2009-04-20, 18:16
Medlem
faixers avatar
För att visa stefan som mobbade mig i femman att jag vågar
Citera
2009-04-20, 18:58
Medlem
Paperkorgs avatar
Alltid gillat den konstformen från när man var liten..
Citera
2009-04-21, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nesir
För att förstöra

Graffiti förstör inte det förändrar.
Citera
2009-04-21, 16:18
Medlem
Penzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onionflip
Har sökt efter en sån här tråd men inte hittat någon. Ber väldigt mycket om ursäkt om det nu finns en.

Har alltid varit lite nyfiken varför andra målar graffiti. Är det någon slags politisk grej eller har du bara fortsatt med det? Om du inte har någon speciell anledning, varför började du?
Helt enkelt: Varför målar du graffiti/street art?

Själv så är det väl mer ett sätt att synas. Jag är inte särskilt konstnärlig eller duktig på att göra målningar utan min stora kärlek är tags. Jag bombar så mycket jag kan, för att synas. Jag har inga andra stora talanger och vill inte vara vilken medelmåtta som helst, har någon slags spärr mot allt som är "svensson", så graffiti har blivit mitt sätt att få uppmärksamhet och bekräftelse.

Tagar av precis samma skäl som du.
i'm a graffiti bomber, not an artist.
Citera
2009-04-21, 16:23
Medlem
aNKones avatar
fastnade för graffitins charm redan i tidig ålder, sedan dess har man alltid nött på, adrenalin kicken är ju en stor del också, man blir ju beroende av kicken..

synd som satan att kicken inte sätts i spel lika ofta nu som den gjorde när man var mindre.
Citera
2009-04-21, 16:40
Medlem
eroms avatar
Jag gillar att synas?
Citera
2009-04-21, 17:02
Medlem
budgetJs avatar
Både för att man vill synas lite och för att det inte finns så många andra sätt att få ut den typen av konst till samhället. Skulle vara utställningar då. Men då skulle nog själva "själen" eller vad man ska kalla det försvinna.
Citera
2009-04-21, 18:23
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softishsoftish
Graffiti förstör inte det förändrar.

Det är därför jag sparkar ut alla rutor när jag kör insidor och skär upp sätena med kniv så att det verkligen är skadegörelse ingen bögig konst eller något annat äckligt.
Citera
2009-04-21, 18:35
Medlem
när man började måla fick man en ganska skön kick, men det är härligt att synas på det sättet man gör.. så tycker jag inte om alla dessa politiker
Citera
2009-04-21, 19:52
Medlem
MACBiWs avatar
För att enda sen första dagen har jag känt "Det här är jag" . Mer behövs inte!
Citera
2009-04-22, 01:41
Medlem
Kom igen nu, gå lite djupare! Om ni målar graffiti för att förstöra, varför vill ni förstöra? Vill ni skapa någon slags förändring med era tags och målningar?

Om ni, som någon sa, slår sönder alla rutor och skär sönder alla säten när ni bombar en vagn måste ni ju ha en anledning till det. Är det bara för att bryta lagen då undrar jag varför ni vill bryta lagen. Djupare!

Jävlar vad jag låter som en mysig sockärring, men skitsamma! Berätta. Alltid tyckt det är jävligt intressant att så många olika saker kan förena så många i en annan sak.

En sak till: Vad tror ni är den vanligaste anledningen till att man målar graffiti? Knark? Taskig uppväxt? Dålig moral? Kreativitet som måste uttryckas? Bitches?
Citera
2009-04-23, 15:03
Medlem
smaksaks avatar
Ingen taskig uppväxt, inte droger, dålig moral.. kanske. Har alltid tyckt om att rita och på den vägen är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in