2013-01-14, 16:56
Medlem
Moon The Loons avatar
Läser just nu Karons Färja av Jan Mårtensson. Ingen bok som skulle rå hem nobelpriset, men som vanligt kompenseras detta av trevliga Stockholmsmiljöer samt historiska anekdoter.
Citera
2013-01-14, 22:14
Medlem
Rakiis avatar
Profitörerna av Leif GW Persson.
Citera
2013-01-15, 06:18
Medlem
Har just läst ut "Casting the Runes and Other Ghost Stories" av M R James, 1862-1936.

En helt fantastiskt bra bok! M R James var oerhört begåvad och lärd, hans liv utspelade sig i Eton och Cambrigde, först som internatskoleelev, så småningom på de högsta posterna. Boken innehåller ett tjugotal skräckhistorier. Aaah! Edgar Allan Poe, tyvärr har du aldrig lyckats skrämma mig ett enda dugg, inte ens när jag var barn, men M R James skrämmer skiten ur mig med varenda historia.

Letar och letar på nätet efter böcker. Var inne på "mitt" bibliotek där jag hittade en lista över böcker som folk lånat. Var den mest bedrövliga samling. Konstigt att folk fortsätter att läsa när biblioteken bjuder på stenar i stället för bröd hela tiden.

Hittade många jag läst förstås men gud så slätstruken hela långa listan var. Kunde inte begripa att folk lånar så mycket krafs. Efter att ha tänkt på saken kom jag fram till att man naturligtvis redan har "de bästa" i sitt bibliotek!
Citera
2013-01-16, 07:50
Medlem
Arlorks avatar
Läste ur Frihet av Jonathan Franzen för någon dag sedan och är inne i Schindlers List av Thomas Keneally. Jag tycker den är bra.
Citera
2013-01-16, 16:53
Medlem
Gyllenhammar av Henric Borgström & Martin Haag
Citera
2013-01-16, 20:59
Medlem
Kenpos avatar
The John Franklin Bardin Omnibus, en samlingsvolym med JFBs tre (oförtjänt bortglömda) psykologiska thrillers: The Deadly Percheron, The Last of Philip Banter och Devil Take the Blue-Tail Fly.
Citera
2013-01-16, 21:10
Medlem
pimmetjes avatar
Läste ut Clive Barkers Hellbound heart ganska snabbt men blev sugen på mer! Så nu får det bli hans Books of blood 4-6, läste 1-3 för några år sedan.

Sen kommer jag nog inte kunna hålla mig mer, så då får det bli a dance with dragons.
Citera
2013-01-17, 06:15
Medlem
Läser just "Livvakten" av Daniel Webb och Anders Johansson. Den är förbaskat intressant nu när det har börjat handla om Daniels samröre med kungens vänner samtidigt som han frotterar sig med folk med namn som Porrlasse!

Måste nog läsa "Den motvillige monarken". För att se vad det handlar om. Läser aldrig tidningar, ser aldrig på TV. Äh överdriver kanske litet nu men har inte tyckt det varit intressant. Men det är kul att läsa om vad de rika och förnäma (jojo!) har för sig tillsammans med undre världen.
Citera
2013-01-17, 15:51
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke L
Läser Sten Anderssons bok om Wittgensteins mytologiserade liv, Wittgenstein - Filosofen som inte ville tala
Vad tycker du (om Anderssons insats, vill säga)?
Citera
2013-01-17, 16:10
Medlem
Läste precis ut boken Bergens väktare som är skriven utav Conn Iggulden, förbaskat bra böcker och är på väg att låna 4de boken i serien vilket är Silvrets rike.

Böckerna handlar då om Djingis khan och hans liv, med söner och bröder och allt som tillhör, kan rekommendera denna serie starkt om man gillar spännande böcker med en historisk anknytning!

Mvh cheebs
Citera
2013-01-17, 22:35
Medlem
Jag har börjat med "Stallo" av Stefan Spjut. Verkar lovande.
Citera
2013-01-17, 23:30
Medlem
Cerseis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeecheeba
Läste precis ut boken Bergens väktare som är skriven utav Conn Iggulden, förbaskat bra böcker och är på väg att låna 4de boken i serien vilket är Silvrets rike.

Böckerna handlar då om Djingis khan och hans liv, med söner och bröder och allt som tillhör, kan rekommendera denna serie starkt om man gillar spännande böcker med en historisk anknytning!

Mvh cheebs

Jag håller också på med den här serien. Är bara på andra boken Bågens mästare ännu och jag håller med dig om att de är bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in