Jag brukar jämt spela någon som smyger i sann Thief-anda och i New Vegas fick det bli en smygande prickskytt. Precis som i Oblivion undviker jag main questen för jag älskar att free roama.
Med maxade skills i guns, sneak, science, explosives, repair, melee. Lite skillpoints hamnar på medicine och Barter då det senare oftare kan användas istället för speech och samtidigt inbringa lite skön kosing på allt skräp man drar med sig hem. kan tyckas vara onödigt med Melee men det är så skönt att köra med combat knife som har extra crit-stats och ta ner folk nära och personligt.
När det gäller att maxa stats så stannar jag på max 93 eller under. Man finner oftast böcker som lägger +3. Dessutom kan man med lite klädesplagg, tidningar eller mentats nå 100 när det behövs. Ta min lockpick tex. Jag har 93. med min basker som ger +1 perception blir lockpick= 95. Sen ber jag bara Boone att öppna sin inventory där han släpar med sig alla +statskläder jag klämt ner och i det här fallet en vault 3 Utility Suit som ger bla +5 i lockpick. Då har jag 100 i Lockpick och har sparat 7 sköna poäng att lägga någon annanstans. Vid skills som används ofta som Guns och kan räknas som aktiva skills , dessa maxar jag till 100. Lockpick, science etc ser jag inte som att vara aktiva skills utan mest sådana som krävs vid enskilt behov.
Samlar på mig lite sköna bössor och har funnit några stycken som jag gillar. Finns säkert bättre bössor där ute. Jag växlar mellan dessa vid behov och tillgång till ammo.
Ljuddämpad 10mm pistol med porrlaser. Så djävla skön att sneakcritta med från skuggorna
Assault Carbine 5.56/.223. Semiauto, Acog.
Varmint Rifle 5.56/.223. Bra för de tillfällen man vill vara lite diskretare än med Marksman Carbine. Har även nattsikte.
Trail Carbine .44
Gobi Campaign Scout Rifle .308. Brutal bössa. Kraftfull.