2009-04-20, 12:20
Medlem
Hoppade av efter att ha gått första ring i tre månader, sam-ekonomi. Hade praktik på dagis fram till sommaren och började därefter om skolan på annan linje, blev lite tajt med pengarna under tiden jag inte gick i skolan eftersom jag inte fick lön för praktiken men lyckades hitta extrajobb som gav några hundra i månaden i alla fall.
Citera
2009-04-20, 14:27
Medlem
dethalvabarnets avatar
Hoppade av gymnasiet efter 2 år, gick mest som en zombie i gymnasiet, hade annat på tankarna som föräldrar nära skilsmässa och misshandel.
Arbetade lite här och där och började sedan på komvux och vidare sen till uni.
Håller på att byta utbildning för närvarande pga dålig studiemiljö och letar efter se signatur under tiden.
Citera
2009-04-20, 16:08
Bannlyst
Hoppat av en linje, sen hoppat av en linje till, totalt 4år gymnasie utan examen!

Men har nog fler kurser än dom flesta..

Fuck gymnasiet när man kan resa, tjäna dollars och leva livet!
Citera
2009-04-20, 16:23
Medlem
Jag vill hoppa av men fortsätter gå på grund av studiebidraget.
Citera
2009-04-20, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sindacco
Jag vill hoppa av men fortsätter gå på grund av studiebidraget.
Elle så säljer du bara hasch i liten skala och drar in några tusen i veckan bara genom att träffa lite peeps då och då?
Citera
2009-04-20, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Truce-
Elle så säljer du bara hasch i liten skala och drar in några tusen i veckan bara genom att träffa lite peeps då och då?

Det är så jävla mycket bättre val, eller hur? Idiot.
Citera
2009-04-20, 23:19
Medlem
gubbslemmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Vad kostade villan och efter hur manga ars sparande kopte du den? Starkt jobbat att spara ihop pengar till bil, villa och dessutom ha en halv mille over pa bara femton ar genom okvalificerade jobb, speciellt om du tycker att lararlonen ar en bra lon med tanke pa hur mycket larare klagar pa att de far jobba som grisar nu for tiden.

Villan kostade endast 195000, sen har jag renoverat den allt eftersom. Nu är allt nytt o fräscht. Byggt ut den med 150 kvm, nytt kök, 2 nya badrum and so on. När jag köpte den var områder klassat som skit, nu är et oerhört attraktivt att bo där.
Lärarna ska enbart ta sig i kragen och börja JOBBA!! De har haft det alldeles för bra alldeles för länge. Jävla gnällspikar. Fram för 40 timmars arbetsvecka och stämpelklocka!!
Bilen är egentligen inget märkligt, en Saab kombi från 04, MEN den är betald:-)
Jag har levt snålt, men inte värre än att man känt att man lever.
Min lärarlön är ganska hög, höge än snittet. Nettar ca 22/månad, mest för att jag har visst administrativt ansvar också.
Citera
2009-04-21, 08:51
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbslemmet
Villan kostade endast 195000, sen har jag renoverat den allt eftersom. Nu är allt nytt o fräscht. Byggt ut den med 150 kvm, nytt kök, 2 nya badrum and so on. När jag köpte den var områder klassat som skit, nu är et oerhört attraktivt att bo där.
Lärarna ska enbart ta sig i kragen och börja JOBBA!! De har haft det alldeles för bra alldeles för länge. Jävla gnällspikar. Fram för 40 timmars arbetsvecka och stämpelklocka!!
Bilen är egentligen inget märkligt, en Saab kombi från 04, MEN den är betald:-)
Jag har levt snålt, men inte värre än att man känt att man lever.
Min lärarlön är ganska hög, höge än snittet. Nettar ca 22/månad, mest för att jag har visst administrativt ansvar också.

Fast larare jobbar val bra mycket mer an 40h/v nar det handlar om foraldrakontakt, forberedelser, rattningar och sa vidare?
Citera
2009-04-21, 09:29
Medlem
soers avatar
Jag hoppade av när jag gick tredje året. Det kändes helt meningslöst att gå där så jag började jobba istället. Fick jobb i ett kampanjteam direkt med lön på över 20 000 och avancerade snart till arbetsledare. Har därefter jobbat som tjänsteman på olika organisationer och jobbar nu som arbetsledare. Har inte varit arbetslös en enda dag. Ibland känns det lite jobbigt att jag måste plugga ett år på Komvux innan jag kan börja på högskolan, men jag ångrar ändå inte att jag hoppade av. Jobbet jag fick när jag var 19 hade inte funnits kvar ett halvår senare och det jobbet ledde sen vidare till de jobb jag haft efteråt.
Citera
2009-04-21, 13:00
Medlem
Läste först sam, en termin, men hoppade av och började praktisera, då min mor inte ville att jag skulle friställa mig från skolan. Alltså praktiserade jag 30 timmar i veckan och fick 950 kr i månaden, istället för att jobba och tjäna riktiga pengar. Började sen plugga igen, på natur denna gång, men insåg snabbt att det helt enkelt är kass att plugga om man inte vill!!

Har sedan dess jobbat och rest och gjort massor med grejjor som jag inte ångrar ;p dessutom har jag som många andra förstått vad grejjen med studier är, att det handlar om att bygga en framtid, inte att skaffa sig betyg.
Kan du bygga en framtid utan att plugga, KÖR HÅRT. Kan du bygga en framtid genom att plugga så KÖR LIKA HÅRT!!

men det syfteslösaste man kan pyssla med är att plugga utan att veta varför...

jakob
Citera
2009-04-21, 14:22
Medlem
L_a_z_e_rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nageltrång
Hoppade av i 3an, tröttnade helt enkelt. Tog ledigt ett tag och levde på föräldrarna (Nej dom är inte rika) och försökte sedan plugga på komvux via IV programmet då jag var under 20år. Tröttnade på det också så jag jobbade 1,5år på en industri tills jag blev varslad och uppsagd i våras.
Nu lever jag på A-kassa och funderar på att sälja bilen så att jag kan ha kul i sommar, i höst blir det väl att plugga igen men det känns helt meningslöst. Har jag tur så hoppar ett jobb fram från ingenstanns och ger mig 30k/månad men jag har nog räknat med depression och fattigdom istället.

Här har vi ett mönsterexempel precis på hur man inte ska göra. Felbeslut efter felbeslut........, ibland undrar man om folk tänker överhuvudtaget.
Citera
2009-04-21, 14:43
Medlem
Fails avatar
Jag hoppade av gymnasiet i ettan och jobbade 6år.. Nu går jag på komvux, efter några års arbetslöshet (mitt eget fel, självklart), bortsett från lite ströjobb i Norge. Tröttnade på knegen och har inga kontakter att utnyttja mig av.

Ångrar helt klart att jag hoppade av gymnasiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in