2014-09-19, 23:03
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elmuffins
Då jag börjat läsa litteraturhistoria och litteraturvetenskap så har det blivit väldigt mycket böcker nu på sistone. Vi kan ta ett axplock och ta de nuvarande. Jag har under de senaste tre veckorna läst: Medea, Kung Oidipus, Don Quijotte, Heart of darkness, En hel del dikter av bland annat Catullus, Sapfo, Shakespear m.fl. Just för tillfället så läser jag Hamlet och En midsommarnattsdröm. Personligen så ska jag gå mot den allmänna strömmen och säga att Don Quijiotte suger och Heart of darkness kan vara något av det bästa som författats.
Underbart att förkovra sig i den världslitterära kanonen under akademins vingar.
Citera
2014-09-20, 15:59
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Har börjat läsa ''Pesten'' av Camus. Intressant att språket och berättarstilen känns helt annorlunda än ''Främlingen''. Har kommit ca 20 sidor in i boken. Kommer tillbaka med en analys i någon Camus-tråd när jag har läst klart.
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2014-09-20 kl. 16:17.
Citera
2014-09-20, 16:13
Medlem
Rakiis avatar
Nattfilm av Marisha Pessl läser jag nu, sneglat på den tidigare i bokhandeln men hittade den på biblioteket så slapp köpa grisen i säcken då jag inte riktigt visste vad den handlade om plus varningsklockan om att den jämfördes med Gone Girl. Är ungefär åttio sidor in i den, vet inte vart det kommer att barka eller om det är en genuin skräckroman, men den är intressant konstruerad med inscannade bilder, tidningsartiklar och websajter inbakade i sidorna. Ska fortsätta att läsa i den nu och se just vart det leder!
Citera
2014-09-20, 17:28
Medlem
Halloween2s avatar
Då var efter floden utläst, lite bättre än vägen i mitt tyckte även om det var mycket bögerier

en bok kvar nu och det är på stranden, ska försöka hitta metro 2033? nu till veckan
Citera
2014-09-21, 01:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Då var efter floden utläst, lite bättre än vägen i mitt tyckte även om det var mycket bögerier

Fick du mersmak för Jersilds andra böcker? Kan slänga fram ett par tips om du känner för det.
Citera
2014-09-22, 01:12
Medlem
Efter att ha läst ett tiotal Sci-fi och Post-apokböcker så blev jag sugen på lite mer verklighetsnära. Just nu läser jag A Drink Before the War av Dennis Lehane. Det är första boken av honom jag läser. Jag har dock sett ett par filmatiseringar baserade på hans böcker. Jag gillar settingen han bygger upp fylld av gömd ondska och korruption blandat med brokiga irländska karaktärer.
Citera
2014-09-22, 20:29
Medlem
stagger lees avatar
Började läsa David Mitchells-Cloud Atlas.
Läste precis ut "The bone clocks" av samma författare,och säger bara "WOW"
vilken bok,länge sen jag fastnat i en bok lika kraftigt som jag gjorde nu.Läste
i princip hela natten,kunde inte slita mig.

Cloud Atlas kan jag inte uttala mig ännu(läst 20 sidor) men tror inte jag kommer
att bli besviken. Time will tell.
Citera
2014-09-22, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stagger lee
Började läsa David Mitchells-Cloud Atlas.
Läste precis ut "The bone clocks" av samma författare,och säger bara "WOW"
vilken bok,länge sen jag fastnat i en bok lika kraftigt som jag gjorde nu.Läste
i princip hela natten,kunde inte slita mig.

Cloud Atlas kan jag inte uttala mig ännu(läst 20 sidor) men tror inte jag kommer
att bli besviken. Time will tell.
Har du sett filmen?
Citera
2014-09-22, 21:53
Medlem
stagger lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Har du sett filmen?

Japp.....Kommer ihåg att filmen var bra,men kommer inte ihåg något
av filmen. Skumt,nu när jag tänker efter.
Citera
2014-09-23, 00:01
Avslutad
Del 2 i game of thrones serien. Kungarnas krig
Citera
2014-09-23, 08:33
Medlem
rockandrollas avatar
Del 7 i Svärdets väktare - Nekromantikerns ensamhet 2
Citera
2014-09-23, 09:19
Medlem
Busstations avatar
Har precis börjat lösa "På västfronten intet nytt" . Läste nyligen klart en biografi om Gandhi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in