2010-06-21, 23:43
Medlem
zBr9s avatar
Jag åkte nyss tåg, och passade på att läsa Anders Rydell och Sam Sundbergs bok "Piraterna", som handlar om piratscenen, och the pirate bay, samt mycket av sakerna som berör dessa två, typ FRA, IPRED, Hollywood, Antipiratbyrån osv osv. En väldigt bra bok, bra skriven och innehåller mycket information. Är ju en non-fiction bok, och passar sig antagligen bäst för folk som är intresserade av såna här saker. Men även personer som inte hängt med senaste åren och vill komma ikapp händelserna skulle kunna lära sig mycket av boken.

Sen jag kom hem har jag börjat läsa Kalle Lindhs bok "Personer det varit synd om", som handlar om olika människor (främst kulturpersonligheter) som helt enkelt haft otur, eller satt sig i klistret. Har följt Kalles blogg väldigt länge och gillade hans arbete med "Hej Domstol" i P3, så jag visste väl ungefär vad jag kunde förvänta mig av den här boken, men blev inte besviken för den sakens skull. Han har samlat på sig nästan oändligt med kunskaper om diverse mer eller mindre kända personer, och skriver om dessa med en slags akademisk, torr humor som tilltalar mig.
Citera
2010-06-22, 00:08
Medlem
Misers avatar
Fear and loathing in Las Vegas
Citera
2010-06-22, 00:21
Medlem
i.b.ms avatar
Läser boken Rovdjur av Michael Crichton (som skrev Jurrasic Park)
Citera
2010-06-22, 15:22
Medlem
K9Devils avatar
Horns av Joe Hill. Det börjar mycket, mycket lovande. Vilken bedrift att faktiskt leva upp till sin fars nivå, och på sina ställen till och med överträffa honom, när pappa heter Stephen King!
Citera
2010-06-22, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miser
Fear and loathing in Las Vegas

Jag gillade den grymt!
Citera
2010-06-22, 19:17
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowKillers89
Jag gillade den grymt!

Samma här.
Citera
2010-06-22, 19:21
Medlem
Infiltratören - Lasse Wierup
Citera
2010-06-22, 22:06
Medlem
flutts avatar
Jonas Moströms Mirakelmannen. Jag började läsa hans böcker för att det alltid är roligt att se hur läkare tar livet av sina huvudpersoner (eller, tja, den mördade har väl snarast en biroll), men efter den första bokens faktiskt ganska smarta mordmetod så har han i denna bok förfallit till så trista saker som att folk slås ihjäl med hammare

Parallellt med den läser jag Andrew Davidsons The Gargoyle. Flippad men kul.
Citera
2010-06-23, 02:55
Medlem
Djävulstjärnan av Jo Nesbø. Läste Snömannen först och Pansarhjärta nyligen och tyckte de var så jäkla bra att jag köpte de sex första böckerna för ett litet tag sedan för att läsa från början.
Citera
2010-06-23, 10:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulovaarisk
Djävulstjärnan av Jo Nesbø. Läste Snömannen först och Pansarhjärta nyligen och tyckte de var så jäkla bra att jag köpte de sex första böckerna för ett litet tag sedan för att läsa från början.

Bra köp!
Citera
2010-06-23, 11:42
Bannlyst
Snön på Kilimandjaro - Ernest Hemingway
En författare jag med mellanrum återkommer till. Medan min uppskattning av andra författare kan ändras med åldern (tips: läs inte On the road som vuxen ) står sig Hemingway oavsett vilket skede av livet jag befinner mig i. Tidlös klassiker.
Citera
2010-06-23, 12:48
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulovaarisk

Djävulsstjärnan var den första boken jag läste av Jo Nesbø, läste ut Fladdermusmannen förra veckan. Han skriver bra men jag föredrar brittiska deckare framför nordiska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in