Är det värt att spela på "hardcore mode" direkt eller borde man vänta efter man klarat spelet en första gång för att sen spela om det?
Hardcore försvårar inte nämnvärt. Det här med sömn, vätska och mat är verkligen en icke-fråga. Enda skillnaden är väl att companions dör permanent vilket kan leda till en del reloads. Har bara kört en strid med komanjoner och en av dem dog direkt (lyckligtvis en jag skiter i så jag låter det stå).
Det var den överaggressiva hunden i striden mot gänget. Gratis hundkött (middag) till mig!
Senast redigerad av stardeath 2010-10-20 kl. 09:17.
Gjorde denna ändringen med new vegas och hade ingen krash under 20minuters spelande.
Open up the fallout.ini file in: My Documents\My Games\Fallout3 Find the line:
bUseThreadedAI=0
change it to:
bUseThreadedAI=1
Add another line after it and insert:
iNumHWThreads=2
Kraschar fortfarande för mig även fast jag har lagt till de två sakerna i min fallout.ini.
Tycker det borde finnas en synlig meter för när man är hungrig/trött typ under Hälsobaren, att gå in i pipboy o kolla varje gång e rätt besvärligt tycker jag iallafall. Samma med vapen o sådär, e det verkligen så svårt o ordna så man kan ändra vapen med 1-10? antar att det kommer mods för sånt men ändå...
Tycker det borde finnas en synlig meter för när man är hungrig/trött typ under Hälsobaren, att gå in i pipboy o kolla varje gång e rätt besvärligt tycker jag iallafall. Samma med vapen o sådär, e det verkligen så svårt o ordna så man kan ändra vapen med 1-10? antar att det kommer mods för sånt men ändå...
Nu har jag inte lirat New Vegas. Men i 3an kunde du fixa hotkeys till dina vapen. Genom att gå in på listan med vapen, hålla nere [shift], hålla musen över vapnet du vill ha sedan trycka 1-9.
Sitter och väntar på att Steam ska låsa upp spelet... Så sitter folk i USA och lirar för fullt på lagliga version och i Europa sitter folk och lirar på piratkopior.
Nu har jag inte lirat New Vegas. Men i 3an kunde du fixa hotkeys till dina vapen. Genom att gå in på listan med vapen, hålla nere [shift], hålla musen över vapnet du vill ha sedan trycka 1-9.
fattar inte hur jag missade det..det underlättade en del, lite för sent för 3an dock
Sitter och väntar på att Steam ska låsa upp spelet... Så sitter folk i USA och lirar för fullt på lagliga version och i Europa sitter folk och lirar på piratkopior.
Har en fråga angående "world map". Jag kan inte se "hela" kartan, fastän jag besökt de ställen jag vill fast travela till. Går liksom inte att scrolla ut helt om man säger så. Är jag ensam om detta problem? (PC)