2010-02-20, 21:41
Medlem
GrimFausts avatar
Fallet Charles Dexter Ward (The Case Of Charles Dexter Ward) av H.P. Lovecraft. Är kanske 30-nånting sidor in i den, men än så länge är den riktigt bra.
Citera
2010-02-20, 23:28
Medlem
Koudelkas avatar
The Cape and Other Stories from the Japanese Ghetto av Kenji Nakagami. Författaren tillhörde den japanska minoritetsgruppen burakumin som lidit mycket diskriminering från det övriga samhället och han skrev mycket om detta. Än så länge intressant.
Citera
2010-02-21, 02:56
Medlem
Ska precis till att läsa Patient 67 så här på nattkvisten. Fått boken av en kompis som raveat den rätt rejält för bra länge sedan. Har haft den i min ägo länge nu. Men okej. Nu kommer det en film också. Det blir till att läsa den då! För satan bövelen. Alla tjatar ju.
Citera
2010-02-21, 04:30
Medlem
Liberaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koudelka
The Cape and Other Stories from the Japanese Ghetto av Kenji Nakagami. Författaren tillhörde den japanska minoritetsgruppen burakumin som lidit mycket diskriminering från det övriga samhället och han skrev mycket om detta. Än så länge intressant.
Det låter otroligt intressant. Nästan så att jag beställer den direkt.
Citera
2010-02-21, 06:23
Medlem
Playahs avatar
sagan om äppelmustens återkomst
Citera
2010-02-21, 21:36
Medlem
maximum2s avatar
Peter Robinson - I djävulens sällskap
Citera
2010-02-21, 22:08
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X
Ska precis till att läsa Patient 67 så här på nattkvisten. Fått boken av en kompis som raveat den rätt rejält för bra länge sedan. Har haft den i min ägo länge nu. Men okej. Nu kommer det en film också. Det blir till att läsa den då! För satan bövelen. Alla tjatar ju.

Mycket bra att du läser boken före du ser filmen. Kom precis hem från biosalongen och filmen lämnade enligt mig en del att önska. Bra film, helt klart. Men mest på grund av stämningen och bra skådespeleri. Storyn gör sig klart bäst i bokformat.
Citera
2010-02-21, 23:11
Medlem
Henry.W.Akeleys avatar
The Tower of the Elephant. Conan rockar
Citera
2010-02-21, 23:15
Medlem
loafmasters avatar
Då var man färdig med Kenzie/Gennaro-böckerna och har under hela den 5 böcker långa resan varit fantastiskt nöjd med det jag läst. Två av böckerna håller världsklass - Mörker, ta min hand samt Gone baby gone - och de tre andra är ju även de otroligt bra böcker även om de inte riktigt når upp till de två nämnda. Hur som helst fortsätter jag att beta av Lehanes böcker och dyker nu ner i Mystic River.
Citera
2010-02-21, 23:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Storyn gör sig klart bäst i bokformat.

Beredd att skriva under på det trots att jag inte sett filmen ännu, men Lehane är ju en mästare på att berätta.
Citera
2010-02-21, 23:28
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Beredd att skriva under på det trots att jag inte sett filmen ännu, men Lehane är ju en mästare på att berätta.

Visst är han det. Boken var dessutom klart mer fängslande än filmen och vissa sekvenser i filmen kändes underliga och konstiga fick jag förklarat för mig av det sällskap jag ikväll såg filmen med. Framförallt drömsekvenserna med Teddy och flickvännen.
Citera
2010-02-21, 23:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Visst är han det. Boken var dessutom klart mer fängslande än filmen och vissa sekvenser i filmen kändes underliga och konstiga fick jag förklarat för mig av det sällskap jag ikväll såg filmen med. Framförallt drömsekvenserna med Teddy och flickvännen.

Då återstår det bara att se själv sen vad man tycker om filmen i fråga, men känns som att vissa böcker gör sig bäst i bokform, just Lehane är ett utmärkt exempel på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in