2011-04-03, 17:54
Medlem
Gregor.Samsas avatar
Pölsan av Torgny Lindgren. En fantastisk liten bok hittills.
Citera
2011-04-03, 23:46
Medlem
urbain.de-cotts avatar
the sacred book of the werewolf av viktor pelevin. En 2000årig utomjording i en 15 årings kropp som försörjer sig som prostituerad i moskva. En rysk murakami, civilisationskritik skriven med humor. kanske återkommer med en recescion.
Citera
2011-04-03, 23:55
Medlem
Luttens avatar
Mister Pip av Lloyd Jones.
Jag har inte kommit speciellt långt än, men den verkar ganska intressant
Citera
2011-04-04, 06:36
Medlem
Jooplins avatar
Läste ut Idioten (Dostojevskij) igår och smälter fortfarande s.a.s. intrycken från den. I början av läsningen trodde jag att jag skulle placera den lägre än de tidigare böcker jag läst av samma författare (Brott och Straff samt Bröderna Karamazov). Men slutet av boken gjorde ett väldigt djupt intryck på mig och knyter ihop hela berättelsen på ett så fantastiskt sätt att jag nog är benägen att placera den iallafall på samma nivå.

Idag tänkte jag börja med Karin Boyes Kallocain.
Citera
2011-04-04, 14:20
Medlem
lahaffs avatar
Är återigen inne i ett Jules Verne-stim. Just nu är jag mitt uppe i den hemlighetsfulla ön.
Citera
2011-04-04, 14:37
Medlem
SilverTips avatar
Lunda-romanen Tre terminer av Fritiof Nilsson Piraten (Ännu en omläsning). I mitt tycke hans bästa roman. Inte lika burlesk som dom dom mest kända, men festlig nog. Älskar det tragikomiska porträttet a överliggaren Tom Ancker (verklighetens legendariske Sam Ask). Huvudpersonens sorglustiga kärlekshistoria är också fin. Bör intagas tillsammans med gott öl och då och då en flaska iskall punsch!
Lika rolig hvergang!
Citera
2011-04-04, 14:38
Medlem
ChrisOs avatar
hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Mycket bra bok.
Citera
2011-04-04, 16:06
Medlem
Dreamstates avatar
Flowers for Algernon av Daniel Keyes.

Därefter blir det nog en omläsning av 20,000 Leagues Under the Sea av Jules Verne innan jag får hem nästa lass beställda böcker.
Citera
2011-04-04, 16:34
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahaff
Är återigen inne i ett Jules Verne-stim. Just nu är jag mitt uppe i den hemlighetsfulla ön.
Vilket roligt sammanträffande. Jag läser nämligen Kapten Nemos bibliotek av P.O. Enqvist som innehåller många referenser till denna bok.
Citera
2011-04-04, 19:58
Medlem
Erotism: Death & Sensuality av Georges Bataille.

Stundom fullkomligt ögonöppnande och stundom mycket förvirrande bok, vari Bataille försöker analysera länken mellan mänsklig sexualitet och längtan efter döden.
Citera
2011-04-04, 20:26
Medlem
Grandiosos avatar
Håller som bäst på med En svart vår av den amerikanske författaren George P. Pelecanos. En djupt fascinerande, hårdkokt kriminalroman som utspelar sig i Washington mot slutet
av det turbulenta 60-talet.

Huvudstadens gator kokar av vrede och rasmotsättningar och våldsamma kravaller hotar.
Martin Luther King har precis blivit mördad och det blir gnistan till allt explosivt och
okontrollerbart våld.

Det är en ohyggligt tuff värld den språkligt och berättartekniskt briljante Pelecanos skildrar.
Spännande, dramatiskt, en bladvändarbok av bästa märke och jag vill inte att den ska ta slut
på mycket länge...

Ett gott betyg om något.
Citera
2011-04-04, 22:44
Medlem
ProfessorAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor.Samsa
Pölsan av Torgny Lindgren. En fantastisk liten bok hittills.
Håller med den är väldigt bra rätt igenom. Jag gillar Torgnys humor, det är så man småskrattar lite för sig själv ibland .

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisO
hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Mycket bra bok.

Även den är kul, en trevlig historielektion.

Själv läser jag Fågeln som vrider upp världen av Haruki Murakami.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in