Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Framförallt vänder jag mig till er som trivs i köket och ser matlagning som en konst, Jag ute efter mycket god kvalitet och kostnaden är inget hinder. Ge mig lite tips och råd, tack!
NK har någon slags promotion för grejor rån WMF just nu, kan vara värt att kolla upp.
Däremot har de rätt begränsat med allt det andra du letar efter, speciellt när det gäller porslin (såvida du inte är ute efter Versacetallrikar för 900 spänn eller nåt). De enda tillverkare som har vettig representation på NK är Pillivuyt (vars grejor har lite för grov finish för min smak), Villeroy&Boch samt iitala. Jag skulle nog besöka Cordon Bleu på Vasagatan först innan jag hankade mig vidare till NK. De har en del rik
Man får se upp när det gäller belagda pannor (Nån undersökning nyligen visade att 1200-pannor kunde vara skit), men med kastruller o.dyl är de flesta high-end-märken så bra att jag brukar låta estetiken avgöra. Det enda som egentligen är självskrivet är en emaljerad gjutjärnsgryta från Le Creuset.
Det finns även ett Cervera i NK-huset som har bättre urval av Rosenthalporslin än vad NK har.