2012-01-20, 18:39
Medlem
Da Vinci Koden av Dan Brown

Det finns delade åsikter om denna bok(och Dan Brown i övrigt), dock tycker jag om denna boken väldigt mycket. Jag började egentligen läsa Änglar och Demoner vilken jag fastnade för direkt!

Både Änglar och Demoner samt Da Vinci Koden är intressanta då de är ganska djupa, om ni förstår. Man kan inte skum-läsa precis.
Dock undrar jag hur mycket som är sant och vilket som inte är det?
Om någon vettig person vet svaret så hade jag blivit glad om denne kunde dela med sig av sina kunskaper!
Citera
2012-01-20, 20:12
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
"Leif GW Persson - Gustavs Grabb"
Berättelsen om Professorns klassresa, men handlar mestadels om hans barndom.
Tack för tipset, var i stort behov av en ljudbok och en av och om GW känns ju klart intressant.
Citera
2012-01-20, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HawkIsHowling
"American psycho" av Bret Easton Ellis. Kan vara en av de mest bisarra böcker jag någonsin läst. Kapitlet där han skär ut ögonen på uteliggaren och stampar på hans hund är direkt vidriga

Ruskigt bra bok däremot som jag rekommenderar alla att läsa

Ja den verkar ju jättebra! Så bisarr, originell, nyskapande utan att väja för våra mörka impulser - den kommer helt säkert att ha sitt bidrag till det stora kollektiva uppvaknande som kommer att göra oss alla till en smula mer empatiska och ömsinta mot barn, djur och andra random varelser!
Citera
2012-01-20, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DegarnII
Da Vinci Koden av Dan Brown

Det finns delade åsikter om denna bok(och Dan Brown i övrigt), dock tycker jag om denna boken väldigt mycket. Jag började egentligen läsa Änglar och Demoner vilken jag fastnade för direkt!

Både Änglar och Demoner samt Da Vinci Koden är intressanta då de är ganska djupa, om ni förstår. Man kan inte skum-läsa precis.
Dock undrar jag hur mycket som är sant och vilket som inte är det?
Om någon vettig person vet svaret så hade jag blivit glad om denne kunde dela med sig av sina kunskaper!
Sevärd bok helt klart. Speciellt om man är en lat student som är trött på att trycka in kunskap i hjärnan. Dan Brown visar vad man kan göra med kunskap i vissa fall, som är fascinerande. Nåja, jag gillar vändningarna som sker under de sista 50 sidorna. För att inte prata om vad som sker på sista sidan.

Boken innehåller många faktum, men vissa är rena teorier. Du kan nog lista ut vilken del som är verklighet och vilka som är fiktion. Några av teorierna har fått religiösa att gå upp i taket med tanke på att hans påhittighetsförmåga är ganska vass.
Senast redigerad av Rebax 2012-01-20 kl. 20:49.
Citera
2012-01-20, 23:36
Medlem
Cineastens avatar
Började läsa Johan Theorins Nattfåk imorse. Senaste två veckorna har Hans Holmérs Birka, Per Wahlöös Uppdraget och Johan Theorins Skumtimmen avverkats.

Härnäst på listan står Trofésamlaren av Björn Hellberg.
Senast redigerad av Cineasten 2012-01-20 kl. 23:46.
Citera
2012-01-21, 00:16
Medlem
Axells avatar
Jorden runt på 80 dagar Av Jules Verne är den jag läser just nu. Den har börjat rätt lovande och ser fram emot att läsa ännu mer nu till helgen.
Citera
2012-01-21, 09:06
Medlem
Darling Jim av Christian Mörk (danskt ö). Börjar bra och fascinerande i mitt tycke.
Citera
2012-01-21, 15:27
Medlem
SweetAsss avatar
En bokserie. En som har blivit film och väldigt hypad. Handlar om vampyer. Ljudet av ditt hjärta av Stephenie Meyer. Lånat serien av en god vän då jag vart lite nyfiken på dom. Är inne på bok 3 av 4. Sen kommer det bli nåt helt annat känner jag men vilken bok det blir får man veta om nån vecka eller så.
Citera
2012-01-21, 23:02
Medlem
GabeRoths avatar
Jag är cirka 120 sidor in i 'Zahiren' av Cohelo. Herregud, vilken klåpare han är.

Jag kunde dock inte hålla mig för skratt när en textrad i boken löd något i stil med "...många författare försöker vara originella men blir istället bara tråkiga" (kommer inte ihåg exakt). Käre Herr Cohelo måste ju ha världens självdistans eller så är han så förutsägbart usel som jag alltid trott.
Citera
2012-01-22, 12:15
Medlem
Ordigs avatar
Jag plogar för tillfället igenom alla Doyles äventyr om Sherlock Holmes. Hittills är det väldigt bra, jag brukar inte vara mycket för kortare historier men det funkar.
Citera
2012-01-22, 14:02
Medlem
Nyss läst Samlade svenska kulter av Anders Fager: den var något att sätta tänderna i! Ska man välja någon av berättelserna, som iofs hänger samman, får det bli Mormors resa och Fröken Witts konstverk Får passa på att be HawkIsHowling om ursäkt, "kulterna" har viss likhet med American Psycho i äckeleffekt, du kanske skulle gilla den boken?
Har nu börjat på Napoleon av Herman Lindqvist, också en tjock drapa. Slog upp den på måfå i bokhandeln och fastnade för beskrivningen av den kvinna som sedermera skulle bli kejsarinna av Frankrike: Hon kallades Kreolskan...hade utvecklat konsten att le med sluten mun till fulländning då hennes mun var full av svartnande tänder. Napoleon var tokig i henne...
Och ja, jag kom från tandläkaren
Citera
2012-01-22, 14:14
Medlem
Jack.Horner92s avatar
Jag tänker börja läsa Postcards from the Edge av Carrie Fisher (ni vet, Leia i Star Wars). Såg den i bokhyllan och kände igen namnet
Senast redigerad av Jack.Horner92 2012-01-22 kl. 14:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in