2009-04-23, 10:27
Medlem
gubbslemmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Fast larare jobbar val bra mycket mer an 40h/v nar det handlar om foraldrakontakt, forberedelser, rattningar och sa vidare?

Jajo, men mellan varven är det sanslöst slappt. Och ett jävla gnäll i personalrummen. "Jag har 14 TIMMAR undervisning i veckan", "Kan det inte bli sommarlov snart", "Jag blev faktiskt svettig idag, det är varmt i klassrummet". Gnäll och gnäll och gnäll. Fan, ställ er på industrigolvet om det är så jävla jobbigt!!
Citera
2009-04-23, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashblock
Det är så jävla mycket bättre val, eller hur? Idiot.

Bättre än att dega i skolan bara för att kamma in bidrag.
Citera
2009-04-23, 10:58
Medlem
Blackwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L_a_z_e_r
Här har vi ett mönsterexempel precis på hur man inte ska göra. Felbeslut efter felbeslut........, ibland undrar man om folk tänker överhuvudtaget.

Jasså? Och varför är det så fel beslut? Killen verkar ju uppenbarligen känna till sin situation och kan ta det med en klackspark genom att faktiskt tänka ett steg längre och inse att han inte kan ha en bil och väljer att göra någonting roligt för det. Sen när är det fel att vara spontan, ha skoj och njuta av livet och ta saker och ting som det kommer?
Det funkar för vissa människor men inte alla jag älskar när folk kan ta en dålig situation och göra det bästa med den
Citera
2009-04-23, 13:44
Medlem
SkoterBengts avatar
jadu, hoppat av gjorde jag inte :P däremot blev jag utslängd.

började först på tekniklinjen och gick där ett år.. där fick jag inte va kvar.
så började jag Indrustilinjen och gick där ett år.. där fick jag inte heller vara kvar.
Sen hamnade jag på IV och gick där i ett halvår.. sen blev jag utslängd därifrån bara för att jag bara hade vart där typ 2 veckor sammanlagt av detdär halvåret.
Citera
2009-04-23, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkoterBengt
jadu, hoppat av gjorde jag inte :P däremot blev jag utslängd.

började först på tekniklinjen och gick där ett år.. där fick jag inte va kvar.
så började jag Indrustilinjen och gick där ett år.. där fick jag inte heller vara kvar.
Sen hamnade jag på IV och gick där i ett halvår.. sen blev jag utslängd därifrån bara för att jag bara hade vart där typ 2 veckor sammanlagt av detdär halvåret.
Du måste vara stolt
Citera
2009-04-23, 13:57
Medlem
Liknande skoterbengt faktiskt. Började Omvårdnad, ett år -> Utslängd
Fordon-> två veckor, sen fick jag jobb.
Började handel, gick ett halvår -> utslängd. Sedan dess har jag haft jobb hela tiden. Börjar plugga nu efter sommaren. Socionom hade jag tänkt att bli
Citera
2009-04-23, 14:10
Bannlyst
Varför hoppar man av gymnasiet det är väl bara att byta linje?
Citera
2009-04-23, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk

inte det lättaste o veta va man vill.. Jag gick handel i 2omgångar.. Hoppa av..sen på d igen efter en termin.. Gick ut me riktiga dåliga betyg, gått från 6mån jobb sen studenten o börjar bli riktigt trött på d nu..
Ska plugga upp betygen nu i höst sen vidare på högskola, kommer fan inget vart annars i detta landet..
Citera
2009-04-23, 15:27
Medlem
Fails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk

Jag gick först NV och sedan hoppade jag över till EL, då jag aldrig var där på grund av skoltrötthet och social fobi. Till slut blev jag kallad till ett möte där jag skulle ta ställning till om jag ville gå kvar eller hoppa av, där gav jag upp helt enkelt, kände att det inte var någon mening om jag i alla fall aldrig skulle ta tag i studierna, ville inte gå om en tredje gång heller.

Man vet ju bäst själv när man är 17.
Citera
2009-04-23, 18:27
Medlem
L_a_z_e_rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwolf
Jasså? Och varför är det så fel beslut? Killen verkar ju uppenbarligen känna till sin situation och kan ta det med en klackspark genom att faktiskt tänka ett steg längre och inse att han inte kan ha en bil och väljer att göra någonting roligt för det. Sen när är det fel att vara spontan, ha skoj och njuta av livet och ta saker och ting som det kommer?
Det funkar för vissa människor men inte alla jag älskar när folk kan ta en dålig situation och göra det bästa med den

Det är absolut inget fel med att vara spontan och njuta av livet men man måste använda hjärnan ibland också. Hoppa av gymnasiet är förmodligen något av det mest korkade du kan göra i dagens Sverige inte minst med den pågående finanskrisen. Arbetsgivare idag kräver i princip gymnasiebetyg även för de mest banala jobben. Men det beror hur man siktar, vill man vända hamburgare på Mc Donalds hela livet så kanske det funkar ändå men jag vet att i alla fall jag vill komma längre i min karriär.

Är knappast någon vågad gissning att även du Blackwolf hoppa av gymnasiet?

Han hoppa av 3:an för han tröttna, tog ledigt ett tag för att leva på sina föräldrar. Jag hatar folk med sån mentalitet, parasiter som lever av sina närmaste. Jag har svårt för att ens be farsan om lite lån någon månad när man har det kort på studielånssfronten.
Jag får intrycket av att han är en oseriös person som inte slutför någonting. Nu ska han leva på A-kassa och hoppas att ett jobb dyker upp från ingenstans, nej tack såna människor vill man inte ha omkring sig.
Senast redigerad av L_a_z_e_r 2009-04-23 kl. 18:32.
Citera
2009-04-24, 02:03
Medlem
GOHULs avatar
Själv har jag hoppat av hela 3 gånger Mest på grund av att jag var jävligt omotiverad och skoltrött.

Gick teknik först utan någon som helst aning om vad det var för linje egentligen, valde det bara för polarna gjorde det sen gick det som det gick

Andra gången valde jag IT/media på JB där jag inte trivdes för 5 öre. Klassen var seg, och hade ingen motivation alls för jag tyckte allt sög förutom 1 lektion som vi hade en gång i veckan.

Tredje gången som man trodde skulle vara tredje gången gillt var Sam med kulturinriktning. Då missade jag uppropet, ringde skolan och skulle möta klassen nånstans dagen efter men hittade inte dit. Dagen efter det skulle jag möta läraren på skolan men han kom inte till våran bestämda plats så då tänkte jag bara, fuck this shit.. pallade inte med och börja när man hade missat inskolningen och allt, kände bara att jag skulle bli utanför i klassen då jag inte är så värst social på egen hand.

Så nu sitter jag här och i princip väntar in hösten då jag hade tänkt och börja på en folkhögskola istället. Får hoppas att det går lite bättre.
Citera
2009-04-24, 14:21
Medlem
Reardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GOHUL
Själv har jag hoppat av hela 3 gånger Mest på grund av att jag var jävligt omotiverad och skoltrött.

Gick teknik först utan någon som helst aning om vad det var för linje egentligen, valde det bara för polarna gjorde det sen gick det som det gick

Andra gången valde jag IT/media på JB där jag inte trivdes för 5 öre. Klassen var seg, och hade ingen motivation alls för jag tyckte allt sög förutom 1 lektion som vi hade en gång i veckan.

Tredje gången som man trodde skulle vara tredje gången gillt var Sam med kulturinriktning. Då missade jag uppropet, ringde skolan och skulle möta klassen nånstans dagen efter men hittade inte dit. Dagen efter det skulle jag möta läraren på skolan men han kom inte till våran bestämda plats så då tänkte jag bara, fuck this shit.. pallade inte med och börja när man hade missat inskolningen och allt, kände bara att jag skulle bli utanför i klassen då jag inte är så värst social på egen hand.

Så nu sitter jag här och i princip väntar in hösten då jag hade tänkt och börja på en folkhögskola istället. Får hoppas att det går lite bättre.
wow.. hoppas du är stolt över att du gav upp efter 3 dagar, låter som du är bland de smartare i samhället, verkligen... idiot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in