Jämlikhetsanden (Wilkinson)
ska bli oerhört intressant att läsa.
Alfahannen (Wennstam)
Läste Smuts, sket i Dödergök. Alfahannen är skriva-på-näsan hittills. Jag tycker definitivt att man kan skriva snygga deckare med samhällskritik i, bara man ger fan i att predika och vara övertydlig. Och Jack Rappe är ett oerhört larvigt namn- övertycligt, det med. Hade räckt med "Jack", sas.
Under avslutande:
Stefansons Sommarljus (helt underbar. Som Paasilinna blandat med Tove Jansson och Grannfejden, samt en stor portion gammelmässigt lugn. Snyggt arbetat språk).
Munros Kärlek/vänskap/hat: om någon letar efter reselektyr för pendling är detta helt strålande perfekt. På baksidan står det något om att hon får med mer i sina noveller än de flesta mäktar med i romaner- och det stämmer mer än väl. Detta är något av det mest välskrivna jag har läst på flera år. Trots att det ju är en översättning håller det ändå såpass klass att det finns hur många meningar som helst jag bara vill läsa om, eller skriva ner. Sjukt snyggt.
Jag läser just nu Matti Klinges Runebergs två fosterland, en essäsamling om det svenska och finska under 1800-talet. Lite akademiskt stel ibland, men mycket intressant.
The Wal-Mart Effect. Äntligen. Har haft så mycket annat som puffat på uppmärksamhet, men nu har jag hunnit läsa lite grann i den i alla fall. Hittills ytterst lovande och intressant.
Läste Insidan av Liam Norberg o den va bra....
Sitter nu med informatören som oxå e verklighet o slutade i halva idag för ja e HEL NOJJIG... ---bra alltså...lever sig in i den som fan
Läste Insidan av Liam Norberg o den va bra....
Sitter nu med informatören som oxå e verklighet o slutade i halva idag för ja e HEL NOJJIG... ---bra alltså...lever sig in i den som fan