2010-02-15, 23:53
Medlem
Lurken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Och så värst mycket taktik var det ju inte i Fallout 2. Steg 1 - skaffa Bozar. Steg 2 - skjut allt du möter i skrevet eller ögonen. Steg 3 - du har klarat spelet.

Eller så spelade man spelet som det var tänkt. Jag hade massa taktiker. Granater, variera mellan att melee och sniper, olika vapen. Köttmurar av fem companions. Köra solo...sneaka...osv osv. Fanns gott om val, än att bara zippa till San Fransisco.
Citera
2010-02-16, 00:02
Medlem
Är det här en tråd om Fallout: New Vegas eller om Fallout 3's förhållande till de tidigare spelen?

New Vegas? Ok, bra, det kunde man inte tro.

Jag ser fram emot detta spelet oerhört mycket! Ska bli intressant att se om det blir mycket annorlunda än F3 eller om de kör ungefär samma stuk (de använder ju Oblivion-motorn trots allt). Obsidian är ju tyvärr kända för att göra ganska buggiga spel, men om de använder en redan väletablerad spelmotor kan ju inte så mycket gå fel (även fast denna motorn är ganska buggig den med...).

Hoppas de kan bevara Fallout-känslan i detta spelet, jag är lite orolig med tanke på att denna staden New Vegas verkar väldigt teknologisk och civiliserad... Ska bli kul att få lite mer info när det nu kommer
Citera
2010-02-16, 00:08
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Är det här en tråd om Fallout: New Vegas eller om Fallout 3's förhållande till de tidigare spelen?

New Vegas? Ok, bra, det kunde man inte tro.

Jag ser fram emot detta spelet oerhört mycket! Ska bli intressant att se om det blir mycket annorlunda än F3 eller om de kör ungefär samma stuk (de använder ju Oblivion-motorn trots allt). Obsidian är ju tyvärr kända för att göra ganska buggiga spel, men om de använder en redan väletablerad spelmotor kan ju inte så mycket gå fel (även fast denna motorn är ganska buggig den med...).

Hoppas de kan bevara Fallout-känslan i detta spelet, jag är lite orolig med tanke på att denna staden New Vegas verkar väldigt teknologisk och civiliserad... Ska bli kul att få lite mer info när det nu kommer

Gör dom verkligen så buggiga spel? Kotor2 var väl lite sådär men kan inte minnas att jag hade några större problem med NWN2 och dess expansioner.
Citera
2010-02-16, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagn
Gör dom verkligen så buggiga spel? Kotor2 var väl lite sådär men kan inte minnas att jag hade några större problem med NWN2 och dess expansioner.
Okej buggigt var fel ord, förlåt. Dåligt optimerade, menar jag. NwN2 var inget grafiskt underverk men körde ändå slut på mitt grafikkort helt, fick stänga av massa funktioner. Har ett bra grafikkort som kör de flesta andra spelen relativt laggfritt men NwN2 var hemskt även efter deras optimeringspatch. Dock är det det enda dåliga med Obsidian såvitt jag vet, särskilt med tanke på att många är från Black Isle som bl.a. gjort Icewind Dale och FRAMFÖRALLT det tidslösa mästerverket Planescape: Torment.

Jag förväntar mig inget mindre än något riktigt storslaget av New Vegas!
Citera
2010-02-16, 00:19
Medlem
soapmasters avatar
Älskade Fallout 3. Hoppas dom kör ungefär samma stil. Med förbättringar.
Citera
2010-02-16, 00:28
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurken1
Eller så spelade man spelet som det var tänkt. Jag hade massa taktiker. Granater, variera mellan att melee och sniper, olika vapen. Köttmurar av fem companions. Köra solo...sneaka...osv osv. Fanns gott om val, än att bara zippa till San Fransisco.
Men då ska man heller inte klaga på att FO3 bara är att skjuta och skjuta. Du kan göra precis samma saker även i FO3, som att göra en karaktär med högt på Sneak och Explosives, till exempel, för att smyga dig inpå dina fiender och överraska dem med en granat eller två. Eller så skaffar du högt på Speech och snackar dig förbi så mycket som möjligt, och så vidare.

Det här är ju min poäng - folk klagar på saker med FO3 fast samma saker fanns även i de tidigare spelen. Det verkar helt enkelt som att spelare blivit latare nu, och måste ta den enklaste vägen, bara för att sedan gnälla på att det inte är ett riktigt rollspel.
Citera
2010-02-16, 08:52
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Men då ska man heller inte klaga på att FO3 bara är att skjuta och skjuta. Du kan göra precis samma saker även i FO3, som att göra en karaktär med högt på Sneak och Explosives, till exempel, för att smyga dig inpå dina fiender och överraska dem med en granat eller två. Eller så skaffar du högt på Speech och snackar dig förbi så mycket som möjligt, och så vidare.

Det här är ju min poäng - folk klagar på saker med FO3 fast samma saker fanns även i de tidigare spelen. Det verkar helt enkelt som att spelare blivit latare nu, och måste ta den enklaste vägen, bara för att sedan gnälla på att det inte är ett riktigt rollspel.

Det var bättre förr. *gammal gubbe röst*
Citera
2010-02-16, 09:03
Medlem
Erikons avatar
det enda buggade jag har stött på när jag använder Oblivion motorn är att De döda NPC´erna har en tendens antingen av olycka eller med vilja att göra roliga rörelser då de dör på tröskeln till en dörr. när man sedan stänger dörren så dansar de hej vilt om kring.
Citera
2010-02-17, 08:11
Medlem
laminatkungens avatar
För att föra tillbaka diskussionen till Fallout New Vegas...

http://www.usatoday.com/printedition/life/20100216/fallout16_st.art.htm
Citera
2010-02-17, 15:33
Medlem
R.Stotzkys avatar
Jag ser verkligen fram emot det här. Ett post-apokalyptiskt Las Vegas var något jag utforskade tidigt i mitt liv, när jag spelade världens bästa rollspel, Wasteland (spelet som Fallout-serien hämtat väldigt mycket inspiration från). Det skall bli kul att få återvända dit.
Citera
2010-02-17, 18:47
Medlem
SteveZissous avatar
Vad roligt att de jobbar med Obsidian. Har väldigt låga tankar om Betheseda och tycker att allt de tar i ser ut som guld men visar sig vara bajs efter att man kollat in det. De kan helt enkelt inte tillfredställa mig och jag har inte blivit nöjd med ett enda spel de gjort. Däremot har Obsidian den fingertoppskänsla och den kreativitet som gör mig nöjd.

Ett lika snyggt spel som F3 men med Obsidian bakom spakarna har potential att bli årets spel, utan tvekan.
Citera
2010-02-17, 19:08
Medlem
Cazeros avatar
Hoppas att dem lyckats göra ett riktigt Fallout spel och inte bara gå på namnet som Fallout 3 (nästan).

Mer från 1:an och 2:an så kan det inte gå fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in