2009-12-15, 11:13
Medlem
Harry_Hallers avatar
Hertha Müller - Redan då var räven jägare. Intressant prosa som p.g.a. sitt språk är relativt krävande, dvs. det går sakta.
Citera
2009-12-15, 11:45
Medlem
skwpps avatar
"Järnmyntet" av Borges läser jag just nu. Jag har länge beundrat hans prosa, men även lyriken hans är storartad! Även om gränsen ju är lite flytande i just hans fall...
Citera
2009-12-15, 11:47
Medlem
skwpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_Haller
Hertha Müller - Redan då var räven jägare. Intressant prosa som p.g.a. sitt språk är relativt krävande, dvs. det går sakta.

Jag impulsköpte "Hjärtdjur" igår. Det ska bli intressant att se om Müller lever upp till sitt rykte.
Citera
2009-12-15, 11:49
Medlem
pirates avatar
Glömde även skriva att jag läser The 7 habits of highly effective people - Stephen R. Covey. Handlar om att (läs enligt författaren) det finns sju grundläggande och tidlösa principer som all mänsklig verksamhet och alla kontakter mellan människor ytterst vilar på. En form av new-age snack kan man tycka.

källa: wiki
Citera
2009-12-15, 11:50
Medlem
skwpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K9Devil
Läser sista delen i Stephen Kings Dark Tower-serie. Börjar bli (eller började väl egentligen redan i näst sista delen) rätt utflippat Metaperspektiv på allt han nånsin skrivit. Men jag gillar det!

Kul att höra, själv hade jag svårt för det mot slutet. Men jag kämpade mig igenom hela sista delen ändå, mest för att se hur det hela avlöpte (och för att de första böckerna i serien faktiskt var jäkligt bra).
Citera
2009-12-15, 11:52
Medlem
skwpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Glömde även skriva att jag läser The 7 habits of highly effective people - Stephen R. Covey. Handlar om att (läs enligt författaren) det finns sju grundläggande och tidlösa principer som all mänsklig verksamhet och alla kontakter mellan människor ytterst vilar på. En form av new-age snack kan man tycka.

källa: wiki

Det där låter som ytterligare en av dessa författare som borde piskas med spö och förvisas från festplatsen.
Citera
2009-12-15, 12:42
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skwpp
Det där låter som ytterligare en av dessa författare som borde piskas med spö och förvisas från festplatsen.

Hehe möjligen, jag har precis börjat läsa den, är på sida 50 så vi får se vad den har att erbjuda under resans gång.
Citera
2009-12-15, 16:11
Medlem
flutts avatar
"Pillret" av Ingrid Carlberg. Utmärkt grävande om SSRI-preparat. Hur kom de till, hur marknadsfördes/marknadsförs de etc. Mycket intressant! Jag har en del biokemi och medicin (pun intended) i bagaget, men jag tror att man kan ha utbyte av den utan de förkunskaperna också.
Citera
2009-12-15, 16:39
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flutt
"Pillret" av Ingrid Carlberg. Utmärkt grävande om SSRI-preparat. Hur kom de till, hur marknadsfördes/marknadsförs de etc. Mycket intressant! Jag har en del biokemi och medicin (pun intended) i bagaget, men jag tror att man kan ha utbyte av den utan de förkunskaperna också.

Vore intressant att läsa! Finns den på Adlibris t.ex?
Citera
2009-12-15, 16:48
Moderator
Psilosophers avatar
Precis påbörjat "Do Androids Dream of Electric Sheep?" av Philip K Dick, efter att nyligen ha avslutat "Stranger in a Strange Land" av Robert Heinlein - som för övrigt var fantastiskt bra.

Tycks vara science fiction-klassiker som gäller här/nu...
Citera
2009-12-15, 16:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Precis påbörjat "Do Androids Dream of Electric Sheep?" av Philip K Dick, efter att nyligen ha avslutat "Stranger in a Strange Land" av Robert Heinlein - som för övrigt var fantastiskt bra.

Philip K. Dick är ruggigt jävla bra, varit en enorm inspiration för mitt fortsatta intresse för att läsa sci-fi överlag och rankar nog Do androids... tillsammans med The Man in the high castle som två av hans bästa.
Citera
2009-12-15, 16:56
Medlem
Zigenargulds avatar
"Hogg" av Samuel R. Delany. Alla som läst Äldreomsorgen i övre Kågedalen, Hebbershålsapokryferna etc kommer förstå vart Teratologen fått sin inspiration ifrån. Personligen tycker jag dock att Hogg hittills är betydligt obehagligare och äckligare, då den lätt kan misstas för att vara självbiografisk. Teratologens böcker är ju mer provokativ humor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in