2009-08-11, 15:34
Medlem
Dr.Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har den hemma för tillfället lånad ifrån biblioteket och ser fram emot att få tid att bita tag i den. Prioriterat att läsa den en längre tid utan att ha kommit till skott...

Intressant, jag har precis varit ute bland antikvariat och snokat efter den boken. Ibland är världen liten när det gäller stora verk, eh?
Citera
2009-08-11, 16:47
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Glas
Intressant, jag har precis varit ute bland antikvariat och snokat efter den boken. Ibland är världen liten när det gäller stora verk, eh?

Jo, det kan man verkligen säga.

Själv ska jag påbörja En kocks resa av Anthony Bourdain. Lånade den mest på en chansning sådär, sugen på att läsa om gastronomiska upplevelser och denna sträcker sig runt om Jorden. Sen får jag väl påstå att omslaget lockade lite, författaren lagom snyggt prydd i solglasögon och en Ramones-tisha med avklippta ärmar.
Citera
2009-08-11, 17:05
Medlem
despots avatar
Börjat läsa Ed McBains Sångfågel. Har hört att den ska vara bra
Citera
2009-08-11, 23:03
Avslutad
Heart Of Darkness
Citera
2009-08-12, 11:43
Medlem
cerns avatar
Serieboken: Mörka Tornet (Stephen King) Den Långa Vägen Hem
Citera
2009-08-13, 11:23
Medlem
Hedeniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Heart Of Darkness

Är boken till din belåtenhet? Själv hade jag svårt för den, fick nästan tvinga mig igenom den. Fanns inget som drog en in i handlingen och fick en att vilja fortsätta läsa. Dock läste jag den på svenska (hittade den i en secondhandbutik), den kanske är bättre på engelska?

Själv så läser jag Brott och Straff. Det tog lång tid innan jag gav mig på Dostojevskij igen efter att ha bränt mig på Bröderna Karamazov (som jag tyckte var olidligt tråkig i början och slutade läsa efter ~100 sidor). Men nu har jag fått upp ögonen för hans storhet, Brott och Straff grep tag i mig från första början och nu kan jag knappt sluta läsa den.
Citera
2009-08-13, 12:42
Medlem
SinistraMano27s avatar
Har kommit över en liten guldgruva, har för tillfället tillgång till ett bibliotek i ett gammalt säteri med vackra läderinbundna böcker från 1911-1940, och det är allt från Strindberg, Selma Lagerlöf till A Conan Doyle, M Kippling och Albert Engström... å många fler. Jag visste till exempel inte att Jack London hade skrivit så många böcker som han har.

Så just nu läser jag Selma Lagerlöf berättelser, Troll och Människor. Nästa på tur är en Oscar Wilde sammlingsbok med Dorian Grays porträtt, Den lycklige prinsen, den unge kungen, Infantinnans födelsedag, Fiskaren och hans själ, Stjärnbarnet, Näktergalen och rosen, Den egoistiske jätten, Den tillgivne vännen och Den förnäma raketen. Och så den tredje boken jag lånade var A. Conan Doyles Underliga historier.

Är mycket ivrig till att få dessa lästa.
Citera
2009-08-13, 13:08
Medlem
Nojlagets avatar
Läste precis ut Pot Planet av Brian Preston.

Intressant läsning om cannabiskultur i olika delar av världen.
Citera
2009-08-13, 13:14
Medlem
Svarta.Svansens avatar
Läser just nu Silvermasken av Peter Englund.
Citera
2009-08-13, 13:40
Medlem
qapmocs avatar
Det där lät inte dumt alls det Sinistra!
Citera
2009-08-13, 16:13
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nojlaget
Läste precis ut Pot Planet av Brian Preston.

Intressant läsning om cannabiskultur i olika delar av världen.

Vart köpte du den? Något du rekomenderar?

Läser just nu Shantaram av Gregory David Roberts har väl läst cirkus +300 sidor av den drygt 900 sidor långa boken och skulle rekomendera alla att läsa den.
Citera
2009-08-13, 18:49
Medlem
Nojlagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Vart köpte du den? Något du rekomenderar?

Ja, jag rekommenderar den definitivt.

Visst, den har en jargong som är typsik "amerikansk alternativ undersökande journalist" så rent språkligt är den knappast ett mästerverk. Men killen har gjort en grym resa runt världen och rökt en jävla massa. Klart läsvärd om man funderar hur det går till i t.ex. Marocko eller Nepal. Ett måste för alla stoners. Finns på Bokus.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in