2011-03-29, 19:19
Existentialism är en humanism, Jean-Paul Sarte

Mkt bra.
Citera
2011-03-29, 21:57
Medlem
Motherlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetAss
Nikki Sixx - The heroin diaries. Har läst ungefär halva. Sen ska jag ta itu med The Dirt.

The Dirt är riktigt bra. Rekommenderas!
Citera
2011-03-30, 01:42
Medlem
Patrick Modiano - De dunkla butikernas gata
Citera
2011-03-30, 08:05
Medlem
BaalZeBubs avatar
Theodore Dalrymple - # The New Vichy Syndrome. Why European Intellectuals Surrender to Barbarism (2010) ISBN 978-1-59403-372-8

http://www.amazon.com/New-Vichy-Synd.../dp/1594033722
Citera
2011-03-30, 12:13
Medlem
Luismis avatar
The Pearl av John Steinbeck. Ska snart börja på Grapes of Wrath och sen blir det nog Kallocain eller en omläsning av Doktor Glas igen
Citera
2011-03-30, 14:21
Medlem
Fundamentalists avatar
Läser inte ofta böcker men jag såg en bok som heter "Mangon som sprängdes" och köpte den, helt okej bok fem kapitel in hittills faktiskt!
Citera
2011-03-30, 14:24
Medlem
Lillknoddens avatar
läste senast Fröken Julie av August Strindberg
Citera
2011-03-30, 15:53
Medlem
lahaffs avatar
Är mitt i Johnny Got His Gun. Ännu en av de böckerna man borde ha läst i sina yngre dar som jag tar tag i nu.
Citera
2011-03-30, 16:00
Medlem
NotCereals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arvid89
Som rubriken lyder, vilken bok (eller vilka böcker) läser du just nu?
Och för att detta inte ska bli en listtråd så får ni skriva vad ni tycker så långt och hur långt ni har kommit.

Själv läser jag Adolf Hitler : En biografi - Ian Kershaw
Har läst ungefär halva boken, det vill säga 460 sidor, så jag har en hel del sidor kvar att njuta av Jämfört med Bengt Liljegrens Hitlerbiografi anser jag att Kershaws är snäppet vassare.

Lite lustigt att du läste just om Hitler. Jag läser Mein Kampf. Kommit ca 100 sidor nu, rätt intressant ur ett historiskt perspektiv. Gick lite trögt i början, men nu börjar man komma in i den.
Man får lite större insyn i ur hans politiska åskådning växer fram, samt judehatet.
Citera
2011-03-30, 16:03
Medlem
loafmasters avatar
Plockade ANTLIGEN, efter sju manader av konstanta studier, upp en bok som inte har nagonting med Business att gora. Valet foll pa Fageln som vrider upp varlden av Haruki Murakami. Last sisadar 100 sidor och ar lika nojd som vanligt nar det kommer till Murakami. Gubben ar fantastisk!
Citera
2011-03-30, 18:59
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Hur långt har du kommit? Själv upplever jag inte alls den seghet det har talats om i diverse trådar som boken skall innehålla. Finner Josef Ks tankegångar och handlingar ytterst intressanta för närvarande. Kan dock bero på att jag inte hunnit längre än lite mer än femtio sidor. Skall bli intressant att se om mina åsikter ändras efter att jag läst ut den, vilket torde bli någon gång efter den kommande helgen.
Jag har hunnit lika långt ungefär. Tror jag. Läser just nu kapitlet där han kommer tillbaka nästa söndag när det inte är någon förhandling. Håller med dig om att den inte alls är seg, det grundläggande temat i boken är faktiskt riktigt intressant och tankeväckande.

Ska definitivt läsa Förvandlingen när jag är klar med Processen. Jag har hört att den är ännu mer Kafka-suggestiv. Härligt.
Citera
2011-03-30, 19:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Ska definitivt läsa Förvandlingen när jag är klar med Processen. Jag har hört att den är ännu mer Kafka-suggestiv. Härligt.

Gör det! Det bästa som han skrev i min mening!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in