2010-09-06, 19:25
Medlem
SunshineBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Någon mer än jag som tror att folk kommer att försöka slå ihop Wasteland med New Vegas? (PC)
Tänkte på sånt man har hört, folk som har flyttat över Morrowind till Oblivion t.ex, i detta fallet borde det ju vara hyfsat lätt om det är samma motor :P
Fast å andra sidan... lagg?

¨Det är jag säker på att de gör. Jag tippar på att inom ett halvår har "möt the Lone Wanderer" samt "spela the Lone Wanderer"-moddar kommit ut.
Citera
2010-09-07, 21:53
Medlem
Zelogaths avatar
Någon som vet någon mer sida förutom "The Vault" där man kan se mer hur kläder och vapen ser ut i FNV?
Citera
2010-09-26, 01:02
Medlem
Inte långt kvar nu! Längar som satan
Citera
2010-09-26, 20:13
Medlem
Jag är är som ett barn innan jul. Bara längtar och längtar. Kan inte spelet komma nu för helvete.

Är det någon som vet om hur resten av världen egentligen ser ut efter att bomberna föll? Får man reda på det i något av spelen? Eftersom Vegas inte var lika utsatt för atombomberna så borde väl resten av världen ha klarat sig hyffsat också, eller?
Citera
2010-09-26, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyElement
Jag är är som ett barn innan jul. Bara längtar och längtar. Kan inte spelet komma nu för helvete.

Är det någon som vet om hur resten av världen egentligen ser ut efter att bomberna föll? Får man reda på det i något av spelen? Eftersom Vegas inte var lika utsatt för atombomberna så borde väl resten av världen ha klarat sig hyffsat också, eller?
Hela världen ser nog mer eller mindre ut som det man ser i spelen, dock föll det nog mest bomber på USA's kuster (inte helt ologiskt) men enligt Fallouts "lore" så är mer eller mindre hela världen rätt sprängd. Hade varit intressant med ett Fallout-spel som utspelar sig i Europa!
Citera
2010-09-26, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Hela världen ser nog mer eller mindre ut som det man ser i spelen, dock föll det nog mest bomber på USA's kuster (inte helt ologiskt) men enligt Fallouts "lore" så är mer eller mindre hela världen rätt sprängd. Hade varit intressant med ett Fallout-spel som utspelar sig i Europa!

Ja, rätt nice med ett fallout i Stockholm. Kan inte DICE ta och göra någon expansion? Hade varit riktigt coolt :P.
Citera
2010-09-26, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xpsycho
Inte långt kvar nu! Längar som satan

Blev alldeles varm i kroppen när jag läste det där.
Citera
2010-09-26, 23:06
Medlem
Citat:
Ja, rätt nice med ett fallout i Stockholm. Kan inte DICE ta och göra någon expansion? Hade varit riktigt coolt :P.
Stockholm hade säkert varit nice ur svensk synpunkt men finns nog städer som hade varit rätt mycket coolare i postapokalypsens värld ^^ Tänk t.ex. Paris eller Rom...
Citera
2010-09-27, 03:08
Medlem
Zelogaths avatar
Funderar starkt på att förhandsboka/beställa från spelbutiken.se, det kostar 498:- eller något, sjukt billigare än om man skulle köpa på GAME för typ 699:- (snackar PS3 nu).

Men jag funderar på om det är värt att lägga slantarna på dendär boxen?
Det dumma är att spelbutiken inte har någon info om hur mycket den kommer kosta där :/
Vad tycker ni?
Kommer ni bara köpa spelet?

Jag är helt frälst i Fallout, men jag kan typ inga kortspel.. så det kanske är lite värdelöst att köpa boxen då?

OT: Någon som vet om man fortfarande kan få tag på F3's Lunchbox någonstans btw?
Citera
2010-09-27, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Stockholm hade säkert varit nice ur svensk synpunkt men finns nog städer som hade varit rätt mycket coolare i postapokalypsens värld ^^ Tänk t.ex. Paris eller Rom...

Jo, visserligen är det ju sant. Men det är därför DICE kan göra någon liten mod. I och för sig, ska man göra en kopia av Stockholm så kanske det inte är ett litet jobb. Men va fan. DICE är ju ändå ett Stockholms-gäng så dom kan ju offra sig för svenskarna.

Citat:

Vart hittar man Fallout-lore någonstans?
Senast redigerad av IcyElement 2010-09-27 kl. 13:48.
Citera
2010-09-27, 18:39
Medlem
BrahminSteaks avatar
Längtar galet mycket!
Ska bli speciellt kul att köra hardcore mode och få lite extra utmaning
Citera
2010-09-27, 18:50
Medlem
Citat:
Jo, visserligen är det ju sant. Men det är därför DICE kan göra någon liten mod. I och för sig, ska man göra en kopia av Stockholm så kanske det inte är ett litet jobb. Men va fan. DICE är ju ändå ett Stockholms-gäng så dom kan ju offra sig för svenskarna.

Vart hittar man Fallout-lore någonstans?
Finns mycket att läsa om Fallout-världen i Fallout-spelen (särskilt Fallout 1 och 2 men finns en del kul i 3an med) och framförallt finns det bra sammanfattningar på fallout.wikia.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in