2012-12-31, 15:02
Medlem
Har precis börjat läsa första LOTR, läst 20 sidor och det går fan inte snabbt...
Citera
2012-12-31, 15:15
Medlem
Moon The Loons avatar
Plockade upp Södermalmsmorden av Lars Bill Lundholm i kiosken på Centralen. Efter halva boken kan man också konstatera att det är just vad boken är - kiosklitteratur.
Citera
2013-01-02, 16:32
Medlem
Jag har just nu avslutade "Perdido Street Station" av China Mieville. Det var ganska kuslig men jag gillade ändå. Osäker vad att läsa näste, skulle uppskatta rekommendationer...?
Citera
2013-01-02, 17:29
Medlem
The lies of Locke Lamora av Scott Lynch
Citera
2013-01-02, 17:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av clownsoldat
Har precis börjat läsa första LOTR, läst 20 sidor och det går fan inte snabbt...

Hur dåligt tålamod får man ha? Vad förväntade du dig egentligen? Första sidorna är ju briljanta med Tolkiens genomgång av hobernas kultur (det vill säga piprökning).
Citera
2013-01-02, 17:41
Medlem
SC4RECR0Ws avatar
Läser Gryning över Kalahari. Inte alls en bok jag vill läsa egentligen, så har riktigt svårt att ta mig igenom den...
Citera
2013-01-02, 19:15
Medlem
Läser nu POJKEN SOM SLUTADE GRÅTA av Ninni Shulman.Spännande om pyromandåd.
Påminner lite om Kjell Erikssons vardagsrealism.En annorlunda bok är Keplers Sandmannen,
vilken börjar mycket bra men slutet är så orealisiskt och våldsamt att det blir jobbigt.
Citera
2013-01-02, 23:12
Medlem
Nullisecunduss avatar
"Fallet Vincent Franke" Av Christoffer Carlsson.

Ganska spännande hittils...
Citera
2013-01-02, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Hur dåligt tålamod får man ha? Vad förväntade du dig egentligen? Första sidorna är ju briljanta med Tolkiens genomgång av hobernas kultur (det vill säga piprökning).

Sida 28 nu...
Hörde att den skulle bli bra efter sida 50, menar du att den redan är bra? Blir det inte bättre än såhär?
Citera
2013-01-03, 00:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av clownsoldat
Sida 28 nu...
Hörde att den skulle bli bra efter sida 50, menar du att den redan är bra? Blir det inte bättre än såhär?

Ja, den är redan nu inte bara bra, utan väldigt bra. Hela biten i Fylke (vilket är de 50-100 sidorna, om jag inte minns fel) är briljant och ger en varm och mysig känsla. Vågar nästan garantera att om du inte tycker om det du läst hittills kommer du inte tycka om det du kommer läsa om hundra sidor heller. Får dock känslan av att du läser boken av fel anledningar: du läser den för att det är en bok "man ska ha läst" snarare än av genuint intresse. Har jag fel? Inget illa ment. Det är klart att du kan fortsätta läsa och ge den mer tid, men personligen uppskattade jag boken från första till sista sida.
Senast redigerad av Caesare 2013-01-03 kl. 00:25.
Citera
2013-01-03, 00:33
Medlem
ssols avatar
Just nu läser jag How to be a woman - Caitlin Moran. Önskade mig och fick den i julklapp efter att ha hört väldigt gott om den.
Har läst snart halva boken och den lever väl inte riktigt upp till mina förväntningar. Synd :/
Citera
2013-01-03, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Ja, den är redan nu inte bara bra, utan väldigt bra. Hela biten i Fylke (vilket är de 50-100 sidorna, om jag inte minns fel) är briljant och ger en varm och mysig känsla. Vågar nästan garantera att om du inte tycker om det du läst hittills kommer du inte tycka om det du kommer läsa om hundra sidor heller. Får dock känslan av att du läser boken av fel anledningar: du läser den för att det är en bok "man ska ha läst" snarare än av genuint intresse. Har jag fel? Inget illa ment. Det är klart att du kan fortsätta läsa och ge den mer tid, men personligen uppskattade jag boken från första till sista sida.

Lånaden för att en vän gillade den bara... inte fan snobbläser jag LOTR

Lägger ner den nu dock - 32 kämpiga sidor senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in