2011-05-18, 21:37
Medlem
Jag läser inget just nu, utan jag står tveksam och velig framför bokhyllan. Den stora mängden oläst litteratur som står och väntar där gör mig lite smånervös. De böcker som i dagsläget känns mest aktuella att börja läsa är:

Hundra år av ensamhet av García Márquez,
Skrattet och glömskans bok av Milan Kundera,
New York-trilogin av Auster,
Brighton Rock av Graham Greene,
eller Beach av Alex Garland.

Finns det någon litterärt upplyst därute som kan bestämma bok åt mig?
Citera
2011-05-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smiskfisk
Jag läser inget just nu, utan jag står tveksam och velig framför bokhyllan. Den stora mängden oläst litteratur som står och väntar där gör mig lite smånervös. De böcker som i dagsläget känns mest aktuella att börja läsa är:

Ja Beach kan du undvara. Själv skulle jag välja Kundera först av dessa.
Citera
2011-05-18, 21:47
Medlem
Näringslära för högskolan och Avancerad förhörs- och intervjumetodik
Citera
2011-05-18, 21:59
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smiskfisk

New York-trilogin skulle jag säga.
Citera
2011-05-18, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
New York-trilogin skulle jag säga.

Jag har nu snabbt läst första kapitlet och jag kommer definitivt att fortsätta!
Citera
2011-05-19, 02:54
Medlem
spjuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamblor
Om du inte gillade de tre du läst kanske det inte är lönt att rekommendera "Låt den rätta komma in" men jag gör det i alla fall!
"Hanteringen av odöda" är annars den JAL-bok jag gillade bäst men smaken är som baken.
Det beror på. Är den annorlunda i jämförelse med de andra böckerna? Jag menar, är det samma stuk på den?
Jag har redan sett filmen som får 4 poäng av 10 av mig men det är visst mycket som inte kom med.

Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Jag är läst så gott som alla böcker av JAL och det är bara "Låt den rätte komma in" som är bra och som jag skulle rekommendera. Så varför har du inte läst den? Gör det, för det är verkligen hans topp i karriären som han aldrig kommer nå igen.
Jag har bara inte läst den eftersom jag redan har sett filmen. Det var dumt kanske, det bästa sättet man kan förstöra en bra bok på (förutom att få veta hur den slutar när man precis börjat läsa) är att se filmen som baserats på boken.
Citera
2011-05-19, 12:28
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Jag läste igår ut Per Planhammars utsökta roman om Kerouacs sista år: Efter honom syndafloden. Sträckläste den i princip, ett tips till alla Beatnikheads därute, nu ska jag läsa om Autisterna av Stig Larsson.
Citera
2011-05-19, 12:34
Medlem
Söderberg, Lasse - Breven från Artur
Citera
2011-05-19, 12:59
Medlem
flutts avatar
Chelsea Horror Hotel av Dee Dee Ramone. Klart läsvärd - för New York, för det klassiska hotellet, för herr Ramone himself.
Citera
2011-05-19, 13:34
Medlem
lahaffs avatar
Tokyo Vice av Jake Adelstein. En djupdykning ner i den japanska maffian. Har läst cirka 70 sidor och än så länge är den väldigt fascinerande.
Citera
2011-05-19, 13:42
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Fäktar mig igenom den franska upplagan av Les trois Mousquetaires av Alexandre Dumas. Chevalereskt äventyr när det är som allra bäst.
Citera
2011-05-19, 16:21
Medlem
Just nu läser jag i dödens väntrum av Sven Stolpe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in