Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, känns som att det blir dags att läsa lite King igen efter en kort paus med läsande av Koontz och lite annat. Filmen är också väldigt bra, och bör påpekas att det är Frank Darabont som regisserat filmen, han gjorde även King-filmatiseringarna Nyckeln till frihet och senast The Mist.
Nyckeln till frihet är ju ett mästerverk och The Mist var faktiskt bra!
Så alltså borde Den gröna milen också vara hyffsad då det är den där regissören som står bakom spakarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Om du inte har något emot att läsa på engelska så finns Maratonmarschen och resterande böcker skrivna under Richard Bachman att köpa online. Själv tycker jag väldigt mycket om Raseri och Vägbygge under Bachman-eran. Och av de nya böckerna gillade jag Duma Key starkt, och ska bita tag i hans senaste novellsamling Just after sunset snart.
Har inget emot att läsa på engelska men föredrar svenska faktiskt, engelskan min är sisådär, speciellt när det kommer till lite "svårare" ord på engelska då man kan tappa handlingen lite.
Tror jag har läst vägbygge men det var väldigt många år sedan sist.
Morsan lånade boken "Blaze" till mig, (tror den hette något sånt) som var relativt ny har jag för mig men läste aldrig den då jag hållde på att plöja igenom en Dean Koontz bok.
Men ska ta och kolla upp fler Stephen King böcker faktiskt, behöver ta en paus från alla Koontz böcker då det känns som jag har läst alla snart.