2009-10-03, 19:29
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fideIi
Kan inte förstå var hajpen kring denna bok kommit ifrån?

Är väl främst att den skrevs under pseudonym av två författare som knappt någon som läst boken har hört talas om tidigare.
Citera
2009-10-03, 23:41
Medlem
Ozknybergs avatar
Måste bara säga att "Den gröna milen" av skräckmästaren himself, Stephen King är förbannat bra!
Helvete vilken bok!
Kan inte sluta läsa alltså!
Citera
2009-10-03, 23:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Måste bara säga att "Den gröna milen" av skräckmästaren himself, Stephen King är förbannat bra!
Helvete vilken bok!
Kan inte sluta läsa alltså!

Var flera år sedan jag läste den, så känns att jag borde läsa om den snart. Stått i hyllan orörd hur länge som helst nu sen jag köpte den på secondhand en gång.
Citera
2009-10-03, 23:48
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Var flera år sedan jag läste den, så känns att jag borde läsa om den snart. Stått i hyllan orörd hur länge som helst nu sen jag köpte den på secondhand en gång.

Läs den igen!
Som sagt, väldigt bra.
Men nu vet jag att jag inte har sett filmen, dom säger ju att den också ska vara jävligt bra så efter att jag har läst klart boken så blir det till att titta på filmen, har du sett den?

Ang Stephen King, vad mer finns det som är väldigt bra att läsa från hans sida?
Marathonmarschen läste jag när jag gick i högstadiet och tyckte det var en förjävla bra bok det också, letade efter den på bibblan senast när jag var där men hittade den inte. =/
Citera
2009-10-03, 23:57
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Läs den igen!
Som sagt, väldigt bra.
Men nu vet jag att jag inte har sett filmen, dom säger ju att den också ska vara jävligt bra så efter att jag har läst klart boken så blir det till att titta på filmen, har du sett den?

Ja, känns som att det blir dags att läsa lite King igen efter en kort paus med läsande av Koontz och lite annat. Filmen är också väldigt bra, och bör påpekas att det är Frank Darabont som regisserat filmen, han gjorde även King-filmatiseringarna Nyckeln till frihet och senast The Mist.

Citat:
Ang Stephen King, vad mer finns det som är väldigt bra att läsa från hans sida? Marathonmarschen läste jag när jag gick i högstadiet och tyckte det var en förjävla bra bok det också, letade efter den på bibblan senast när jag var där men hittade den inte. =/

Om du inte har något emot att läsa på engelska så finns Maratonmarschen och resterande böcker skrivna under Richard Bachman att köpa online. Själv tycker jag väldigt mycket om Raseri och Vägbygge under Bachman-eran. Och av de nya böckerna gillade jag Duma Key starkt, och ska bita tag i hans senaste novellsamling Just after sunset snart.
Citera
2009-10-04, 00:41
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ja, känns som att det blir dags att läsa lite King igen efter en kort paus med läsande av Koontz och lite annat. Filmen är också väldigt bra, och bör påpekas att det är Frank Darabont som regisserat filmen, han gjorde även King-filmatiseringarna Nyckeln till frihet och senast The Mist.

Nyckeln till frihet är ju ett mästerverk och The Mist var faktiskt bra!
Så alltså borde Den gröna milen också vara hyffsad då det är den där regissören som står bakom spakarna.

Citat:
Om du inte har något emot att läsa på engelska så finns Maratonmarschen och resterande böcker skrivna under Richard Bachman att köpa online. Själv tycker jag väldigt mycket om Raseri och Vägbygge under Bachman-eran. Och av de nya böckerna gillade jag Duma Key starkt, och ska bita tag i hans senaste novellsamling Just after sunset snart.

Har inget emot att läsa på engelska men föredrar svenska faktiskt, engelskan min är sisådär, speciellt när det kommer till lite "svårare" ord på engelska då man kan tappa handlingen lite.
Tror jag har läst vägbygge men det var väldigt många år sedan sist.
Morsan lånade boken "Blaze" till mig, (tror den hette något sånt) som var relativt ny har jag för mig men läste aldrig den då jag hållde på att plöja igenom en Dean Koontz bok.
Men ska ta och kolla upp fler Stephen King böcker faktiskt, behöver ta en paus från alla Koontz böcker då det känns som jag har läst alla snart.
Citera
2009-10-04, 05:02
Medlem
Cruachans avatar
Just nu läser jag Dagbok från Spandau av Albert Speer. Oerhört intressant! Inte ens nu, just hemkommen efter en blöt kväll, kan jag låta bli att läsa något innan jag sluter ögonen.
Citera
2009-10-04, 05:21
Medlem
"Marilyn Manson - Den långa vägen ut ur helvetet"
Citera
2009-10-04, 09:30
Medlem
Berlin-Slutstriden 1945, av Antony Beevor
Citera
2009-10-04, 09:37
Medlem
Gudruns avatar
"Att älska som en porrstjärna.." -Jenna Jameson
Citera
2009-10-04, 10:58
Medlem
Har precis läst ut Mord.net av författarduon Dan Buthler och Dag Öhrlund. Mycket bra.

Ska nu börja med En nästan vanlig man av samma författare.
Citera
2009-10-04, 13:53
Medlem
MrJackssons avatar
felpost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in