Citat:
Ursprungligen postat av Miser
Just nu läser jag Fear and loathing in Las Vegas. Ännu bättre än filmen, precis som all annan litteratur.
Riktigt så är det väl inte men ja, oftast är det ju så det ligger till. Har f.ö. inte läst boken än, får ta mig an den snart!
Citat:
Ursprungligen postat av Segment
Jag läste precis klart Fight Club av Chuck Palahniuk. En av de få skönlitterära böckerna jag genuint tyckt om tillsammans med böcker som Doktor Glas, Kallokain, Maken, och Tärningsspelaren. Rekommenderas!
Den är jäkla grym och filmen som gjorts till den är ju nära perfektion. Doktor Glas är också en av mina favoriter, verkligen.
Citat:
Ursprungligen postat av Jacklondon
Har en kompis som läste den och sa att den var riktigt rolig.
Läser "brott och straff". Är ganska ny i bokläsandet och vill läsa det bästa som man kan hitta.
Även om jag tycker att Brott och Straff är en riktigt bra bok så ställer jag mig tveksam till om det verkligen är den rätta inkörsporten till skönlitteraturen. Jag tycker absolut att du bör läsa den men du kanske inte borde börja med den.
En lite "lättare" författare av en kaliber inte långt ifrån är ju Dickens. Prova med David Copperfield, den är väldigt intressant (inte nog med att den skildrar 1800-talets England på ett snyggt sätt, även delar av hans eget liv skrivs det om i boken) och grymt bra.
Om du vill så kan jag ge dig fler tips, eller så kan du prova på Dostojevskij redan nu, vem vet, du kanske uppskattar honom direkt. Tro verkligen inte att jag är någon slags Dostojevskij-hatare, tvärtom.