2009-07-30, 23:00
Medlem
Luffarhundens avatar
Jag läser Shantaram av Gregory David Roberts. Är ingen storkonsument av litteratur men tycker den är riktigt bra. Medryckande handling och målande språk som iof kan bli segt emellanåt i och med att författaren envisas med att använda äckligt utstuderade metaforer hela jävla tiden!

Någon mer som läst den och uppmärksammat samma störningsmoment?
Citera
2009-07-30, 23:07
Medlem
Rakiis avatar
Tog upp Vindens skugga (Carlos Ruiz Zafón) ifrån sängbordet tidigare ikväll där den legat och "skräpat" i någon vecka nu och började läsa. Mycket fascinerande och tänkvärd historia för oss som älskar litteratur såväl historiska beskrivningar om platser, personer etc... Kommer att fortsätta plöja denna ett tag framöver.

Utöver det var jag på biblioteket och lånade även hem Härskarplanen - Himmlers jakt på det ariska ursprunget av Heather Pringle såväl. Inte direkt märkvärdig ännu efter sådär hundra sidor men drygar ut lässtunderna på ett positivt vis som är välkomnat.
Citera
2009-07-30, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Man får passa på medans man är ledig, den stjäl lite tid
Den var lite tung ja.. den bok jag läst under längst tid överlägset.
Citera
2009-07-30, 23:13
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Puff
Doktor Glas. Och jag förstår verkligen inte hypen kring den. Tveksamt om jag kommer läsa klart den.

Det bästa som skrivits i svensk historia! Läste du klart den sen?
Citera
2009-07-31, 00:48
Medlem
Böcker för ledighet: http://pici.se/pictures/KpYkmiLYF.jpg

Well, inte alla de kanske, men en del av dem! Nu har jag att göra! Jag läser #8 nu!
Citera
2009-07-31, 02:07
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosx
Böcker för ledighet: http://pici.se/pictures/KpYkmiLYF.jpg

Well, inte alla de kanske, men en del av dem! Nu har jag att göra! Jag läser #8 nu!
Öster om Eden är riktigt underbar! Har en svag del i mitten, men utöver det håller den verkligen toppklass. Bland det bästa han skrivit, om inte det bästa.
Citera
2009-07-31, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det bästa som skrivits i svensk historia! Läste du klart den sen?
Ska ut på en rätt lång resa nu i helgen så då ska jag försöka ta tag i den igen, har inte alls kommit in i den utan kanske bara läst 25 sidor.
Återkommer kanske på måndag om jag förstår mig på hypen runt boken.
Citera
2009-07-31, 03:41
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Puff
Ska ut på en rätt lång resa nu i helgen så då ska jag försöka ta tag i den igen, har inte alls kommit in i den utan kanske bara läst 25 sidor.
Återkommer kanske på måndag om jag förstår mig på hypen runt boken.
Tycker du ska klänga dig fast vid den. En av mina svenska favoriter.
Citera
2009-07-31, 12:35
Medlem
Blue-eyed devil av Michael Muhammad Knight. Jag har inte hunnit läsa mycket, men jag älskade Knights bok The Five Percenters och denna verkar ju vara i ungefär samma stil. Michael Muhammad Knight har kallats för den muslimska versionen av Hunter S. Thompson, så om ni gillar han kanske ni ska ge Knight en chans.
Citera
2009-07-31, 12:37
Medlem
Flytande_argots avatar
Började precis läsa om George Orwells "Djurfarmen" eftersom det säkert gått 20 år sedan jag läste den för första gången.
Citera
2009-07-31, 12:40
Medlem
Neveminds avatar
Jag läser självbiografin eller ("Memoarboken") Scar Tissue av Anthony Kiedis (Sångare, Red Hot Chilli Peppers).
Citera
2009-07-31, 12:45
Medlem
Ahruons avatar
Har precis börjat med Me Cheeta av James Lever. Den är nominerad till Bookerpriset och handlar om Tarzans chimpans Cheeta, skriven som en (påhittad) biografi.

Finns även på svenska under titeln Cheeta - mitt liv.

Edit: För den som vill veta mer om boken http://www.guardian.co.uk/books/2008/oct/19/biography1
http://www.expressen.se/kultur/1.1617060/cheeta-mitt-liv
Senast redigerad av Ahruon 2009-07-31 kl. 12:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in