Citat:
Ursprungligen postat av Silenoz
Hej.
Jag har aldrig spelat något tidigare Fallout och därför visste jag heller inte hur det var men jag bestämde mig för att ladda ner det och jag är oerhört glad att jag inte köpte det. Vad är detta för spel? Fick en inblick när introt starta att detta kommer va ett bra spel, jag hade fel. Nåväl när jag väl kommit ut ur huset man börjar blir jag väldigt besviken.
1. Det ser ut som han flyger fram när han springer på marken, speciellt om man trycker "upp-pil" och "höger-pil" till exempel.
2. Grafiken är väll duglig. Hatar dock gubben man är när man zoomar ut så att man ser han bak i från. Dåligt gjord och det ser bara fel ut.
3. Efter jag kommit ut ur huset springer jag lite, testar sikta med min pistol. Blev attackerad av en randomneger, jag hade inte gjort något. Siktar och skjuter mitt på han men han skadas inte, okej tänkte jag, det måste ha buggat och det gjorde det med.
4. Hur ser det ut när man skjuter då? Rent för jävligt ser det ut.. Inte någon spelkänsla för fem öre.
Så efter att jag blev dödad av negern när jag hade sett mig omkring lite tänkte jag bara, vem spelar detta? Och hur har Fallout blivit så populärt?
Bara jag som tänker såhär och som upplever att spelet är jobbigt på något vis? Det är jävligt dumt av mig att kritisera spelet när jag bara spelat 15 min men jag hade verkligen ingen lust att fortsätta spela.
Besviken...
Man spelar inte Fallout för grafiken. Man spelar Fallout för det är ett grymt roaming-spel med en underbar atmosfär där spelaren kan forma sin karaktär hur han vill och styra storyn som han vill. Grafiken är inte den bästa men motorn har sin charm ändå tycker jag. Och jag håller dock med om att det är lite dåligt när man skjuter men det blir ju såklart bättre ju bättre din karaktär är och vilket vapen du har.
Citat:
3. Efter jag kommit ut ur huset springer jag lite, testar sikta med min pistol. Blev attackerad av en randomneger, jag hade inte gjort något. Siktar och skjuter mitt på han men han skadas inte, okej tänkte jag, det måste ha buggat och det gjorde det med.
Du befinner dig i ödemarken i Nevada efter ett kärnvapen krig, du tror att alla följer "lagen" eller? Det handlar ju om att överleva. Så att gnälla på att du blir beskjuten när du inte gjort något fick mig att fnittra. Sen gjorde du inte någon skada med din pistol för den är kass och är i dåligt skick.