligen postat av BJB
Citat:
Vad rekommenderar du då?
Jag skulle själv vilja ha svar på den frågan, för jag har kvar min sopiga 365+ som bränner fast skiten varje dag, väntar bara på rätt svar jag med så åker jag och köper ny....
http://www.tretti.se/hushallsapparat...annor?demeyere
Citera
2009-08-28, 12:07
Medlem
Gör dig själv en tjänst och gå till http://www.cordon-bleu.se/ och skippa NK.

Cordon Bleu ligger på Vasagatan, brevid publicistklubben.
Där kan du få all hjälp du behöver.
Personligen skulle jag satsa på Scanpan, speciellt deras Fusion CS5 serie (rostfrittklädd koppar) om jag vore du. Mycket prisvärt och enormt härlig att arbeta med.

Vore kul med en bild på köket, spisplacering mm.
Citera
2009-09-22, 11:46
Medlem
nosferatous avatar
Jag har genom omfattande utprovningar kommit fram till att det bästa för mig är Le Creuset. De funkar på alla spisar, induktion, gas och vanlig ström. Det är också praktiskt att man kan sätta in de i ugnen. Hatar att behöva flytta över lammläggen i ett annat kärl när de ska i ugnen...
De är snygga också, en del av mina är ju så stora att det är besvärligt att få in de i skåpen men då kan de bara stå framme lite snyggt sådär
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in