2010-04-19, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flrb
Själv så sitter jag inte och runkar upp grafiken utan njuter av gameplay,story och miljön... och det gjorde jag verkligen i Fallout 3. : )

Längtar till New Vegas atm, tror Obsidian kommer skapa ett helt nytt Fallout som är annorlunda från Fallout 3. : )
Gameplay? Du menar hur man måste skjuta 2 magasin i huvudet på en vanlig människa för att den ska dö?

Storyn är i princip en totalt ripoff från Fallout 2's story.

Miljöerna kan jag hålla med om är riktigt grymma, om än aningen repetitiva (men det ska de ju också vara).

Summering: grafiken är det enda som talar för Fallout 3...
Citera
2010-04-19, 23:55
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Äh så där petig får man inte vara. Det blir ju mer postapocalyps, det räcker väl?
Fallout 3 växte mycket med sina diverse moddar också, och eftersom vegas verkar bli snarlikt till stommen så betyder det att det snabbt kommer moddas på samma sätt som trean.
Citera
2010-04-20, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Äh så där petig får man inte vara. Det blir ju mer postapocalyps, det räcker väl?
Fallout 3 växte mycket med sina diverse moddar också, och eftersom vegas verkar bli snarlikt till stommen så betyder det att det snabbt kommer moddas på samma sätt som trean.
Nja, inte om man ska sätta Fallout-namnet på produkten

Fallout 3 är inte ett dåligt spel på nåt sätt, missförstå mig inte. Men det förtjänar inte att kallas uppföljare till Fallout 2. Jag hoppas att New Vegas kommer att göra sig förtjänt av den titeln!
Citera
2010-04-20, 01:46
Medlem
Underbart, ska bli riktigt spännande att se!
Citera
2010-04-20, 11:54
Medlem
Threedots-deads avatar
Läste någonstans att en av spelskaparna (Avellone?) tyckte det var viktigt med riktiga val, dvs att de olika dialogalternativen verkligen ger olika resultat. Låter ju ganska bra eftersom det var lite si och så med den saken i F3.
Citera
2010-04-20, 13:21
Medlem
http://www.neoseeker.com/forums/43594/t1483648-news-from-psm3-magazine/

Info och bilder från intervju med skaparna.

Mycket info finns i länken!
Citera
2010-04-20, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davinho
http://www.neoseeker.com/forums/43594/t1483648-news-from-psm3-magazine/

Info och bilder från intervju med skaparna.

Mycket info finns i länken!
"Hardcore mode" verkar intressant Tackar för länken!
Citera
2010-04-22, 18:42
Medlem
Bajskaffes avatar
Längtar som fan. Älskade FO3. Vem bryr sig om lite brister. Bubble bobble hade också brister, men jag älskade det ändå. Det är kännslan och helheten som räknas.
Citera
2010-04-22, 19:09
Medlem
fittslems avatar
Visst fallout har blivit äckligt hjärndött och mainstream, men när folk sitter och gnäller om grafiken så blir man ju nästan gråtfärdig. RIP fallout.
Citera
2010-04-22, 19:28
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Visst fallout har blivit äckligt hjärndött och mainstream, men när folk sitter och gnäller om grafiken så blir man ju nästan gråtfärdig. RIP fallout.
Äckligt hjärndött? Det är ju inte som att de tidigare spelen i Fallout-serien krävde de skarpaste av hjärnor. I mina ögon så har mycket av det som tagits bort i de nyare spelen egentligen varit onödigt komplicerande detaljer. Istället för att knalla runt på ett sexkantigt rutnät med turbaserade strider, sker striderna i FO3 och NV i realtid, med full kontroll på karaktären och siktet. Hur kan det vara mer hjärndött när det kräver mer koll på vad som händer?

Det känns som att det har blivit häftigt att tycka att allt nytt är dåligt utan att kunna peka vad det är som egentligen var bättre förr.
Citera
2010-04-22, 19:33
Medlem
QOTSAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threedots-dead
Läste någonstans att en av spelskaparna (Avellone?) tyckte det var viktigt med riktiga val, dvs att de olika dialogalternativen verkligen ger olika resultat. Låter ju ganska bra eftersom det var lite si och så med den saken i F3.

Det låter verkligen bra, störde mig på det i F3
Citera
2010-04-22, 20:04
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Äckligt hjärndött? Det är ju inte som att de tidigare spelen i Fallout-serien krävde de skarpaste av hjärnor. I mina ögon så har mycket av det som tagits bort i de nyare spelen egentligen varit onödigt komplicerande detaljer. Istället för att knalla runt på ett sexkantigt rutnät med turbaserade strider, sker striderna i FO3 och NV i realtid, med full kontroll på karaktären och siktet. Hur kan det vara mer hjärndött när det kräver mer koll på vad som händer?

Det känns som att det har blivit häftigt att tycka att allt nytt är dåligt utan att kunna peka vad det är som egentligen var bättre förr.

*I det stora hela så är fallout3 enklare och mer enkelspårigt. Vill man klara spelet fort så blir man i stort sätt guidad till nästa milstolpe i storyn, svårt? Och vad är svårighetsgraden med att vid lvl 4 kunna döda precis allt?

*Få valmöjligheter I Fallout 3 handlar allting om combat och pang pang. I dom tidigare spelen så hade du betydligt fler valmöjligheter när det kom till hur du ville göra din karaktär och hur du ville klara ut spelet.
Ville man mörda allt som gick på jorden så visst, ville man utveckla ett socialt geni och klara ut spelet genom dialoger så gick det med.

*Dialogerna är fruktansvärt tråkiga och själslösa i fallout3 (även enkeltspårigt med få valmöjligheter).

*Världen var även betydligt större i dom tidigare spelen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in