2013-07-16, 11:11
Medlem
Cerseis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Köpte just JK Rowlings nya bok "The Cockoo's calling" som hon skrev under pseudonymen Robert Galbraith.

Så nänr jag slutar arbetet för dagen så blir det den...

Spännande. Har också tänkt läsa den. Du får säga vad du tyckte sen
Citera
2013-07-16, 18:38
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Fick hem Zombie en överlevnads guide igår som jag läste ur för några minuter sen, ganska så rolig bok men ''zombie attackerna'' var det intressantaste att läsa! Jävlar att det inte var på riktigt.

Får börja läsa Världs krig Z senare ikväll
Citera
2013-07-16, 19:16
Medlem
Arlorks avatar
Avslutade precis Tillrättalägganden av Jonathan Franzen. Ganska bra bok, i varje fall tyckte jag att Franzen skriver på ett fångande vis, men handlingen var i och för sig ingenting vidare att hänga upp sig på.

Ska beställa lite böcker snart, ligger i lä tills dess. Funderar på att ge mig på Ayn Rand.
Citera
2013-07-17, 01:06
Avslutad
"Kall Eld" av Dean R Koontz från 93. Fattar inte varför de inte gjort film av boken, för den är helt klart filmatiseringsmaterial. Jim Ironheart, som är bokens huvudperson, får föraningar om dödsolyckor som kommer att ske och är kallad av en högre makt som han själv tror är Gud, att rädda enstaka personer, ofta unga människor eller barn. En journalist vid namn Holly Thorne blir intresserad av honom och börjar rota i gamla tidningsartiklar där någon som heter Jim varit räddare i nöden. Hon söker upp honom och skuggar honom och blir inblandad i en flygolycka där Jim fått en kallelse att rädda en ung mor med sitt barn, och detta är upptakten till en spännande historia där Holly får följa med till den gård där han växte upp, för att söka svar på varför Jim blivit som han blivit. En gammal väderkvarn har en central roll i boken. Rekommenderas mycket starkt!
Citera
2013-07-18, 08:23
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cersei
Spännande. Har också tänkt läsa den. Du får säga vad du tyckte sen

Färdig med den, skrev kommentar i bokens tråd: https://www.flashback.org/p44367659

Nu så blir det att fortsätta med Terry Pratchets discworld böcker som jag började med i juni, är inne på nummer 21 nu... Jingo. Bara 19 kvar så sedan får jag bestäma vilken författare jag skall fortsätta med, kanske C S Forester's Hornblower serie...
Citera
2013-07-18, 20:16
Bannlyst
Ernst Jünger- I stålstormen. Handlar om Ernst i 19-årsåldern i första världskriget.

Då boken är baserad på Ernst dagboks-anteckningar så blir skildringen av kriget "verkligt" och man berörs verkligen av vissa händelse som han skriver om.
Citera
2013-07-18, 22:10
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Så, hur är den? Kollade upp den och tycker den verkar intressant

Själv läser jag för tillfället Jan Guillous "Ordets makt och vanmakt: mitt skrivande liv".

Daemon var faktiskt mycket bra, kan rekommenderas.
Citera
2013-07-19, 16:18
Medlem
Arlorks avatar
Theodor Khalifatides - Plogen och Svärdet
Citera
2013-07-19, 19:09
Medlem
Håller fortfarande på med första delen av På spaning efter den tid som flytt. Jag läser långsamt, vilket jag tycker man ska göra, även om jag i vissa lägen önskar att jag besuttit förmågan att läsa fortare. Tänker främst på studentlitteratur och så.

Den är ganska svårläst, men ändå en njutning. Hamnar liksom i ett meditativt tillstånd efter ett tag.

Borde ägna mindre tid vid datorn och mer tid med näsan i en bok. Kommer jag igenom första delen innan löven börjar gulna så är jag nöjd med mig själv. Och det blir ju inte samma "sorg" som när jag avslutade Odysseus t ex... Det återstår ju sex delar.
Citera
2013-07-19, 22:31
Medlem
Jag läser Metro 2033 av ryss med jobbigt-att-skriva-namn.

Tung science-fiction(isch) om att leva i Moskvas tunnelbanesystem efter att kärnvapen omöjliggjort liv uppe vid ytan.
Ska även finnas spel som jag blivit sugen på, någon som spelat?
Citera
2013-07-20, 08:12
Medlem
Stephen King - Pestens tid. Kommit knappt halvvägs. Mycket spännande.
Citera
2013-07-20, 08:22
Medlem
Arlorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuten.
Stephen King - Pestens tid. Kommit knappt halvvägs. Mycket spännande.

Intressant. Har gett mig på den en gång men jag tyckte den var trälig. Ska nog beställa den. Handlingen är ok. Som vuxen kanske man uppskattar den mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in