2014-10-11, 16:55
Medlem
Trumpeters avatar
Sandmannen av Lars Keppler. Inget stor littertur måhända men välskriven och spännande.
Citera
2014-10-11, 21:36
Medlem
supersassys avatar
Jag läser the hobbit på engelska. Jäklar vilken bra bok!! Fantastisk!
Citera
2014-10-11, 21:50
Medlem
messiasibids avatar
Läser novellen Stäppen av Anton Tjechov. Ville ha något över helgen som jag snabbt kunde läsa ut, är endast cirka 120 sidor så. Har kommit halvvägs hittills, fint språk och målande men inget speciellt har inträffat. Neutral hittills i bedömningen. Andra halvan hoppas jag överraskar.

Något jag märkt med rysk litteratur att tebryggaren den så kallade Samovaren återkommer konstant i alla ryska verk.
Citera
2014-10-11, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Skulle man kunna säga, läst det mesta av honom som är översatt.
ahh, jag kan aldrig läsa amerikanska noveller på svenska, skulle aldrig kunna tänka mig läsa någonting som Ulysses eller Gravity's rainbow på svenska så mycket går förlorat i översättningen
Citera
2014-10-14, 19:24
Medlem
stagger lees avatar
Sheri S Tepper-Grass.(sci-fi)

Planeten Terra är överbefolkad och mänskligheten har spritt sig till
1000 tals olika solsystem,pesten bryter ut,och Marjorie(våran hjältinna)
skickas "inkognito" till planeten "Grass" som är den enda planeten där
pesten inte existerar,för att ta reda på orsaken.
Detta är i princip handlingen i ett nötskal.

Hade inte några som helst förhoppningar,innan jag började läsa,men
måste sägä att boken är riktigt bra.(rekommenderas.)
Citera
2014-10-14, 22:07
Medlem
Vill ha tips på bok.

Jag läser just nu en roman av Henning Mankell. Har egentligen tröttnat på hans böcker i Wallander-serien, men läser det i brist på annat.

Kan ni rekommendera mig något bra, helst lite soft kanske lite i stil med Niemis Populärmusik från Vittula? Genre spelar egentligen inte så stor roll, bara det inte är en gammal epikstil.

-Langhalm.
Citera
2014-10-15, 00:42
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Läser just nu Rum Diary av Hunter S. Thompson, känner att bokjäveln har dåligt inflytande på mig då jag sitter och suktar efter en bira så fort jag läser.

Gillar nog den mer än Fear and Loathing. Filmen var en besvikelse dock. Av böckerna är Rum Diary bäst, av filmerna är Fear and Loathing bäst.
Citera
2014-10-15, 10:59
Medlem
Katla.s avatar
Jag ska strax avsluta Stephen Kings 22/11 1963. Fascinerande roman som egentligen handlar om tidsresor men som fokuserar lite mer på vad som händer om man försöker ändra på det som redan har hänt. Anstränger sig dessutom inte för att ge en heltäckande förklaring till tidsresandet och hur det funkar utan berättar istället vad det faktiskt ger upphov till. Bra hittills!
Citera
2014-10-15, 12:11
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Gillar nog den mer än Fear and Loathing. Filmen var en besvikelse dock. Av böckerna är Rum Diary bäst, av filmerna är Fear and Loathing bäst.

Boken var bättre än filmen ja, men Moberg hade lyfts fram väldigt bra i filmen tycker jag. Samtidigt så fattar jag inte varför man plockat bort en huvudkaraktär, Yeamon.

Nu ska jag börja läsa Fear and Loathing, har inte sett filmen eller läst boken innan så jag ser verkligen fram emot detta.
Citera
2014-10-15, 12:27
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Boken var bättre än filmen ja, men Moberg hade lyfts fram väldigt bra i filmen tycker jag. Samtidigt så fattar jag inte varför man plockat bort en huvudkaraktär, Yeamon.

Nu ska jag börja läsa Fear and Loathing, har inte sett filmen eller läst boken innan så jag ser verkligen fram emot detta.

Det var idiotiskt av dem att plocka bort Yeamon, jag såg verkligen fram emot att se honom i filmen när jag läste, men tji fick jag.

Bra bok, mycket galenskaper. Det är ju en del galenskaper i Rum Diary också, men Fear and Loathing är på en annan nivå, haha. Filmen är riktigt bra den med, Johnny Depp gör en mästerlig roll.

Måste läsa mer av HST.
Citera
2014-10-17, 21:34
Medlem
katriinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Gör det! Det bästa som han skrev i min mening!

Precis!

Själv läser jag Anteckningar från ett källarhål av Dostojevskij.
Citera
2014-10-18, 23:58
Avslutad
Nyss läst klart " alla älskar dig när du är död" av Neil Strauss. Helt ok bok att skumma igenom, trodde den skulle vara intressantare. 3/5

Just nu läser jag tredje boken i Game of thrones serien "svärdets makt" av George R.R. Martin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in