2010-10-19, 23:00
Medlem
Gimcors avatar
Ni som tycker det laggar på PC, vilka grafikkort kör ni med? Verkar enligt många användare från andra forum som att det är ett nVidia-problem.
Citera
2010-10-19, 23:10
Medlem
sociocides avatar
Det är svårt att springa runt i ökenlandskap i F:NV, när man hela tiden jämför med ökenlandskapet i Red Dead Redemtion. Detta är extremt fult och klumpigt i jämförelse, haha kolla bara på hur hunden i början rör på sig?
Citera
2010-10-19, 23:12
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimcor
Ni som tycker det laggar på PC, vilka grafikkort kör ni med? Verkar enligt många användare från andra forum som att det är ett nVidia-problem.
Kör med max grafik på ett ati 5870 och det flyter på fint så hoppas det är ett nvidiaproblem.
Senast redigerad av Arne.Anka 2010-10-19 kl. 23:14.
Citera
2010-10-19, 23:21
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Är du seriös eller ironisk? Hoppas på det sistnämnda.
För du kan allvarligt inte mena att det är utgivarens fel att folk crackar och lägger upp spelet innan Europa fått det?
Du ser kanske hellre att dom släpper spelet med ett halvdant DRM skydd som funkar skit?
Gillar man spelet (om man nu tankat) så köper man det för att gynna utvecklaren så att dom kan fortsätta släppa spel i samma kaliber.

Tänker inte fortsätta något mer då du borde vara seriös..
Hur är det konstigt att man ogillar det faktum att man får spelet snabbare ifall man laddar ned det?
Jag ser hellre att spelen släpps samtidigt världen över och att de inte släpps på diverse torrent-trackers först.

Det är givetvis utgivarens fel att spelet släpps senare i Europa och lanseringsdatum har knappast något och göra med att DRM skydd och liknande inte är färdiga, om du nu på allvar trodde det.
Citera
2010-10-19, 23:23
Medlem
Zelogaths avatar
Jag har en fråga angående armorn som snubben i trailern har (h3rm35 eller vad den heter)-
Måste man ha hjälmen med maskjäveln på sig eller kan man ha bara trenchcoaten?
Citera
2010-10-19, 23:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Mm och det är extremt krashbenäget.

Jag hann gör tutorial med Sunny Smiles sen så kraschade det...

Edit: Tänkte bara höra hur ni bygger era karaktärer som. Jag kör 3 på str+end och försöker sedan dela ut de andra poängen jämt mellan de andra attributerna. Som perks tog jag Good Hearted och den perken som gör att man skall få fler/roligare encounters och som "tags" tog jag science, medic och speech. Brukar nästan alltid köra så då jag tycker att det är roligare att snacka sig fram och mickla med datorer osv än att vara någon grobian som löser allt med våld och jag ville ha något som skulle fungera i hardcore mode.
Senast redigerad av Moll-E 2010-10-19 kl. 23:44.
Citera
2010-10-19, 23:38
Medlem
Averys avatar
Tänkte höra med alla er som spelat det.

Är det värt att spela på "hardcore mode" direkt eller borde man vänta efter man klarat spelet en första gång för att sen spela om det?
Citera
2010-10-19, 23:56
Medlem
mantrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulseczar
Buggigt som fan till pc. Jag kan köra fallout 3 på max settings utan problem och även new vegas rekommenderar ultra settings men till och med på medium så är fpsen ostabil och vid dialoger så sjunker fpsen rejält av någon anledning har svårt att komma in i spelet när det e så här.
Vi får väl hoppas att det är crackens fel.
Citera
2010-10-20, 00:15
Medlem
Nick Nitros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanrik
. Här ligger jag på 40. AMDPh3. 260GTX.

En fråga bara. menar du att 40 fps är fruktansvärd lagg? Ärlig fråga, jag kanske missförstår dig. Själv så tycker jag spelat flyter bra. Allt på Ultra. Kan känna av att det hackar till ibland, men det är allt. Inga krascher heller. Dock bara spelat 1 timme.

Så en kort sammanfattning. Jag älskar Fallout 3. Jag gillade verkligen Capitol Wastelands. Grått och förstört. Öknen i New Vegas känns dock för levande, för vanligt och stundtals för civiliserat. Men som sagt, bara spelat 1 timme. Miljön kanske förändras.

En sak som jag verkligen hatar är karaktärernas kroppsrörelser. Fan, det ser helt förjävligt ut, tyvärr.

Undrar dock en grej. Känns inte menyerna i ens Pip-Boy sjukt stora, alltså bokstäverna osv? Eller var det så i Fallout 3 också? Har kanske ändrat på det genom någon mod, kommer inte ihåg nu.

Än sålänge: New Vegas= Inte mycket nytt, samma gamla lir... Men fan vad roligt!
Citera
2010-10-20, 01:01
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Jag hann gör tutorial med Sunny Smiles sen så kraschade det...
Gjorde denna ändringen med new vegas och hade ingen krash under 20minuters spelande.

Open up the fallout.ini file in: My Documents\My Games\Fallout3 Find the line:
bUseThreadedAI=0
change it to:
bUseThreadedAI=1
Add another line after it and insert:
iNumHWThreads=2
Citera
2010-10-20, 01:10
Medlem
MrFingals avatar
Jag måste verkligen säga att New Vegas är mycket bättre än 3an än så länge. Nu har jag bara kört ett par timmar men det märks verkligen att det är gamla gänget som gjort spelet. Sen att många grejer som moddarna la till i 3an finns med tycker jag är väldigt positivt. Det visar att utvecklarna faktiskt lyssnar.

Kan även nämna att jag har inga som helst problem med varken lagg eller kraschar och då tabbar jag ut ungefär var tjugonde minut för att skrika ut min lycka över detta underbara spel till polarna. Sitter med dual-core och ett ATI-kort så vi får hoppas att en fix för er med nVidia-kort kommer så snart som möjligt.
Citera
2010-10-20, 01:42
Medlem
Loxuss avatar
Maxar spelet på en Core 2 E6750, 4GB RAM, HD4870 i 1680x1050
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in