När jag körde med Wanderer, som ju har detta hardcore läge som vi talar om, plus en mod som gav en ett eget
hideout så blev spelupplevelsen mycket min
egen story. Det är en sådan skön känsla att leva sitt eget lilla liv och äventyra runt med sin
jycke som har dog packs på ryggen, innehållande all ens överlevnads gear, knark och extra ammo. Det är en överlägsen känsla när ett spel kan leverera det.
Jag hade en massa andra mods med fler radiostationer med tidstypisk musik och mods för perks och fler mutanter och grafik och fan och hans moster. Det var en ljuv tid när jag spelade igenom på det sättet. Blir lite sugen nu när jag sitter och reminessar. Eftersom Vegas ser ut att bygga på samma stomme som trean så kan moddar communityn förhoppningsvis föra över sina grejer mycket snabbare än vad det tog för dem att modda från scratch när de började med trean.
Till Cardiac vill jag också säga att de bästa spelen är de som tillfredsställer oss no lifers! Jag vill sitta med min vattenrenare i datorspelet medans det verkliga livet rinner ut i sanden. Det är en angenäm känsla, speciellt om man är stenad eller har fått tag i piller.