2010-10-20, 11:40
Bannlyst
Fan!

Skit!

Styltbralla!

Här vaknar man upp en vacker (läs: mulen) morgon med ett muntert leende och hoppas på en dag med Fallout: New Vegas®! Helt nyinstallerad kopia som bara väntar på att jag ska gå och döda människor, djur, överväxta insekter och leka med deras lik. Yeah!
Kör launchern och till min positiva förvåning rekommenderar spelet Ultra settings. Nice!
Inrot går, jag vaknar till liv, utför uppgifterna jag får och träder ut ur huset.
Kaos.

Det första som möter mig är denna fasansfulla, groteska syn. Vad FAN?! Varje gång jag kollar åt det hållet täcks skärmen upp av allt detta. Så jag kan endast kolla åt vissa håll. LÅL!

Börjar röra mig åt något håll och märker att det släpper. Iallafall det som täcker hela skärmen! Bättre än inget tänkte jag. Däremot stötte jag på något ännu mer.. udda. Ett virrvarr av ljus som skjuter fram och tillbaka på skärmen i regnbågens alla färger! Beskåda!

Efter 5 minuter av ilska, förvirring och slutligen tårar likt Double Rainbow-snubben fortsätter jag min psykadeliska tripp.
Blir attackerad av ett moln av korrupta texturer som jag senare konstaterar är en prärievarg. Helt omöjligt att se att det skulle föreställa en "Coyote" förrän jag hade dödat den och läst på liket! Jävla skit. Just det, sen såg jag ett häftigt torn. Skulle såklart inte vara där egentligen, men jag gick in i det och bjöd en bock på en kopp te!

Tog farväl till tornet och Leffe och traskade vidare. Hittade en kulle som jag besteg! Som pris fick jag en gul skärm. Helt 100% totalt gult. Gult. Sprang i kanske en minut innan förbannelsen upphävde och jag kunde se någorlunda bra igen.
Jag har ont i ögonen.

Ja, det finns en mening med allt detta, ska du veta! Jag skrev lite mer detaljerat för jag måste få utlopp ibland. Därav detta inlägget! Fast det fi.. eh, va? Just det! Poängen.

Varför händer detta?! Vad beror det på? Har ändrat inställningar, laddat ner senaste/tidigare drivrutiner för grafikkortet, allt! Har också märkt av detta fenomen i vissa andra spel, men inte alls i samma kaliber! Kan tilläggas att jag skaffade grafikkortet för kanske ett halvår sedan.

Om någon kunde hjälpa mig vore det asaskyrre!
Tack på förband!
/Kamelfokus

PS. Hade tänkt filma in allt stohej för att underlätta, men allt gick åt helvete.
Citera
2010-10-20, 11:49
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman
Wohoo, spelet är skickat från Webhallen!
Förhoppningsvis får man det i morgon då!

Då slipper man ladda ner det =) Bättre att krypa upp i soffan i morrnkväll och jazza runt på störrebild.

Såg precis att mitt blivit skickat också. Ligger det och väntar imorgon när man kommer hem från jobbet. Super det
Citera
2010-10-20, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syer
Har en fråga angående "world map". Jag kan inte se "hela" kartan, fastän jag besökt de ställen jag vill fast travela till. Går liksom inte att scrolla ut helt om man säger så. Är jag ensam om detta problem? (PC)

Känner igen mig i att inte kunna zooma ut så mycket som jag skulle vilja men du kan väl flytta runt kartan för att med lite besvär lösa problemet.
Citera
2010-10-20, 11:57
Medlem
AliasHiddens avatar
En varning: AutoSave & Save funkar ibland inte. Är tydligen en bugg.
Så försök att trycka Save manuellt.

Lösning: http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1122356-problems-with-save-games/page__st__40__gopid__16512084&#entry16512084

[i]1. Lokalisera /Saves
2. Sedan ändrar du namnet på *.bak filerna: autosave.fos.bak -> autosave.fos
3. Och ändra din gamla autosave.fos -> autosave_old.fos

Om du har sparat manuellt så kanske det inte heller funkar (skumt).
Men då är det bara att göra samma sak på dessa filer.

Ta bort ".bak" extensionen från namnet på filen.

Detta kan fungera. Filerna visar sig men spelet kanske hänger sig när man laddar.
Senast redigerad av AliasHidden 2010-10-20 kl. 12:24.
Citera
2010-10-20, 12:33
Medlem
denivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamelFikus
Text

Grafikkortet kanske blir för varmt? Jag har haft problem med en hel del spel på grund av det.
Citera
2010-10-20, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deniva
Grafikkortet kanske blir för varmt? Jag har haft problem med en hel del spel på grund av det.
Ack, om det vore så enkelt. Ack, du!
Såvida inte grafikkortet blir för varmt efter att jag har haft datorn på i 5 minuter tror jag inte att det är fallet.
Tack för svar!
Citera
2010-10-20, 12:45
Medlem
Förhandsbokat det på game till PS3an, lämnar samtidigt in ett gammalt pissigt lir för att nyttja 50% rabatt. :>
Taggad som satan, lär f.ö som någon tidigare sa köpa en massa fett för att sedan låsa in mig över helgen.
Citera
2010-10-20, 12:54
Medlem
sociocides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamelFikus
...

Det där ser asfräckt ut ju, Fallout på syra!
Har tyvärr ingen lösning...

Däremot, någon som vet vart Screenshots lägger sig? Man tycker print screen, det kommer upp i övre västra hörnet att den sparats som "ScreenShot1.jpg", men de finns ingenstans?

Har letat själv och sökt efter screenshots, hittar inget..
Citera
2010-10-20, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sociocide
Det där ser asfräckt ut ju, Fallout på syra!
Har tyvärr ingen lösning...

Däremot, någon som vet vart Screenshots lägger sig? Man tycker print screen, det kommer upp i övre västra hörnet att den sparats som "ScreenShot1.jpg", men de finns ingenstans?

Har letat själv och sökt efter screenshots, hittar inget..
Jaaa, det var rätt fränt i början. Men i grund och botten vill jag ju bara spela Fallout.

Screenshots lägger sig i C:\Program\Bethesda Softworks\Fallout New Vegas sedan ska de ligga där, om du scrollar ned lite.
Citera
2010-10-20, 13:04
Medlem
Schampoflaskans avatar
Gud vad segt man springer.
Citera
2010-10-20, 13:06
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Interansikte
Krashade inte nångång under min session, kan det ha med din dator att göra kanske ?
Tror inte det då jag inte har några problem med andra spel eller program.

Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Kraschar fortfarande för mig även fast jag har lagt till de två sakerna i min fallout.ini.
För mig också
Citera
2010-10-20, 13:15
Medlem
Diktaturs avatar
Är det någon som vet var i helvete man ändrar upplösningen utan att använda sig av launchern? Tror jag kollat igenom varenda .ini utan att hitta något som har med bildskärmsupplösning att göra, det närmsta är texturer men det är skitsamma. Klarar verkligen inte att köra på lägsta möjliga upplösning utan att vilja äta dynamit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in