2010-02-14, 22:24
Medlem
Quzzas avatar
jäklar! Fallout 3 var ju grymt snyggt gjort!

Fallout New Vegas måste ju blir helt crazy isf
Citera
2010-02-15, 15:23
Medlem
GeneralEttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quzza
jäklar! Fallout 3 var ju grymt snyggt gjort!

Fallout New Vegas måste ju blir helt crazy isf

Fallout 3 var ett hån mot dom tidigare spelen i serien.
Citera
2010-02-15, 15:38
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralEttan

Tack och lov verkar Obsidian förstå det och kanske lyckas göra ett spel som iaf är närmre att vara "fallout på riktigt" så att säga.
Citera
2010-02-15, 15:40
Medlem
Jag hoppas verkligen att de fortsätter med samma stil som 1:an och 2:an! De spelen är otroligt bra! 3:an gick att spela.. men det var mer en oblivion kopia än ett fallout spel!
Citera
2010-02-15, 17:13
Medlem
GeneralEttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagn
Tack och lov verkar Obsidian förstå det och kanske lyckas göra ett spel som iaf är närmre att vara "fallout på riktigt" så att säga.

Obsidian startades ju utav några av snubbarna bakom dom två första Fallout spelen.
Citera
2010-02-15, 18:30
Medlem
teowinds avatar
Äh, det är absolut inget fel på F3, tvärt om är det riktigt bra! Tycker det är meningslöst att sitta och jämföra de nya spelen med de som kom för över tio år sedan. Föregångarna är bättre på vissa saker, F3 är bättre på annat som man inte ens kunnat drömma om för tio år sedan. Faktum är att det enda som är bättre i föregångarna är lite djupare dialogmöjligheter samt mainstory.

Så - ha kvar era fina minnen från de gamla spelen, men låt dem inte hindra er från att njuta av F3 och F:NV som troligtvis kommer bli ett fruktansvärt bra spel!
Citera
2010-02-15, 18:34
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagn

För oss som bara har spelat F3, vad är "Fallout på riktigt" då? Jag tror bara att man kan tycka illa om F3 om man förväntar sig något annat. Hade spelet hetat nått helt annat än Fallout så hade ni säkert uppskattat det lika mycket som vi andra gör
Citera
2010-02-15, 18:36
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Äh, det är absolut inget fel på F3, tvärt om är det riktigt bra! Tycker det är meningslöst att sitta och jämföra de nya spelen med de som kom för över tio år sedan. Föregångarna är bättre på vissa saker, F3 är bättre på annat som man inte ens kunnat drömma om för tio år sedan. Faktum är att det enda som är bättre i föregångarna är lite djupare dialogmöjligheter samt mainstory.

Så - ha kvar era fina minnen från de gamla spelen, men låt dem inte hindra er från att njuta av F3 och F:NV som troligtvis kommer bli ett fruktansvärt bra spel!

Vilket är det viktigaste i något som kallas ett rollspel enligt mig

Men visst, finns gott om trådar där det bråkas om det redan så ingen idé att göra det här med. Däremot har jag betydligt mer förtroende för Obsidian än för Bethesda. Deras tidigare uppföljare har, enligt mig, vart riktigt bra om än haft sina problem. Kotor2 var stressat, Nwn2 var "bara" ok. Däremot visade Mask of the Betrayer enligt mig att dom verkligen kan skriva bra rollspel. Fallout 3 var inte värdelöst, däremot alldeles för ytlikt för min smak, något jag hoppas och tror at New Vegas kan förbättra rejält.

Fast riktigt hajpad vågar jag fan inte bli...

Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
För oss som bara har spelat F3, vad är "Fallout på riktigt" då? Jag tror bara att man kan tycka illa om F3 om man förväntar sig något annat. Hade spelet hetat nått helt annat än Fallout så hade ni säkert uppskattat det lika mycket som vi andra gör

Anledningen jag satta falout på riktigt inom " var så man skulle ta det med en nypa salt. Men det jag vill ha i ett falloutspel som inte fanns i F3 är framförallt bra dialoger med fler svar än god, neutral och superond och även lite av den humor som jag tyckte saknades. Och även lite mer valfrihet i hur man löser sina quests. Fan, nån av föregångarna gick ju att klara så gott som utan att slåss det minsta. Visst, det var sjukt svårt men det gick! Något jag verkligen saknade i F3.
Senast redigerad av kundvagn 2010-02-15 kl. 18:39.
Citera
2010-02-15, 21:00
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralEttan
Jag är så FÖRBANNAT trött på det här skitsnacket.

VAD var det som var så mycket bättre med Fallout/Fallout 2?

Storyn? Knappast, det är ingen skillnad mellan hitta pappa/rädda vattnet och hitta water chip/rädda ditt Vault eller hitta G.E.C.K./rädda byn.

Var det för lätt jämfört med de äldre spelen? Nej. Fallout 2 kan man i alla fall klara utan problem, det är bara att knata iväg till NCR det första man gör och sno en Bozar och ammo, sen kan man knalla genom spelet och döda allt med en attack, typ.

För kort? Knappast, Fallout kan man klara på under tio minuter, Fallout 2 på under tjugo minuter. Fallout 3 tar i alla fall ett antal timmar.

Att man förstörde franchisen? Knappast, det gjorde man däremot med Fallout Tactics och (framför allt) Fallout: Brotherhood of Steel.

Så det som återstår är ju saker som Fallout-fanboys brukar säga INTE är så viktiga - grafik och sånt.
Citera
2010-02-15, 21:40
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky

Storyn? Knappast, det är ingen skillnad mellan hitta pappa/rädda vattnet och hitta water chip/rädda ditt Vault eller hitta G.E.C.K./rädda byn.

Var det för lätt jämfört med de äldre spelen? Nej. Fallout 2 kan man i alla fall klara utan problem, det är bara att knata iväg till NCR det första man gör och sno en Bozar och ammo, sen kan man knalla genom spelet och döda allt med en attack, typ.

För kort? Knappast, Fallout kan man klara på under tio minuter, Fallout 2 på under tjugo minuter. Fallout 3 tar i alla fall ett antal timmar.

Att man förstörde franchisen? Knappast, det gjorde man däremot med Fallout Tactics och (framför allt) Fallout: Brotherhood of Steel.

Så det som återstår är ju saker som Fallout-fanboys brukar säga INTE är så viktiga - grafik och sånt.

Det jag gillade i Fallout/Fallout 2 mest var dialogerna och karaktärerna. Det var faktiskt kul att gå runt att snacka med folk, pröva olika svarsalternativ och se responsen, något som jag inte tyckte var intressant i F3 pågrund av dom dåligt skrivna dialogerna och dom riktigt kassa rösterna.
Fann inga karaktärer intressanta heller.
Och jag gillar inte att dom använde grafikmotorn från Oblivion.
Kändes som jag spelade en modifikation av Oblivion när jag såg NPC's som liknade personer från Oblivion.

Sedan föredrar jag isometriskt perspektiv med turordningsbaserad taktisk gameplay före FPS Shooter med VATS systemet som jag verkligen hatade.

Men nu är det iaf inte Bethesda som gör New Vegas, så hoppas på att det här blir bra för en gångs skull.
Citera
2010-02-15, 23:04
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grithor
Sedan föredrar jag isometriskt perspektiv med turordningsbaserad taktisk gameplay före FPS Shooter med VATS systemet som jag verkligen hatade.

Men nu är det iaf inte Bethesda som gör New Vegas, så hoppas på att det här blir bra för en gångs skull.
Hur ska det kunna bli bra om du "hatar" FPS Shooter med VATS? Spelmotorn är ju densamma i Fallout 3 och Fallout: New Vegas, förutom att de (glädjande nog) verkar ha tagit det bästa från ett antal fanmods och inkorporerat det i spelet.

Och så värst mycket taktik var det ju inte i Fallout 2. Steg 1 - skaffa Bozar. Steg 2 - skjut allt du möter i skrevet eller ögonen. Steg 3 - du har klarat spelet.
Citera
2010-02-15, 23:45
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky

Bra rutet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in