2010-10-30, 06:01
Medlem
Snälla hjälp med quest i Brotherhood of Steel

Citera
2010-10-30, 07:41
Medlem

Du tabba dig lite där. Först en fet spoiler utanför spoilertaggarna och sen ett trivialt fakta innanför dem.
Citera
2010-10-30, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Access
Snälla hjälp med quest i Brotherhood of Steel

Citera
2010-10-30, 09:21
Medlem
FittLisas avatar
Jag brukar jämt spela någon som smyger i sann Thief-anda och i New Vegas fick det bli en smygande prickskytt. Precis som i Oblivion undviker jag main questen för jag älskar att free roama.

Med maxade skills i guns, sneak, science, explosives, repair, melee. Lite skillpoints hamnar på medicine och Barter då det senare oftare kan användas istället för speech och samtidigt inbringa lite skön kosing på allt skräp man drar med sig hem. kan tyckas vara onödigt med Melee men det är så skönt att köra med combat knife som har extra crit-stats och ta ner folk nära och personligt.

När det gäller att maxa stats så stannar jag på max 93 eller under. Man finner oftast böcker som lägger +3. Dessutom kan man med lite klädesplagg, tidningar eller mentats nå 100 när det behövs. Ta min lockpick tex. Jag har 93. med min basker som ger +1 perception blir lockpick= 95. Sen ber jag bara Boone att öppna sin inventory där han släpar med sig alla +statskläder jag klämt ner och i det här fallet en vault 3 Utility Suit som ger bla +5 i lockpick. Då har jag 100 i Lockpick och har sparat 7 sköna poäng att lägga någon annanstans. Vid skills som används ofta som Guns och kan räknas som aktiva skills , dessa maxar jag till 100. Lockpick, science etc ser jag inte som att vara aktiva skills utan mest sådana som krävs vid enskilt behov.

Samlar på mig lite sköna bössor och har funnit några stycken som jag gillar. Finns säkert bättre bössor där ute. Jag växlar mellan dessa vid behov och tillgång till ammo.

Ljuddämpad 10mm pistol med porrlaser. Så djävla skön att sneakcritta med från skuggorna

Assault Carbine 5.56/.223. Semiauto, Acog.

Varmint Rifle 5.56/.223. Bra för de tillfällen man vill vara lite diskretare än med Marksman Carbine. Har även nattsikte.

Trail Carbine .44

Gobi Campaign Scout Rifle .308. Brutal bössa. Kraftfull.
Senast redigerad av FittLisa 2010-10-30 kl. 09:29.
Citera
2010-10-30, 09:32
Medlem
WalterSullivans avatar
Nån som vet vart man kan få tag i den svarta NCR armorn med gasmasken med röda ögon?
Citera
2010-10-30, 10:01
Medlem
FittLisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Nån som vet vart man kan få tag i den svarta NCR armorn med gasmasken med röda ögon?

NCR Ranger Combat Armor
Citera
2010-10-30, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FittLisa
När det gäller att maxa stats så stannar jag på max 93 eller under. Man finner oftast böcker som lägger +3. Dessutom kan man med lite klädesplagg, tidningar eller mentats nå 100 när det behövs. Ta min lockpick tex. Jag har 93. med min basker som ger +1 perception blir lockpick= 95. Sen ber jag bara Boone att öppna sin inventory där han släpar med sig alla +statskläder jag klämt ner och i det här fallet en vault 3 Utility Suit som ger bla +5 i lockpick. Då har jag 100 i Lockpick och har sparat 7 sköna poäng att lägga någon annanstans.]

Skaffar man comprehension ger tidningarna +20 och man kan stanna på cirka 70. Det fungerar bäst med lockpick och science för vid lås och datorer kan man lugnt pumpa droger och byta kläder efter behov. Värre är det med speech då man inte alltid vet när man ska ta på kostym och hatt och supa ner sig.
Citera
2010-10-30, 10:50
Medlem
Multicriminals avatar
Help!

Citera
2010-10-30, 10:55
Medlem
FittLisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stardeath
Skaffar man comprehension ger tidningarna +20 och man kan stanna på cirka 70. Det fungerar bäst med lockpick och science för vid lås och datorer kan man lugnt pumpa droger och byta kläder efter behov. Värre är det med speech då man inte alltid vet när man ska ta på kostym och hatt och supa ner sig.

Ja det är en väg men jag valde någon perk som gav fler skillpoints. Minns inte vad den hette men det var en fördel att man tog den tidigt i början. Man får 10% mer skillspoints att fördela.
Citera
2010-10-30, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multicriminal
Help!

Du kan inte få bonus från två likadana tidningar på samma gång.

I övrigt:
Citera
2010-10-30, 11:06
Medlem
Multicriminals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stardeath
Du kan inte få bonus från två likadana tidningar på samma gång.

I övrigt:

Självklart var det science, tack för tipsen!
Citera
2010-10-30, 12:51
Medlem
Ettan^s avatar
Questet "The lucky old sun"

Senast redigerad av Ettan^ 2010-10-30 kl. 13:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in